Ben ik 'fout' bezig?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Joltsje

Re: Ben ik 'fout' bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 15:34

nogmaals. heb je de shet alleen staan? of met andere paardjes?

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 15:39

Iedereen weet dat paarden ongelukkig worden als ze niet gereden worden, alle paarden in het wild zijn ook altijd zo ongelukkig omdat ze niet gereden worden :+
Nee hoor, grapjes. Een paard is immers niet gemaakt om op te gaan rijden! Dubbele lange lijnen etc. is hartstikke leuk werk en het houdt je paardje goed in vorm.

Als hij met andere paardjes staat is je shet zeker niet ongelukkig!

ingridxxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 12:49

ogh wat een onzin zeg!
Heb verder geen reactie's gelezen maar jou pony is gelukkiger dan de gemiddelde wel bereden pony zo te lezen!
Hartstikke leuk wat je doet met je pony!

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:45

Wat leuk dat jullie samen plezier hebben "op de grond" in plaats van op de rug. Rijden is zeker niet iets wat een pony nodig heeft om gelukkig te zijn. Er zijn ook mensen die zeggen dat rijden zelfs helemaal niet zo goed is voor een paard. Ik weet niet of je Engels kan, maar dit is een goed artikel van een paardentherapeut die uitlegt waarom paardrijden eigenlijk niet zo goed is voor een paard:http://www.horsecollaborative.com/are-horses-really-made-for-riding/

Laat dat maar zien aan de mensen die het zielig vinden dat je niet rijdt op je shet!

contagious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 18:40

Niets mis mee, krijgt genoeg aandacht zo te lezen!!

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 18:45

Wat een onzin! Gewoon lekker zo door blijven gaan en je er niks van aantrekken hoor :))

Marie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 19:00

die van mij zijn 10 en 4 en zijn nog nooit bereden. daar hebben ze helemaal geen last van hoor, mensen zeggen dit omdat ze zelf de neiging hebben om op alle paarden te rijden maar een paard heeft dit helemaal niet nodig hoor :p

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 19:12

Dan zouden alle paarden in het wild doodongelukkig zijn.

Volgende keer moet je gewoon vragen waarom een shet gereden moet worden? Mijn shet staat voor de kar, doet aan vrijspringen, ik longeer hem, doe lange teugelwerk....maar ik rijd er niet op. Hij wordt het enthousiast met vrij springen en als we met de kar een blokje om gaan. Hij is echt niet ongelukkig. Een paard hoeft echt niet perse bereden te worden om gezond en in conditie te blijven. Jij doet juist hartstikke leuke dingen met je mini.