[AR] Wie gaat er nog meer voor het eerst starten in 2016?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 17:12

Ik vind de site van de KNHS sowieso ruk, maar dat ben ik. :')
Dit verbaasd me eigenlijk niet echt. :Y)

Hier was de wedstrijd gisteren afgelast wegens het weer helaas.
Wel positief is dat ik hem nu over heb naar trens, ook buiten.
We kunnen zo het bos in op een dubbelgebroken bitje.
Wel zo fijn, want switchen tussen dit en stang bevalt me niet zo, ja hooguit voor vaardigheid maar verder niet.
Na twee dagen stang heeft hij echt weer een hardere mond op trens.
De overgangen waren nog niet wat het zijn moet in de bak, dus we trainen gewoon door voor 5 mei, dan is de volgende wedstrijd.
Ik was er niet zo gek van een watertrens voor de wagen, i.v.m. velletjes die klem kunnen komen te zitten maar dat is naar mijn zin opgelost nu.
Ik heb nu aan zijn menhoofdstel een rvs onderlegtrensje, en voor klem zittende velletjes supermooie bitringen.
Ofwel missie fijn bit zoeken is geslaagd. :j

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 09:37

Meld mij hier ook als beginnende wedstrijd menner.
Heb voorheen alleen rassenshows gereden met mijn mini's. Wat meer vergelijkbaar is met tuigpaarden concoursen.
Vorige maand een impuls wedstrijd dressuur gestart nadat mijn paardje een half jaar niet voor de wagen had gestaan :o . En de smaak zo te pakken gekregen dat ik de startkaarten aangevraagd heb.

Vaardigheid zal voor mij ook lastig zijn om binnen de tijd te rijden, maar een fijn soepel gereden parcours vind ik belangrijker. Dus ik zie wel of de snelheid uiteindelijk komt en anders hou ik het bij dressuur.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-16 02:34

Hoe is het met jullie hier?
Hier heb ik issues met niet genoeg kunnen trainen helaas.
Ik probeer het te compenseren met vrijheidsdressuur en longeren nu.
Maar ondanks dat ik niet vaak kan trainen doet hij het wel echt goed.
Vanmiddag had ik buiten gereden, en daarna even gereden in de buitenbak.
Gewoon hop bak in, kop op serieus en lopen als een speer.
Sinds de bitwissel naar dubbel gebroken watertrens is de aanleuning zoveel fijner!
Eerst hangerig, niet gek als je een stang gewend bent ook.
Maar dat was met structureel voorwaards vragen bij hangen er in 1 a 2 keer uit.
Nu heb ik een pony die over de schoft wil lopen zonder iets te hoeven doen, voorwaards, leidsels op contact, begrenzen waar nodig en gaan.
En gewoon op eigen benen, goed licht in de hand.
Echt onwijs tevreden zo weinig als ik train, ik moet vrijheidsdressuur ook zeker weer meer doen dat doet hem erg goed. :)
Ik hoop een oplossing te vinden zodat ik meer kan trainen, en dan komt het vast helemaal goed en kunnen we gauw schitteren in de ring.
Hij loopt nu B waardig, maar hij mag meer buigen in zijn lendenen -al gaat het steeds beter- en voor het L vind ik meer bij elkaar.
En de overgangen en tempowisselingen zijn nog een puntje, dat moet gewoon echt nog een kleinere hulp worden, met name overgangen terug.
Ook eenhandig rijden ben ik mee begonnen.
Tot nu toe bevalt het lesloos nog erg goed, ik ben nogal van het simpele/klassieke.
Kilometers maken, niet teveel kloten in die mond en voorwaards.
Dus wel rechtrichten, sturen en begrenzen maar absoluut geen gezaag of kunstgrepen
Bij niet soepel in de bochten etc. werk ik dat aan de longe bij of met vrijheidsdressuur.
Mijn werkpunt is mijn houding, maar dat is fysiek gewoon moeilijk..
De zweep gebruik ik eigenlijk niet eens, ja om m wat recht te stellen soms.

claudiadvx

Re: [AR] Wie gaat er nog meer voor het eerst starten in 2016?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 11:30

Ik mij ook wel melden! Hoop dit jaar eerst hobbyklasse te starten met mijn shetlander! Eerst een paar lesjes nemen want we hebben nog een redelijk lange weg te gaan.

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 14:58

Wij hebben afgelopen weekend ons debuut gehad in Etten-Leur.

Helaas was de ruimte om los te rijden heel erg klein en vol waardoor we moeilijk te ontspanning konden vinden... Alexios heeft erg de ruimte nodig en elke keer als het de goede kant op ging moest ik op de rem of van m'n lijn wijken... Maar hier leren we alleen maar van, goede les dat ik dus echt de ruimte moet opzoeken met hem!

De 1e proef was niet goed. Ik werd zelf opeens erg gespannen waardoor Alex erg kort ging lopen en niet goed stapte. De 2e proef ging een stuk beter en was al meer ontspannen. De jury gaf nog het compliment dat het een zeer getalenteerd paard is, altijd leuk om te horen! Daarna de vaardigheid. Een moeilijk parcours en omdat Alexios het spelletje zo goed kent heb ik alles bewust in draf gereden. Over de vaardigheid erg tevreden en met een bigsmile huiswaarts.

Geen winstpunten behaald maar dat was ook niet het doel. Ik weet nu hoe hij is op vreemd terrein, met losrijden en in de ring. We gaan nu lekker door trainen thuis en in Eersel is onze volgende wedstrijd; de SGMW.

Voor degene die het leuk vinden:

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-16 12:08

Wat een ontzettend gaaf paard!
De jury heeft gelijk, trots op zijn hoor! :D
Ik wilde eigenlijk 5 mei weer starten, maar het weer werd beter en toen kwam ik in baknood met medeklanten.
We gaan morgen of zaterdag verhuizen naar een stal met 20-60 bak en veel minder pensionklanten.
Hij is nu wel wat dikkig door het veel te weinig doen, maar dat komt vast snel weer goed. :Y)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 21:31

Vandaag voor het eerst getraind in de 20-60 op de nieuwe stal.
Ging lekker, wel wat stappen terug door gebrek aan training, maar hij was braaf.
Hij vond het prachtig natuurlijk om een sprintje te trekken op de lange zijde, even lekker de benen strekken. *\%/*
Hier in asfalt mania is galop niet aan te raden op de weg. :P
Nu lekker trainen voor de volgende wedstrijd in garderen. :D :D :D

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 08:57

Hier afgelopen zondag de eerste keer gestart en super tevreden naar huis. Twee winstpunten in de dressuur met King, 193 en 192 punten. Helaas net naast de prijzen want derde en tweede. In de vaardigheid met Echo de eerste keer een fout poortje, maar het tweede rondje 1 bal en buiten de tijd. Eerste prijs, maar dat was niet zo moeilijk aangezien ik de enige pony met sulky was.. :+ . Maar zag later in de uitslag dat mijn score ook vergeleken de andere categorieën niet eens zo slecht was. Dus dik tevreden! Vooral ook omdat de pony's het zo leuk vonden en super hun best deden!

Zondag dressuur in Franeker!