[AR] Men vereniging op zoek naar leden.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dingen die belangrijk zijn om lid te worden.

1. kosten
49 (27%)
2. activiteiten (georganiseerde ritten, clinics)
46 (25%)
3. wedstrijden
28 (15%)
4. mogelijkheid om te lessen op de club
49 (27%)
5. overige (graag een reactie met wat)
9 (4%)

Totaal aantal stemmen: 181

Ipsilonka

Re: Men vereniging op zoek naar leden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 14:49

Degene die wel les geeft etc. Is dat een gediplomeerd instructeur? Dat is voor mij belangrijk. Nu rijd ik zelf niet meer in de verenigingsles omdat ik liever priveles heb, maar ik heb wel een tijd meegereden.
Qua leden zou ik niet teveel hopen. Bij de Beemsterruiters zelf zijn al nog maar een handjevol menleden. En zo kan ik nog meer verenigingen opnoemen in de buurt.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 23:53

Ik heb 2, 4 en 5 gekozen. Toen ik mijn vroegere pony liet beleren op de pensionstal waren de eigenaren net bezig om een eigen paardensportvereniging (met de nadruk op mennen) op te richten en heb ik me daarbij aangesloten. Het laatste jaar hebben zich ook steeds meer ruiters en amazones aangesloten.
We hebben inmiddels een mooie, actieve vereniging maar ik mis het hebben van een "clubterrein".

Vandaar dat ik afgelopen maand lidmaatschap heb aangevraagd bij een tweede vereniging, omdat mijn eigen wensen groter worden. Ik zou graag vaker op een menterrein met meer faciliteiten willen kunnen trainen; met vaste of verplaatsbare hindernissen en een waterbak en vaker mee willen doen met clinics en trainingsweekenden.

Les nemen doe ik bij mensen die bij mijn "visie", de aloude basis van het ohz rijden, aansluiten en daar wil ik binnen die visie van tijd tot tijd in kunnen switchen omdat dat af en toe nodig is. Dat bespreek ik overigens ook met de lesgevers.

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 09:00

Voor mij stond voorop dat ik les wilde rijden. Ik ben naar 2 verenigingen gegaan om mee te rijden en te beleven hoe de lessen en de sfeer was. Bij de ene vereniging werd er niet tegen mij gepraat en kraakte iemand mijn wagen af. Bij de andere vereniging werd gevraagd of ik een keer apart wilde komen rijden om eerst pony/wagen/tuig te controleren. Daarna een keertje in de les meegereden en werd ik vaak aangesproken en wilde men e.e.a. weten over mij en de pony. Dat gaf een veel warmer gevoel. Dus heb ik voor de tweede club gekozen.

Binnenbakken zijn vaak erg zwaar, dus dat is voor mij geen must. Extra activiteiten vind ik wel erg leuk. Een keertje vaardigheid, onderling wedstrijdje, dressuur clinic. Maar het zijn zeker geen criteria geweest om voor de club te kiezen.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 09:28

Het is lastig, onze vereniging (De Commandeurs in Heemskerk) heeft ook een menvereniging met lessen, maar de menleden rijden weinig tot geen officiele wedstrijden. De meesten rijden puur recreatief, gaan graag mee als we een rit organiseren en zijn ook nog wel te porren voor een OW (dressuur of vaardigheid).

Onze nieuwe leden krijgen we hoofdzakelijk binnen via onze meninstructeur, hij geeft ook cursussen menbewijs en haalt zo nieuwe leden binnen. Ook biedt hij mensen de mogelijkheid deel te nemen aan de lessen op de club met zijn eigen paarden.

Wij hebben geen binnenaccomodatie, alleen een buitenbaan. Als het rotweer is gaat de les niet door, maar zijn de menners wel aanwezig in de kantine. De menners vinden het gezellig samenzijn namelijk net zo belangrijk als de les.
We hebben ook niet echt veel menleden, maar voor ons wel ruim voldoende om de lessen te laten doorgaan en ook activiteiten voor te blijven organiseren.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 12:12

ingvdh schreef:
Het is lastig, onze vereniging (De Commandeurs in Heemskerk) heeft ook een menvereniging met lessen, maar de menleden rijden weinig tot geen officiele wedstrijden. De meesten rijden puur recreatief, gaan graag mee als we een rit organiseren en zijn ook nog wel te porren voor een OW (dressuur of vaardigheid).

Onze nieuwe leden krijgen we hoofdzakelijk binnen via onze meninstructeur, hij geeft ook cursussen menbewijs en haalt zo nieuwe leden binnen. Ook biedt hij mensen de mogelijkheid deel te nemen aan de lessen op de club met zijn eigen paarden.

Wij hebben geen binnenaccomodatie, alleen een buitenbaan. Als het rotweer is gaat de les niet door, maar zijn de menners wel aanwezig in de kantine. De menners vinden het gezellig samenzijn namelijk net zo belangrijk als de les.
We hebben ook niet echt veel menleden, maar voor ons wel ruim voldoende om de lessen te laten doorgaan en ook activiteiten voor te blijven organiseren.

ik zie je woonplaats uitgeest

mag ik weten wie wat waar en hoe, ik heb wellicht interesse

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 12:48

Dat mag,

Onze meninstructeur is Jan Tuin, http://koetsiersbewijs.webklik.nl/page/home, hij zit in het Heemskerkse tuindersgebied, tegen het duin aan. Onze vereniging zit ook in Heemskerk, naast kasteel Assemburg.

Hij geeft de theorie bij ons op de club, praktijk vanuit zijn stal. Je hoeft geen lid te zijn voor het behalen van het menbewijs, maar vaak willen mensen toch blijven lessen, dan kan je lid worden. Voor prijzen kan je op onze site kijken (www.decommandeurs.nl) die weet ik niet uit mijn hoofd.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 13:22

dank je +:)+