Waarom ben jij overgestapt naar grondwerk?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

palousa_boy

Re: Waarom ben jij overgestapt naar grondwerk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 09:49

Ik vind jouw reactie een beetje onzin galaxy.. Ik stel toch een hele normale Vraag?

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-15 09:53

Je vraag is verder niks mis mee Palousa :-), maar het zou wel fijn zijn dat je voor je vragen zelf een topic maakt. Zo blijft mijn gestrate topic to the point wat betreft mijn vraag en ervaringen ;-)

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 12:58

Simpele reden; ik mag er niet meer op v/d eigenaar :+
Ik deed hiervoor ook al heel lang aan grondwerk met m'n pony om het rijden te ondersteunen, bijv eerst loswerken aan de hand en dan er op, of als 'actieve rust' wat aan de hand met 'm doen. Ook longeerde ik hem op tienduizend verschillende manieren. Naast het grondwerk reed ik hem dressuurmatig en het laatste jaar eigenlijk enkel buiten gereden. Hier hielp het grondwerk ook erg bij om hem fijn recht en soepel te houden in 't lijf.
Nu doe ik enkel nog grondwerk met hem, op het moment vooral richtig de klassieke dressuur. Veel met zijgangen werken, lengtebuiging en ontspanning v/d bovenlijn. Ik doe dit nu nog met 'n touwhalster en leadrope maar ik ben nu langzaam een begin aan het maken om dit aan de lange teugel te gaan doen. Hiernaast longeer ik hem ook nog. Ik merk dat hij sterker en soepeler is dan ooit geweest. Dit komt waarschijnlijk puur omdat dit 't enige is wat ik met 'm doe (2x per week) en ik me hier ook compleet op focus. Het is nu onze primaire vorm van training ipv iets wat ondersteunt in mijn andere training.
However, ik hoop dat ik hem ooit weer 'ns zal kunnen mogen rijden. Hij is hier weer meer dan klaar voor. Met de pony is nl niks mis waardoor ik enkel grondwerk met 'm doe.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 13:35

Moderatoropmerking:
Graag ontopic reageren. Voor andere vragen en discussies graag een ander topic starten. Alvast bedankt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 16:40

Ik begrijp niet waarom ik off-topic was :?
De eerste posts na TS waren deels gericht op jonge paarden en dat daarom deels enkel gegrondwerkt werd. Daar haakte ik enkel op in.
Sorry dat dit blijkbaar als storend ervaren wordt.