Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
HippoLogic schreef:Als je zelf aan de slag wilt en inspiratie op wilt doen kun je hier de parcoursen voor de online competitie gratis downloaden. Even naar beneden scrollen. http://www.thehorseagilityclub.com/onli ... e-agility/
Akke_sSpring schreef:Waar hebben jullie zo'n buis gekocht voor op de hindernispalen? Zoals de blauwe op de foto hierboven.
Mi_Amore schreef:Je paard 'hoeft' het niet te kunnen, maar ter voorbeeld:
- een strak touw is -1
- in liberty werk een aarzelend paard dat bvb halt houdt tussen 2 obstakels is ook -1
- een oefening moeten hervatten (en dus iets meermaals vragen) levert je ook een minpuntje op
Duality schreef:Ik doe er ook vrij fanatiek aan met mijn pony! Heb me van de week ingeschreven voor de competities! Heb ondertussen ook een compleet parcours wat ik uit kan zetten. Ik vind het ook heel leuk om steeds nieuw hindernissen te bouwen en te verzinnen. En pony heeft er ook heel veel lol in!
Mi_Amore schreef:@xyzutu2: dat is blijkbaar een beetje mis begrepen danMOETEN bestaat immers niet in de paardenwereld, althans niet in de mijne
Citaat:Schriktraining is inderdaad meer om paarden te desensibiliseren, Horse Agility traint zowel mens als paard om beter op elkaar in te spelen. De obstakels zijn niet waar het allemaal om draait, maar de samenwerking tussen mens en paard. De obstakels zijn een hulpmiddel, een handvat dat wordt aangereikt om verschillende dingen te gaan veranderen/aanpassen/finetunen.
xyzutu2 schreef:Duality schreef:Ik doe er ook vrij fanatiek aan met mijn pony! Heb me van de week ingeschreven voor de competities! Heb ondertussen ook een compleet parcours wat ik uit kan zetten. Ik vind het ook heel leuk om steeds nieuw hindernissen te bouwen en te verzinnen. En pony heeft er ook heel veel lol in!
Leuk! Hoe ben jij bij de competities beland?
Iemand schreef dat een parcours opzetten zoveel tijd kost en dat is ook wel zo: voor een compleet parcours ben ik toch wel 20 minuten bezig, vooral omdat ik de afstanden altijd verkeerd schat.![]()
Maar tussendoor tijdens de training heb je geen complete parcoursen nodig; met Rio zet ik gewoon elke normale training 1 HA hindernis neer en dan doen we die een paar keer tussen alle andere dingen door. Gister hebben we bijvoorbeeld de pion geoefend.Pas op de wedstrijdfilmdag zelf zet ik alles achter elkaar neer, want aangezien ik alles na de training steeds weer op moet ruimen heb ik ook niet echt zin om dat vaker te doen.