Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
betadine schreef:Knap dat je dit eerlijk durft toe te geven. Ik denk dat je beter een tijdje enkel onder begeleiding rijd. Jij hebt niet genoeg ervaring om je paard alleen af te richten en daardoor raken jullie beide gefrustreerd.
Ik persoonlijk denk dat horsemanship en lezingen je niet kunnen verder helpen nu. Achter je computer ga je het niet leren ,daarvoor heb je echt iemand nodig die jou en je paard instructie geeft. Als jij leert van met het gedrag van je pony om te gaan ga je ook minder snel boos worden en naar een oplossing grijpen in plaats van naar geweld.
Ianrowan2009 schreef:Zwerte schreef:Geen botsende karakters, maar jij hebt problemen die je moet gaan oplossen. Je paard reageert alleen maar op wat jij doet, niks meer en niks minder.
Mijn advies? Direct ophouden met je paard analyseren en afvragen waarom doet ze dit en dat. Ga er maar gewoon van uit dat het probleem bij jou zit en daar zit dus ook de oplossing. Dat alles meteen goed moet gaan en dat je zo snel agressief word is iets wat je vaak ziet bij aandoeningen zoals pddnos, maar het is geen feit en niet iets waar je je bij neer moet leggen. Hier kan je (met hulp) echt wel aan werken en flink verbeteren of oplossen. Verschuil je niet achter je diagnose maar leer ermee omgaan!
Paarden zijn geen machines, het zal zelden meteen gaan zoals jij dat wil. Kan je daar niet mee omgaan? Dan vind ik eerlijk gezegd dat het niet eerlijk is voor je paard dat je in je eentje bezig gaat. Zorg dan dat er iemand bij is die je kan tegenhouden als je onredelijk gaat doen.
Ik vind je paard ook nog mild reageren op wat jij beschrijft. Ik heb zelf een erg gevoelig paard, wat soms best lastig is. De laatste jaren ben ik zelf emotioneel erg instabiel en dit heb ik juist nooit uitgeleefd op mn paarden. Als ik voel dat ik wil flippen, stop ik juist, loop ik weg en kalmeer mezelf eerst. Door mn angsten de laatste jaren heb ik mn paard nauwelijks kunnen trainen. Als ik niet stabiel ben, is er gewoon geen land met hem te bezeilen. Kan ik boos om worden, maar de oorzaak ben ik toch echt zelf. Paardlief spiegelt alleen maar...
Wat is er nou zo moeilijk aan om nou eens ECHT GOED TE LEZEN waar ze om vraagt, en niet gelijk te beginnen met jij hebt problemen?! Ze stelt zich hier echt enorm kwetsbaar op en hier wordt door 90% van de mensen verschrikkelijk misbruik van gemaakt door haar een onwijs rotgevoel aan te praten. En ja, ook jij doet hieraan mee!
Lees eens tussen de regels door, want daar staat dat ze hulp vraagt, maar denk niet dat jij en de overige 90% daar geschikt voor zijn!