[AR] Wedstrijd debuut met mijn penny pony

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ayla

Re: Wedstrijd debuut met mijn penny pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 22:15

Klopt, ik heb vandaag gereden. :) Hoe heb jij geknot? Ben heel benieuwd hoe je ze zo strak hebt gekregen.

lois_e_mooii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 23:29

wat een dropje! <3

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-16 23:35

Hoe ging het?

Uhm: vlechtjes gemaakt, gewoon normaal, tikje vochtig, en dan opgerold, en met van die pekdraad heen en weer gestoken, wel strak gevlochten en strak gestrokken idd, dat wel.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 08:54

Wow wat een knappe pony heb je ! En de knotjes die zijn erg mooi ! Ik vind jullie ook een mooie combinatie om te zien. *\o/* *\o/*

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 09:18

Toydoll schreef:
Hoe ging het?

Uhm: vlechtjes gemaakt, gewoon normaal, tikje vochtig, en dan opgerold, en met van die pekdraad heen en weer gestoken, wel strak gevlochten en strak gestrokken idd, dat wel.
192,5 en 194,5 dus heel tevreden :D Ik krijg ze niet zo strak gevlochten haha maar 't staat 'm mooi!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 10:45

wat een resultaat, ik heb er bewondering voor!
Het is jammer dat je de tuigpasser niet altijd kunt vertrouwen, dat heb ik ook al eens ontdekt!
En er is ook een stukje persoonlijke smaak bij dat maakt ook veel verschil.
Ik ben benieuwd hoe het hier straks met de empathy zal vergaan....het slepen ging goed.
Maar wat een plaatje om te zien! ;)

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 11:06

Mooie knotten (superknap voor de 1e keer!) en mooi beeld! Kan me voorstellen dat je super trots bent.
Wanneer ga je voor het 'echie' starten?

Balen van je tuig dat het niet zo zit zoals je wilt. Ik vind dat menhalster eigenlijk wel mooi, maar dan zou ik idd wel de sperriem eraf halen. Nu heb je zoveel riempjes over dat koppie. Je zou met inspannen eventueel nog een halsband kunnen gebruiken. Dan staat ie ook niet los, maar heb je niet zoveel aan zijn hoofd hangen.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 14:07

Ayla schreef:
192,5 en 194,5 dus heel tevreden :D Ik krijg ze niet zo strak gevlochten haha maar 't staat 'm mooi!

wauw!! Gefeliciteerd!!! :D:D

assie schreef:
Wanneer ga je voor het 'echie' starten?

Uhm, ik heb 27ste feb ingeschreven met 2 pony's enkelspan, misschien dat ik dan ervoor startlicentie regel, maar dan moeten ze me ook kunnen plannen van BB naar B. Maar dat is te vragen.

Volgende week gaan we voor het eerst vaardigheid doen, nog wel BB.

En idd, een halsband kan ook. Nja normaal doe ik gewoon het halster zo, werkt prima, het zit hem niet in de weg ofzo, maar voor wedstrijd is het idd niet zo mooi. Als ik halstertouwtje had gehad, had ik hem er wel onder uit gehaald, maar nu had ik zoiets van, ga niet moeilijk lopen doen, jammer dan. Sperriempje moet ik van mn instructie sowieso weer eraf halen, mag er niet mee blijven rijden.

Kwita: Dank je wel!
er zijn ook pony's die prima lopen met empathy. Hopelijk is dat bij jou ook zo. Kyano heeft vanaf het begin al raar/moeilijk gedaan. ik dacht dat de koets te zwaar was. Met lichtere koets (en op lichtere ondergrond) ging het inderdaad vele malen beter in eerste instantie. Tot ik iets 'zwaarder' (= natuurlijk nog steeds licht, voor zo'n jonkie) ging trainen, hij gaf duidelijk aan dat hij het niet kon. Allemaal ramp scenario's gehad, maar het was dus gewoon vanaf het begin af aan al het tuig waardoor die niet kon trekken. Arm ding. Ben blij dat ik relatief snel borsttuig heb gewisseld.

AlissaY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 15:43

En ik al maar denken die pony lijkt zo op Kyano van bokt haha, was hij het dus ook echt. Wat een mooie punten zeg! En nogmaals ik vind Kyano echt cool

(Ik ben trouwens diegene die achterop de kar zat van de tweespan shetjes )

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 15:45

Leuk zeg! :D Wat is Kyano gaaf :D

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 15:46

AlissaY schreef:
En ik al maar denken die pony lijkt zo op Kyano van bokt haha, was hij het dus ook echt. Wat een mooie punten zeg! En nogmaals ik vind Kyano echt cool

haha wat leuk!! Hoe is het bij jullie gegaan?

AlissaY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 15:52

Toydoll schreef:
AlissaY schreef:

haha wat leuk!! Hoe is het bij jullie gegaan?

De ene shet wilde te graag en de andere niet haha, dus punten vielen tegen, maar genoeg punten om aan te gaan werken en dit is alleen maar weer een ervaring rijker.

Niika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 16:05

gefeliciteerd met de mooie punten!

je hebt echt een penny-pony he, wat issie leuk!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 16:07

Wat goed ! Gefeliciteerd ! :D

arth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 16:57

Gefeliciteerd met de goeie punten :)
Hij is echt een knapperd <3

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 19:14

Mooie punten, success met de volgende wedstrijd !

Miesje48

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 11:39

Wat een mooie aanspanning heb jij daar! Leuke pony en wat een gave wagen.
Met welk bitje rij jij? Is dat een Filet Baucher trens? En zo ja, wat is de werking hiervan? Ik heb gelezen dat hij druk geeft achter de oren. Maar is deze dan zachter in de mond? Ik ben voor onze pony al tijden op zoek naar een geschikt bit. Best moeilijk met die kleine mondjes.

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 11:52

Wat fijn na dat gedoe met je tuig/wagen en alles dat het er weer helemaal is! En het plezier is te zien! Super netjes voor zo'n jonge pony. Komt wel goed voor het echie straks. We zien je vast wel een keer op wedstrijd.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 15:36

Dank jullie wel weer :D

Het is idd zo'n filet baucher trens. Ik durf geen uitspraken te doen over werking van bit, theorieën hierover klinken altijd leuk maar de uitwerking is in mijn ervaring toch per paard verschillend. Ik heb al eea geprobeerd maar ben nog niet helemaal tevreden, maar dit bit lijkt niet heel scherp (gezien zijn reactie ivm mijn vorige/andere bitjes) dus we gaan hier even op verder, opzich loopt ie er ook wel aardig op.
Overigens heeft Kyano niet echt een kleine mond :') :') 11,5 is bijna paarden maat :P

Ik ga zo maar eens een startlicentie regelen XD Penny pony wordt wedstrijd pony <3