Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Odi schreef:Als Hempling met een paard werkt kan hij zijn hoofd helemaal leeg maken en alleen bij het paard zijn zonder ook maar iets van het dier te willen of voelen (geen angst, agressie, vooroordeel). Om zoiets te kunnen moet je jaren oefenen en misschien ook wel mediteren en ik denk dat, dat voor velen van ons niet is weggelegd.
klaasfeuth schreef:Daar ben ik het niet helemaal mee eens, volgens mij is dat gemakkelijk te leren.
Toen ik begon met paarden was ik de ongeduld zelve, maar wat de paarden jou leren wanneer je met ze werkt is juist je hoofd leeg hebben etc.
Anders gaat er zoveel niet zoals het moet, wanneer ik met paarden werk ben ik een heel ander mens. En ik heb geen jaren oevening gehad, en ook geen meditatie.
Ik heb alleen een soort gelijke opvoeding gahad als hij en dat is de vrije school, maar daar gebeuren echt geen heel erg speciale dingen. Je leert er alleen jezelf ontwikkelen!
josien schreef:Sanne ik zie Voest en Parelli als mensen waar het meer om geld als om de paarden gaat. Emiel Voest vind ik dan niet zo erg. Ook omdat ik veel dingen van hem goed vind. Maar ik vind het gewoon jammer dat deze mensen echt om hun geld en om bekent te worden gaat.
josien schreef:Sanne heb je zijn boek. Ben je daar van begin mee bezig geweest. Want als dat zo is. Dan had je de oplossing gehad van jouw paard.
Ik zeg niet dat Hempfling perfect is. Net als wij is hij een mens. Iedereen heeft weer goede maar slechte punten. Maar over het verheerlijken van hem zelf ben ik niet helemaal mee eens.
Die dag is niet door gegaan op de knhs als ik het goed heb. Wilde er zelf ook heen. Maar de prijs was gewoon weg te veel van het goede. Maar ja alles is duur tegenwoordig. Maar ik bedoel meer over spullen die Emiel en Parelli aanbieden als het geen wat je moet hebben om kans tot lukken te hebben. Dat vind ik gewoon klare onzin. Daarbij heb ik bij de levels en seven games ook twijfels.