Je zou Kyano eens moeten meten.Tracht dit wel te doen met een officiele meetstok.
Ik heb er eentje met waterpas,ooit eens gekocht bij EJ.
Stel hij is 1,15m schoft.Meestal komt zijn kont dan even hoog.
Je leidsels mogen niet op zijn kont liggen uitgaande van je (recreatieve)menpositie;leidsels in je handen,handen bovenop je benen.
Als je een wagen gaat bekijken,neem je in deze positie plaats op de bok en meet je de hoogte grond tot bovenop je handen.Is deze iets hoger dan 1,15m dan zit je op de correcte hoogte t.o.v. Kyano.
Deze hoogte kan ook aangepast worden door de grootte van je wielen of de opbouw van je wagen.
Ik zou persoonlijk geen te kleine wielen nemen voor een Welsh A.
16-17 inch wordt meestal genomen voor shetlanders.Een Welsh A heeft langere benen.Bij kleine maat wielen is de bevestiging van het lamoen vrij laag wat ik persoonlijk niet veilig vind.Te grote kans dat ze over het lamoen kunnen met de achterbenen.
Stel je zou een wagen nemen met 19 inch wielen dan laat je de opbouw zo maken dat je op de ideale hoogte zit t.o.v. Kyano.De schulp laat je aanpassen aan de lengte van je benen.
Wil je toch 17 inch wielen dan zou je de bevestiging ook hoger kunnen laten lassen.
Maar hou toch steeds je zithoogte in de gaten.
Ik hoop dat je nog kan volgen.