[AR] Stopt en weigert te lopen.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

MillyH

Re: Stopt en weigert te lopen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 20:10

Afbeelding
Afbeelding
Hier zie je vanaf de achter kant al iets, ik zoek nu nog goede foto's

MillyH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 20:33

Afbeelding
Dit is een foto, hier hadden we nog geen les en stond ze stil

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 20:44

Vanaf de foto lijkt het alsof je pony wat te dicht op de kar staat (bomen van de kar zijn ook wat kort), de broek wat te strak en de strengen wat te los. Maar misschien zit dit nu al anders, na overleg met je instructrice. Karretje zou best wel eens aan de zware kant kunnen zijn (ik vind het wel een erg leuk karretje, trouwens!).

acanthus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 21:23

Merk je dat er 'een stop aankomt'? Kun je het stoppen vóór zijn met je hulpen: stem, teugelhulp, zweep?

De strengen zien wat opgeknoopt uit, alsof deze aan het lamoen zijn vastgemaakt? Niet erg duidelijk, ik denk iig geen strengophouders te zien?
De wagen lijkt me ook wat aan de zware kant door het metaalwerk en de (auto-) wielen of wat zijn het?
Mss heb je eens een paar lichtere foto's?

Niet over te slaan zijn oorzaken als bv uitputting; hormoonschommelingen met spierbevangenheid tot gevolg en stoppen bij spannende momenten, zg, 'freezereactie'.
Kortom, genoeg richtingen waarin verder gedacht zou kunnen worden.
Onduidelijk nog, een gezond dier zou op vlakke weg 3x zijn gewicht moeten kunnen trekken.

Succes, best een speurtochtje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 10:32

is ze wel goed 'doorgereden' voor de kar? dit probleem had ik namelijk ook. pas na een x aantal keer mennen trouwens. mijn pony ging ook uit zichzelf stilstaan, en dan wou ze niet meer verder. dan maakte ze aanstalten om te gaan lopen maar dan trok ze hem half weg, en ging een beetje van op het ene been naar het andere staan, en weer halt houden. heel irritant!! maar nu is het opgelost! ik weet dus niet of het probleem ook daar ligt maar daar kan je wellicht ook eens aan denken