[AR] Gezocht: het ultieme elegante menhoofdstel

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:59

Ik zou zeggen kijk eens in het buitenland.

Hier foto's van een tuig uit Hongarije.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:10

Ja als ik de keuze had had ik ook idd Hongaars laten maken! Mooi zo die rondgenaaide windriemen en sjieke oogkleppen :+:
Zelf hier ook dunne neusriempjes op wedstrijd hoofdstellen vind dat op de pony hoofden wel erg sjiek.
En ja frontriem dan zelf aan te passen naar smaak. :))

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:25

Kijk, dát bedoel ik met fijn en elegant.....

Anoniem

Re: Gezocht: het ultieme elegante menhoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:02

Wow, kwijl! maareh....dan moet ik naar Hongarije dus? :+

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 08:11

Ik blijf erbij, informeer eens bij Paul Claessen, die kan alles maken wat je wilt, zo chique en fijn als je wilt

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 10:39

Nouvel schreef:
Ik blijf erbij, informeer eens bij Paul Claessen, die kan alles maken wat je wilt, zo chique en fijn als je wilt

Denk inderdaad dat Paul dit wel kan maken.
Als je af en toe zijn show tuigen kijkt die zijn echt heel erg mooi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:49

Ik wil zo'n mooie :~ Die fijne neusriempjes alleen al... Al is dat bij mijn kunststof tuig misschien zoiets als een maatpak met rubber laarzen. :+ Nog onwijs bedankt voor het delen van die foto's, Ardo_iggy! +:)+

Maar Hongerije is 13 uur rijden en Claessens in Bladel 2 uur. En allebei in een richting waar ik niet heen hoef de komende tijd. -O- Bestaat er niemand die zoiets moois kan maken in Oost Nederland? In een straal van 1 uur rond Twente? Of ergens tussen Haaksbergen en Utrecht? (Ik moet donderdag voor mijn werk naar Utrecht, vandaar... :o )

Is het trouwens sowieso de moeite waard om voor paardenspul te shoppen in Hongarije? Want dan ga ik eens een keer een korte vakantie plannen.... :)*

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:04

Even googlen op hám of HÁMOK dan kom je wel wat hongaarse tuigen en hoofdstellen tegen.
Laatst bijgewerkt door Letsdunit op 25-01-16 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:05

De Hongaren hebben hele mooie spullen en sowieso is Hongarije de moeite waard om op vakantie te gaan.

Marmot

Re: Gezocht: het ultieme elegante menhoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:50

Heb je al eens bij Oonk in Ruurlo gekeken?
Ik verwacht overigens niet dat je voor 150 euro een handgemaakt hoofdstel kunt kopen. De Hongaarse tuigmakers vind je vaak op een grote internationale wedstrijd en tot een aantal jaren geleden op Paard en Koets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 14:54

Marmot schreef:
Heb je al eens bij Oonk in Ruurlo gekeken?
Ik verwacht overigens niet dat je voor 150 euro een handgemaakt hoofdstel kunt kopen. De Hongaarse tuigmakers vind je vaak op een grote internationale wedstrijd en tot een aantal jaren geleden op Paard en Koets.

Ben daar geweest. En je had gelijk: Een nieuw, op maat gemaakt hoofdstel zou 300-400 euro gaan kosten. Eentje over laten komen uit Hongarije zou daar misschien 50 -100 euro onder zitten, maar dan mis je het goed op kunnen meten en passen.

Heb wel even staan kwijlen bij zo'n fraai handgemaakt hoofdstel..... Maar dat werd toch echt te gortig qua prijs. Het is dus de Ideal Luxe Marathon geworden (die foto van Jelleee in dit topic). En ik ben er dolblij mee.