Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Rizette schreef:Is een Leadrope niet veel te zwaar? Ik vind 7 meter ook wel het minimum om te longern , eigenlijk liever een langere lijn anders kun je zelf in het midden ook rond gaan lopen i.p.v. blijven staan .Hier was ook ooit eens iemand aan het longeren met zo'n heel zwaar touw . Het hing helemaal door naar beneden bij het longeren , was niet fijn in de hand en ook nog eens heel zwaar aan het bit /mond van het paard,
Ik zou echt voor een zachte stoffen brede longeerlijn gaan , dat vind ik heel wat prettiger maar ook zeker voor het paard. Je hebt met een leadrope ook helemaal geen licht contact met de mond van het paard omdat het touw zo zwaar doorhangt.
magda_90 schreef:Zou je die wellicht eens voor mij kunnen opzoeken?
Koper schreef:magda_90 schreef:Zou je die wellicht eens voor mij kunnen opzoeken?
Als je het tegen mij hebt: heb 'm bij Epplejeck uit een rek gevist maar kan 'm zo gauw niet vinden op hun site. Ik blijf nog even zoeken!
Edit: volgens mij is dit 'm: http://www.ej.nl/paard/halsters-touwen/ ... m_837.html
Ik gebruik 'm om te wandelen en longeren. Mijn bakje is ongeveer 10 meter in doorsnee, ik heb een klein paard. Met dit ding kan ik daar prima longeren. Maar kan me voorstellen dat je 4 meter te kort vindt (in mijn beleving is hij langer).
Freya6 schreef:De finesse 22ft is een wereld van verschil in vergelijking met de zware. Al moet je wel wat handigheid hebben met snel oprollen etc. Maar voor wat grotere paarden is 22 ft echt wenselijk, anders moeten ze een klein rondje lopen en dat is niet zo goed. Tuurlijk wel soms in grotere en kleinere rondes, maar voor sommige grotere paarden is het echt niet goed op zo'n kleine cirkel.