[AR] Ben ik alleen of.......(prijzen opleiding menpony)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rensniekje

Re: Ben ik alleen of.......(prijzen opleiding menpony)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 17:59

ik vind het duur! ik ben er zelf mee aan de gang gegaan!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 18:20

Ik vind het ook duur, hier vragen ze voor beleren 600 euro en dan is die 1 of 2 weken weg.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 18:45

Het is ook net wat je wilt, en waar je dus heen gaat.

Bij de boer op de hoek zal je geen dressuurmatig bevestigd paard terug krijgen, dan moet je soms blij zijn als je er normaal de bocht mee door kunt komen.

En wat bieden ze verder nog, kijken ze mee naar het tuig dat op de pony moet, of laten ze je maar een beetje uitzoeken hoe en wat.

Het zijn vaak ook maar kleine dingen maar voor sommige dingen betaal je nou eenmaal.

Als er een grote accommodatie achter zit, dat moet ook ergens van betaald worden..

oedsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 19:45

Valerie de weer zit in België .
Zij doet het ook. Kosten weet ik zo niet
Maar is wel een vertrouwd adres

DeclanandMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 00:10

Ik heb net Valerie opgezocht, maar die zit in West-Vlaanderen. Dan kan ik net zo goed in Noord-Brabant of zo terecht, dat is zelfs dichterbij :-)

Qua mogelijkheden is het idd veel goedkoper om een beleerde pony te kopen, dan eentje te laten opleren.....gek hé

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 13:59

ik ben op zoek naar hetzelfde als jij, iemand die aan huis komt of waar ik per keer heen kan.
Valt niet mee!

DeclanandMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 18:17

Ik ben na veel navraag doen en meningen vragen, ben ik tot de conclusie gekomen dat een betuigde kopen in mijn geval beter is.
Ik heb met de nieuwe merrie heb ik nog niet echt een emotionele band en ik had haar gekocht om aan de slag te kunnen met een tweespan binnen een redelijke termijn ( nu geen weken natuurlijk :P )
Ik kan beter het geld investeren in lessen om met 2 betuigde pony's ( allebei met 2span ervaring)naar een goed lopend tweespan toe te groeien, dan eerst een hoop geld uit te geven om 1 van de twee te laten beleren, en dan alsnog van 0 te beginnen met de twee samen.
Een wijze les............( en mezelf schromelijk overschat)

Ik snap wel dat dit geen optie is als je je droompaardje al even hebt!
Er is ook geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt mijn Déclan weg te doen <3

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 18:38

Dan heb je nu de volgende uitdaging, een fijn betuigde en passende pony vinden.
Kennis van mij is bijna een half jaar opzoek geweest naar een goed betuigde pony van rond de 100cm. Hoefde niet eens in t span te passen, wel voorkeur voor bont. Dus een fijne menpony vinden isook zeker niet makkelijk.

DeclanandMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 21:03

@Dennis: dat denk ik ook, maar het zal toch altijd beetje uitproberen zijn.....met de kans dat het het toch niet blijkt te zijn. Daar ben ik me bewust van. Vaak hoor je wel dat het jaren kan duren voor ze echt lekker samen lopen, ik hoop met flink wat begeleiding toch iets braaf en leuk te hebben binnen enkele jaren. Dat 2span zo een ziektocht was, had ik me niet kunnen inbeelden :o ik vraag me af hoe als die 2span menners dat klaar gekregen hebben :D
Ik ga ook niet kijken naar de kleur....past het des te beter....is het een appelblauwzeegroene met roze stippel naast mijn zwarte, dan is het ook goed...als ze maar goed lopen samen!
to be continued :-)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 21:21

Ik knoop 2 brave enkelspannen naast elkaar (of achter elkaar in t tandem, of achter EN naast elkaar in t 4span) en ga rijden. Pony's zijn braaf zat, rij lekker in t rond, maar een goed lopend span is t niet. Moeder en dochter straks hopelijk wel, die hebben zo t zelfde karakter en houding. Dochter beweegt beter, maar moeders is zo een geweldige allround pony dat die zich wel aanpast.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 21:24

in Duitsland staan genoeg leuke, betuigde shetten te koop, weet er wel er wel een stel. Op facebook lid worden van shetlandponies zu verkaufen en je ziet ze regelmatig voorbij komen. Ik weet ook nog een leuk span grote maats palomino shetten.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 13:14

Dennis schreef:
Dan heb je nu de volgende uitdaging, een fijn betuigde en passende pony vinden.
Kennis van mij is bijna een half jaar opzoek geweest naar een goed betuigde pony van rond de 100cm. Hoefde niet eens in t span te passen, wel voorkeur voor bont. Dus een fijne menpony vinden isook zeker niet makkelijk.

Ik voel mij aangesproken! :D
Dat was zeker een opgave, een pony vinden die voldeed aan mijn hele eisen-lijstje. Er staat zoveel 'rommel' te koop, of dieren die niet voldoen aan je eisen, een passende pony zoeken is lastiger dan je denkt. Tenzij je weinig wensen hebt.

De prijzen uit je openingspost vind ik trouwens niet heel bizar. Volgens mij was ik ook zoiets kwijt. Stalling, verzorging, hooi, stro, voer enzovoorts zit er ook bij he, dat tikt ook aan. Er wordt regelmatig mee gewerkt en aan het einde wil die persoon er natuurlijk ook nog iets aan verdienen (logisch!).

DeclanandMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 16:38

Qua prijzen liggen de trainingsstallen inderdaad allemaal vrij dicht bij elkaar. En als je zelf even narekend is het natuurlijk voor de trainer maar een habbekrats dat hij verdient.
Misschien ben ik ook een beetje bevooroordeelt doordat we de paarden aan huis hebben, alles zelfdoen...en maar 1/3 tot 1/4 kosten hebben per maand dan iemand die zijn paarden op stalling heeft staan.
Neem het stallingsgeld eraf en het is al een hele andere zaak...maar je kan natuurlijk moeilijk eleke dag over en weer rijden :-p

@Jelleee: leuk dat je uiteindelijk toch een passende pony hebt gevonden! Ik ga binnenkort eens kijken bij het menteam waar in mijn huidige menpony vandaan heb. Ze hebben nog een ruintje staan, ongeveer dezelfde leefdtijd en maat, en die is ook wat te klein gebleven voor hun spannen. Ben benieuwd :-)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 20:33

DeclanandMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-15 22:34

@Gem: super! Ik heb me opgegeven, nu nog even afwachten of er nog plaats was. Bedankt hé, ik had er zelf nog niet van gehoord :-)

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 14:00

Ik heb mijn shetlandermerrie met 2 jaar gekocht en met 3,5 zelf beleerd en ingespannen. Ging super. Toen een jaar enkelspan gereden. Omdat ik graag tweespan wilde rijden heb ik er een ervaren pony bij gezocht. Dat werd een 15 jarige ruin die al 10 jaar wedstrijden en menritten liep. Ik ben 1 keer met hun naar een man geweest die paarden beleerd en ook wedstrijden rijdt, om hen voor de eerste keer in het tweespan te zetten en alles goed af te stellen.
Nou, ze liepen zo weg alsof ze altijd al samen hadden gelopen. En dat zijn ze blijven doen. Ze kunnen links of rechts staan. Maakt allemaal niks uit. Echt een super fijn span. Geluk gehad met deze pony's.

Afbeelding