[AR] Shetlander leren mennen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rosaliexluk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 20:32

Joaltijd schreef:
Je moet er met 'de bolderkar' wel om denken hoor :)
Zelf men ik met een wagen die zelfgemaakt is. Maar dan is't een voordeel dat de maker zelf ook ment en aan alles gedacht heeft. Als hij niet zo stevig was geweest, had ik niet gemend :)

Een bolderkar klinkt best bouwvallig := Weet eerlijk gezegd niet hoe je daarin wilt gaan zitten met rem etc. tis zo klein :P
Direct iets wat goed gemaakt/gekocht is, want ongelukken wil je niet. En met goede spullen heb je veel meer plezier!

Zolang je het mennen veilig doet, veel plezier!
(zolang je het mennen onveilig doet, veel plezier met het ambu-ritje naar het ziekenhuis :P (niet aanvallemd bedoeld hoor, bedoeld als soort grap) )

Op de kar van mijn Fjord hebben we ook geen rem maar we redden ons goed hoor!

Haha ik snap hem hoor ;) Ik kan er nog in zitten en wij bouwen heel veel zelf we hebben ook zelf de stal gebouwd en de zadel kamer enzo! Dus we maken er nog wel een klein zitje in!

Dyanne_z

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 23:43

Rem lijkt mij wel verstandig

rosaliexluk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 18:47

Dyanne_z schreef:
Rem lijkt mij wel verstandig

[ Video ]

We hebben een broekje en die kan je ook gebruiken als 'rem' want als je stopt houd de broek de kar tegen

JudithO

Re: Shetlander leren mennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 20:02

Een broek remt inderdaad af, maar ik vind het persoonlijk tegenover een pony zeer oneerlijk om hem met een steile afdaling de volledige kar op de kont te gooien met ons er ook nog in. Wel zo netjes (en veilig!) om in dit soort gevallen bij te remmen.

rosaliexluk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 18:23

JudithO schreef:
Een broek remt inderdaad af, maar ik vind het persoonlijk tegenover een pony zeer oneerlijk om hem met een steile afdaling de volledige kar op de kont te gooien met ons er ook nog in. Wel zo netjes (en veilig!) om in dit soort gevallen bij te remmen.

Ja je hebt gelijk. Maar ik denk dat wel alleen over paadjes over het landgoed bij ons gaan niet iets heuvel -achtigs ofzo