[AR] Persoonlijke overwinning!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

Re: Persoonlijke overwinning!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 15:51

op de fotos zat ik ook niet zo lekker nee haha!! Kropte mn knieen naar me toe (miss beetje angst ook...) en schoof uit de stoel.

Ik ging daarna vragen hoe de stoel versteld moest worden maar toen legde die uit hoe ik moest zitten en toen zat het heerlijk!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 18:29

Fijn dat je je beter voelt op de wagen :D
persoonlijk vind ik de wagen niet zo mooi, model vind ik niet zo leuk. Maar dat is natuurlijk persoolijk :) hoe groot is Kyano en hoeveel inch zijn de banden? :)

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 19:07

Hallo Toydoll een shetten kar is net te klein voor jou pony de wielmaat van jou oude kar is goed maar de opbouw is te hoog. Een lagere opbouw met de zelfde wielmaat van jou oude kar is een betere optie voor jou pony. minimaal 19" wielen voor jou pony en de rest naar jou lengte en zit. Het gewicht kan zeker tot 170 kg het is belangrijk hoe de kar rolt. Ook is de spoorbreedte van minimaal 125 cm handig ook met het eventueel weer verkopen van de wagen.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 16:37

Wat goed dat je je vertrouwen weer wat terug krijgt! :) hij loopt netjes!

Over de wagen ga ik mee met marga1.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 16:57

Kyano is nooit echt gemeten, ik gok hem op 1.15 ofzo.

De kar is 1.25 breed :) Wielmaat van mn oude wagen was 19 voor en 16 achter en deze is 17.

Ik moet zeggen dat ik het wel een fijne maat erachter vond..... Ik twijfel natuurlijk wel door alle reacties nu

lamoen moet ik wel zeggen daar moet je niet naar kijken, dat was idd voor een shet.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 17:31

Mijn pony is 1.20 en voor hem heb ik een wagen met 19 inch wielen :)

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 22:05

Je zou Kyano eens moeten meten.Tracht dit wel te doen met een officiele meetstok.
Ik heb er eentje met waterpas,ooit eens gekocht bij EJ.
Stel hij is 1,15m schoft.Meestal komt zijn kont dan even hoog.
Je leidsels mogen niet op zijn kont liggen uitgaande van je (recreatieve)menpositie;leidsels in je handen,handen bovenop je benen.
Als je een wagen gaat bekijken,neem je in deze positie plaats op de bok en meet je de hoogte grond tot bovenop je handen.Is deze iets hoger dan 1,15m dan zit je op de correcte hoogte t.o.v. Kyano.
Deze hoogte kan ook aangepast worden door de grootte van je wielen of de opbouw van je wagen.

Ik zou persoonlijk geen te kleine wielen nemen voor een Welsh A.
16-17 inch wordt meestal genomen voor shetlanders.Een Welsh A heeft langere benen.Bij kleine maat wielen is de bevestiging van het lamoen vrij laag wat ik persoonlijk niet veilig vind.Te grote kans dat ze over het lamoen kunnen met de achterbenen.
Stel je zou een wagen nemen met 19 inch wielen dan laat je de opbouw zo maken dat je op de ideale hoogte zit t.o.v. Kyano.De schulp laat je aanpassen aan de lengte van je benen.

Wil je toch 17 inch wielen dan zou je de bevestiging ook hoger kunnen laten lassen.
Maar hou toch steeds je zithoogte in de gaten.

Ik hoop dat je nog kan volgen.