[AR] Eindelijk: Serena voor de kar!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pacific

Re: Eindelijk: Serena voor de kar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 17:59

Geeft niks hoor Ayla!

Oh en Pluttersput (en de rest), ben alleen maar blij met je hulp, hoor! Pff, baal er wel van dat er dus met die bomen geknoeid is -O- Vorige eigenaar zegt er niks aan gedaan te hebben en dat geloof ik, zij hebben hem echter ook tweedehands gekocht dus zal er wel niet achter komen wat ermee gebeurd is...

Ik zag inderdaad dat het nieuwe model hele andere bomen heeft. Ik ga kijken of ik nieuwe bomen kan bestellen, want dit is ook niks :n Echt stom, heb de kar al boven mijn budget gekocht en dan is het nog steeds niet zoals het hoort!

Bedankt allemaal :D

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 18:32

Zover ik kan vinden zijn ze er in diameter 25 en 38 mm.. Zou je eens op moeten meten, kans is wel groot denk ik dat het een van beide moet zijn..

Inderdaad balen dat je het nu nog niet mooi voor elkaar hebt -O-

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 10:36

Ik vind het zo leuk voor je dat je Serena voor de kar hebt! Het was ook echt heel leuk om je volgtopic te volgen ( dat klinkt een beetje raar :') ) Wanneer is Stitch aan de beurt?

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-15 17:49

Helaas, bericht terug en de bomen zijn niet meer leverbaar -O-

Hey Mieke :D als Rav ook beleerd is kunnen we wel eens samen rijden, of anders met Rav aan de hand! Stitch ga ik nu wat mee beginnen, beetje lange lijnen enzo. Hij heeft al heel lang vrij en zoveel kent ie ook nog niet, dus daar zit nog wel wat werk in. Verwacht niet eerder klaar te zijn dan volgende zomervakantie. Maar goed, eentje voor de kar is voorlopig al heel wat :D

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 07:19

Oh dat is wel balen.. En de nieuwe boom, kan die er niet op? Alhoewel, die zweng zit geloof ik bij de nieuwe boompjes niet meer er aan vast.. Misschien kun je ze foto's mailen en vragen wat zij adviseren?
Wel jammer -O-

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 07:52

Als je toch besluit om bitloos te gaan mennen, koop dan op zijn minst een goed bitloos hoofdstel !!
Nu heb je op een onhandige manier je leidsels aan je kaptoom vast gemaakt.
Juist met beleren moet je zorgen dat alles direct goed gaat en niet half werk omdat je even niet anders hebt. Zodra het mis gaat ben je tig stappen verder van huis.
Dan kun je nog beter een trensje in doen.

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 08:42

Isapaardje schreef:
Als je toch besluit om bitloos te gaan mennen, koop dan op zijn minst een goed bitloos hoofdstel !!
Nu heb je op een onhandige manier je leidsels aan je kaptoom vast gemaakt.
Juist met beleren moet je zorgen dat alles direct goed gaat en niet half werk omdat je even niet anders hebt. Zodra het mis gaat ben je tig stappen verder van huis.
Dan kun je nog beter een trensje in doen.

Het is niet onhandig vastgemaakt. Maar zoals ik al eerder zei, ik sta open voor suggesties, dus roept u maar :)

Wat betreft de bomen, moet maar even kijken hoe ik dat op ga lossen... Niet grappig -O-

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 18:37

Sorry, verkeerd verwoord; het ziet er onhandig uit.
Eerste foto en foto 3 steekt het allemaal nogal uit en zoals op foto 9 te zien is, zitten de leidsels veel te hoog. Je kunt zo nauwelijks goede commando's geven.
Dus wil je bitloos gaan proberen (ik doe het zelf ook op de eigen wei maar NIET op straat, dan gebruik ik een lichte trens), kies dan een juist bitloos hoofdstel.
Ik zelf heb deze (maar dan in het blauw):

Afbeelding

Er zijn ook bitloze menhoofdstellen.

