mindful schreef:Hoi, die van mij is ook LBE en ik sta regelmatig ook bont en blauw om het zo te zeggen...ik heb al veel methodes geprobeerd, zoals de meesten die denken dat een goeie lel terug geven zal helpen...niet dus, dit maakt de agressie alleen maar groter.
Een mep geven helpt effe op de moment zelf, ga de dag erna terug aan de slag en je kan opnieuw meppen...dag in dag uit moet ik dan meppen verkopen. Dit doe ik dus niet meer, ik probeer nu met clickertraining om hem te belonen als hij iets goed gedaan heeft.
Ik ben nog een beginneling en ben dus gestart met de eerste opgave en dat is het hoofd van me wegdraaien een click en snoepje...dit werkt heel goed.
Ik blijf wel uit zijn ruimte, die respecteer ik en dat verlang ik dan ook weer van hem. Ik deed deze training al met mijn hond en vind het leuk om zo vele dingen aan te leren. Je doet er natuurlijk goed aan om je eerst goed in te lezen en heel veel op you tube kijken helpt ook. Binnenkort komt er iemand aan huis om mij te begeleiden met mijn specifieke probleem.
Ik ben een jaar aan dit bijtprobleem bezig en nu heb ik naar mijn gevoel een ingang gevonden
Succes daarmee. Mijn keuze zou het niet zijn. Dat de tegenreactie alleen maar groter is, komt omdat jouw paard geleerd heeft dat het daarna wel ophoudt.
Ik ben echt bang dat clickeren er alleen maar voor zorgt dat de situatie gevaarlijker wordt, als in: binnenkort stormt je paard ongewenst op je af voor de voedselbeloning, of gaat hij op ongewenste momenten zijn trucjes vertonen.
Op dit moment traint jouw paard jou, dit uit zich in de zin: "Ik blijf wel uit zijn ruimte, die respecteer ik en dat verlang ik dan ook weer van hem." Hoezo blijf jij uit zijn ruimte? Ja, hij moet uit jouw ruimte blijven, maar jij uit zijn?
Klinkt als een paard wat jou compleet onder de duim heeft, en waarschijnlijk, na een aantal goedbedoeldende mensen, binnenkort rijp is voor de slacht. Want: gevaarlijk.