_Chip schreef:Hier ook een fan van de HCA sulky's, maar, ik ben ontzettend benieuwd hoe mensen hun pony beleerd hebben met een nieuwe HCA..
Qua beleren zou ik beginnen met een cavalettie of iets anders, na een maandje of 2/3 deze verkopen en een HCA kopen. Maar dat is meer omdat ik het zelf ook zo heb gedaan.
Bij de HCA heb je geen 'standaard afstelling' en verstellen is niet zo even gepiept. (Je draait bouten in het materiaal zelf, zou je ook niet te vaak willen verstellen)
Hoe wil je een onbeleerde pony dan leren lopen voor een wagen die je nog niet hebt kunnen afstellen? (want pony niet beleerd) Pony is onervaren, dus die wil je niet een kwartier stil hebben staan voor je wagen omdat je hem nog even wil afstellen neem ik aan.
Overigens geen kritiek op TS, maar ik ben oprecht benieuwd hoe mensen dit hebben aangepakt.
Mijn oude verzorgshet heb ik beleerd met de cavalettie, hierna een HCA aangeschaft. (En dus afgesteld op deze pony en t bijbehorende tuig)
Nu mijn eigen pony aan het beleren/beleerd voor de HCA, maar flink moeten stellen ivm ander formaat pony en ander tuig. Wat gewoon niét ideaal is met een onervaren pony. O.a. lengte van de staalkabel op de gok.
Ik had een hout licht karretje op 2 wielen om mijn pony er voor het eerst voor te beleren want wat als het fout gaat dan wil ik niet dat mijn duurdere kar kapot gaat. Eerst voor het houten karretje beleren daarna voor de sulky cavaletti sport edition. Maar toen heb ik een hca aangeschaft omdat ik de hca toch echt een stuk lichter vindt, de cavaletti die ik had weegt 65 kg en de hca 25 kg, dus dat is best een verschil.
Ik ben ook benieuwd hoe andere mensen hun pony voor de hca beleren of dat ze ook eerst een ander karretje hebben gebruikt.