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 18:47

Thanks, ga er naar kijken :) tis niet zo dat ik deze uit de kast geplukt heb en maar gebruikt heb omdat ik hem toch had, ik heb met het lange lijnen wel degelijk gekeken of het geschikt was en naar mijn idee reageerde ze er prettig op. Daarom ben ik met dit hoofdstel doorgegaan.

Overigens had ik nog een vraag in het algemeen. Op bijvoorbeeld foto 6 zie je dat de lichtogen helemaal los van het tuig getrokken worden omdat de bomen te wijd staan (naar mijn idee). De bomen zijn niet naar binnen te draaien, dus ook maar naar binnen laten buigen? Zo is het ook niks toch, of zie ik dat verkeerd. Merk dat ze ook duidelijk moeite heeft met (korte) bochten draaien, dan zitten de bomen haar in de weg. Zou dat opgelost zijn als de bomen gebogen worden, of moet daar nog iets aan gebeuren?

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 19:15

Op foto 3 lijkt het sowieso of je bomen ongelijk zitten, maar daar is vast al een opmerking over geweest.

Wagen in balans kun je zelf testen met iemand anders. Ga op de wagen zitten en laat de ander de wagen met 1 vinger in balans houden. Lukt dat niet, dan moet hij anders worden afgesteld.

Verder lijkt het mij dat deze bomen niet origineel bij die wagentje horen, of dat er op zijn minst aan geknutseld is door vorige eigenaar, maar ook dat zal vast wel opgemerkt zijn (heb niet alles gelezen)

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 21:34

Bomen zou je door een paar dagen iets straks om heen te doen maar binnen kunnen buigen. Maar of dat met de cavettie ook werkt geem idee? Schijnt met hca wel te kunnen.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 21:49

Ik heb ook even naar je foto's gekeken. Ik zie inderdaad wat je bedoelt met de boompjes die naar buiten wijzen. Maar als ik het goed bekijk zitten ze bij haar flank wel mooi aangesloten? Zou dus betekenen dat er daar ook ergens iets ontwricht is. Of je dat goed krijgt door de voorkant bij elkaar te trekken betwijfel ik, omdat hij dus achter wel goed zit. Maar je kan het allicht proberen.
De boompjes zijn goed te buigen bij de cavalettie, dus je kan het proberen :) klinkt misschien banketstaaf, maar zo bedoel ik het niet, maar ik denk dat je in dit geval niet heel veel te verliezen hebt :)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 22:08

Wat een leukerd!

Van de bomen heb ik niet genoeg verstand om je echt verder te helpen. Het in balans brengen van een sulky is een klusje dat heel nauw komt.
Bitloos mennen heb ik nu zelf al met meerdere pony's gedaan, altijd gewoon met een sidepull. Als jij er fijn en precies mee kunt sturen, zit het goed. Pony's voelen een vlieg al, dus die sidepull begrijpen ze ook.

Ik heb overigens nog nooit brokken gemaakt of ongelukken gehad zonder bit. Als ze al eens even schrokken, altijd alles keurig terug kunnen nemen. Met bit hoor je ook vaak genoeg van ongelukken. Sommige mensen vertrouwen te lichtvaardig op het bit. Je kunt beter tijd investeren in dingen zoals een touw om de benen slaan etc, het lamoen flink tegen het lijf laten rammelen, etc.

Hoe dan ook, ik wens jullie veel mooie km's samen! :D

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 22:15

Bedankt allemaal, met de bomen zullen we wat gaan puzzelen :) nu is het ook niet goed, dus veel kunnen we er toch niet aan verprutsen!

Gypsy, prettige reactie, thanks! Ik ga, naar aanleiding van wat tips in dit topic, de bitloze neusriem van Ideal bestellen. Die kan ik dan op het hoofdstel zetten dat ik al heb, past het ook direct mooi bij het tuig. Op de kaptoom reageert ze heel prettig, maar als het beter kan (ook voor het beeld, de leidsels lijken inderdaad wat slordig vast te zitten, puur door de plek van de ringen), dan graag :D
Heel erg bedankt hoor, als mijn kar straks in orde is zullen er zeker veel km's gereden worden!