[AR] sleeen met paard zonder tuig

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rossfechten

Re: sleeen met paard zonder tuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:21

Kijk uit,
maar wat ik wel eens deed, een singel pakken en een touw of riem om de hals doen en daar de singel door steken. en aan de gespen van de singel een touw vastmaken, en dat desnoods door de beugels van een zadel doen. Daar kun je een paard goedkoop mee kijken of die wil slepen, zonder duur tuig te kopen.
En iemand continu aan het hoofd vast laten houden. Met een slee heb je geen rem, maar dat zou ook kunnen.
Het valt of staat er bij hoe goed je pony luistert, het kan helemaal mis gaan !! Ook als je denkt dat je het kan, en de pony luistert.

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 14:27

Ik zou het gewoon helemaal niet doen. Ik moet er niet aan denken om te gaan sleeën met mijn eigen pony (waar ik overigens gewoon goed tuig voor heb en hij loopt voor de wagen). Is ook erg afhankelijk van het karakter van je pony, maar die van mij zou daar echt te lijp en onvoorspelbaar voor zijn.

Ik vind het persoonlijk leuker om gewoon de helling af te sleeën op een ski piste of in je achtertuin. Hoef niet per se het risico te lopen om een hoef in mijn gezicht of buik te krijgen. :o

Kim_Asterix

Re: sleeen met paard zonder tuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 22:49

Mijn vriendin had een mooi tuig in elkaar geflanst van haar longeersingel ed, zat echt mooi stevig. Alleen geen idee hoe ze dat deed. Als je het net niet stevig genoeg maakt heb je een groot probleem...
Kun je anders niet gewoon een los borsttuig kopen? En dan met je longeersingel als 'schoftje'. Ik gebruikte zelf altijd gewoon mn mentuig dus verder geen ervaring ermee.

Laatst zei iemand dat ze haar spring borsttuig had gebruikt met een onderlegger om de bak 1x te slepen, hun sleep was stuk. Zou dit stevig genoeg zijn dan?