Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Shetjesxx schreef:longeren kent hij,
inderdaad een dondersteen haha, met longeren deed hij ook alsof hij het niet snapte, ik ook duidelijk genoeg. heb hem wel zover gekregen, hij kreeg door dat ik hem door had haha
MayDayParade schreef:Shetjesxx schreef:longeren kent hij,
inderdaad een dondersteen haha, met longeren deed hij ook alsof hij het niet snapte, ik ook duidelijk genoeg. heb hem wel zover gekregen, hij kreeg door dat ik hem door had haha
Ik denk dat mijn sarcasme niet duidelijk genoeg was. Een paard doet niet alsof hij je niet snapt, dat zit niet in zijn systeem. Hij snapt je of hij snapt je niet.
Pluttersput schreef:Misschien dat aanrommelen niet mijn beste woordkeuze was. Wat ik in ieder geval bedoel is dat als het zelf niet lukt het slim is om er iemand bij te halen die je kan helpen. Internet can do only so much.. In levende lijve is het makkelijker beoordelen en in te grijpen
linnie050 schreef:Daar moet je echt begeleiding mee hebben.
Vraag iemand die hier ervaring mee heeft.
Bv met longeren gewoon ook stond jij Bv wel goed? Hoe was jou lichaam houding enz.
Zelf zie je dit soort dingen niet.
Laat je eens filmen en vraag eens aan ervaren mensen om te helpen of neem inderdaad les.
Als je dat doet kijk je straks lachend terug waarom je niet daaraan begonnen was!
Woogy schreef:instructie kan je helpen met dubbele lijnen werken. Niet iets waar je zelf mee moet rommelen. In de maling nemen kunnen paarden wel degelijk. Maar ze hebben een voorkeurskant en dan is de andere kant ontzettend moeilijk voor ze en de een probeert wat en rommelt wat aan en de ander 'staakt' door om te draaien, naar je toe te komen etc.
Lielle schreef:eerlijk gezegd denk ik echt dat als je longeren goed bevestigd is, het werk aan de lange lijnen of dubbele longe geen enkel probleem mag zijn. Ik zou toch eerst eens bij mezelf kijken. Heb je een filmpje?
Jelleee schreef:Een pony snapt je of niet, hij doet niet alsof hij je niet snapt. Zo denken paarden niet. Waarschijnlijk kan hij omdraaien omdat jij hem daar de mogelijkheid toe geeft, anders draaide ie niet om. Als het bij zoiets al vastloopt zou ik er toch echt een ervaren menner naar laten kijken. En dan zul je zien dat die pony ineens wel gewoon kan lopen, als iemand met verstand van zaken ermee werkt.