Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Toydoll schreef:sas1986 schreef:Ik heb zelf een Clever mini duo. Ik rijd er vaak dubbelspan mee maar enkel span gaat ook fijn.
Mijn shets zijn 1.06 (2 bonte ) en de vos is 1m
Ligt soms ook wel aan de bodem of je er fijn enkelspan mee kunt rijden. Op het gras b.v. gaat het prima maar als het erg veel geregend heeft en veel modder ligt gaat het veel lastiger.
Op buitenrit op de verharde weg geen probleem. De wagen weegt 160 kg ongeveer.
Ik heb deze ook gehad, Mini Duo, maar ik vond hem echt veelste zwaar voor een A-pony enkelspan.
160 kg zijn ze ook echt niet hoor. 188 zijn ze op papier maar die van mij ging eerder naar de 200.
Mijn welshen kreeg hem amper voorruit; op gras/zand. Alleen verharde weg ging het redelijk, zolang je maar niet stapt.
Ik vond hem veel beter geschikt voor pony van 1.35. Uiteindelijk is hij ook verkocht aan mensen met een flinke pony (1.30 denk ik) die wat zwaardere koets nodig had en die zijn er blij mee.
Duur zijn ze niet echt, maar die 2500 euro kan je beter in spaargeld stoppen voor een lichter examplaar...
Eline91 schreef:xDuvel schreef:Met het gewicht achteraan op de koets bedoel ik dat je toch altijd een gelujke gewichtsverdeling moet hebben op je koets. Anders zou die bij bruuske besegingen kunnen omkantelen zonder groom. Heb ik mij toch laten vertellen op de mencursus.
De meeste kleine vierwielertjes zijn daar wel op gebouwd, ik had er ééntje zonder zitplaatsen achteraan en die was netjes in balans als ik er zonder groom op zat.
Als je bang bent voor het gewicht wil ik je nog even meegeven dat mijn shet van 90 cm veel minder moeite had met een vierwieler van 120 kg dan met een tweewieler van <50 kg. Er komt geen gewicht op de rug, en als de rolweerstand goed is trekken ze dat met gemak.
Dit was mijn vierwielertje, erg veel plezier aan gehad. Staat op de foto een pony van 1m12 voor maar was eigenlijk beter geschikt voor m'n shet
[ [url=m/offvL3.jpg]Afbeelding[/url] ]