Het vrijheidsdressuur topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

M_nouska

Re: Het vrijheidsdressuur topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:46

Leuk ik volg ook!
Ben net bezig met flemen en kusje geven, wil eerst de kleine basis dingetjes er in hebben voor ik verder ga naar het "grotere" werk.

Ropa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:46

M_nouska schreef:
Leuk ik volg ook!
Ben net bezig met flemen en kusje geven, wil eerst de kleine basis dingetjes er in hebben voor ik verder ga naar het "grotere" werk.

Leuk! verstandig ook haha !

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 21:50

Ik vind het wel grappig, want ik lees bij sommige dat ze de pony moesten aanleren kusje te geven, terwijl die van mij als ik kusje zeg al meteen een kus geeft <3

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 02:19

Mijn pony geeft likjes als kusje :+

Iemand nog meer tips om de spagaat netjes aan te leren?

daphiena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 02:42

Scooby007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 03:26

Oeh wat leuk, ik volg. Mijn pony krijgt komend jaar haar veulen, ik wil graag met het veulen VD gaan doen voor een aankomend school project. Welke kunstjes zijn veilig en niet belastend voor een veulen om te doen? En (nog belangrijker) welke zijn dan nog niet veilig om met een veulentje te doen? Wil het diertje natuurlijk niet te veel belasten. Weet wel uit ervaring dat ze vrij soepel kunnen zijn, die jonkies xD mijn vorige veulen leek soms alsof ze van rubber was gemaakt, zo gek dat ze kon doen.

Ropa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 10:55

FelineNanet schreef:
Mijn pony geeft likjes als kusje :+

Iemand nog meer tips om de spagaat netjes aan te leren?

Niet te snel willen, je moet het rustig opbouwen anders is het heel slecht voor zijn rug. Een paar stapjes is eerst genoeg. Succes!

Ropa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 10:56

Scooby007 schreef:
Oeh wat leuk, ik volg. Mijn pony krijgt komend jaar haar veulen, ik wil graag met het veulen VD gaan doen voor een aankomend school project. Welke kunstjes zijn veilig en niet belastend voor een veulen om te doen? En (nog belangrijker) welke zijn dan nog niet veilig om met een veulentje te doen? Wil het diertje natuurlijk niet te veel belasten. Weet wel uit ervaring dat ze vrij soepel kunnen zijn, die jonkies xD mijn vorige veulen leek soms alsof ze van rubber was gemaakt, zo gek dat ze kon doen.

Ik zou zelf eigenlijk niet met een veulen al VD gaan doen.. misschien kusje.. maar verder gewoon lekker laten spelen.

Scooby007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 11:22

Het is zoieso de bedoeling om het spelender wijs te doen, dacht zelf aan oefeningen als targetten, kusje misschien apport met iets lichts als een doekje ofzo.

miesmermaid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 13:09

Scooby007 schreef:

Ik zou ook klein beginnen dus misschien ook shake leren? is heel makkelijk en verreisd niet te veel van het veulen. :j

waldo199

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 13:18

Ik ben ook bezig met mijn shetlander hengst om wat vrijheidsdressuur te doen..
Ik doe eerst wat springen en langs de weg wandelen

Niet alleen paarden kunnen vrijheidsdressuur, mijn hond ook! hij kent bijna alles zelfs op het blok staan en jambette!

Ik_Mik_Aaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 13:21

leuk topic!!! mijn shetje kan al:
-voetje op stem
-achteruit met knippen in mijn vingers en wijzen
-rondje draaien
-volgen (ook in een drafje (soms heeft ze daar even geen behoefte aan XD))
-flehmen
- en steigeren (nog niet 100 % maar ze komt al aardig opweg!!)

de jambette en buiging willen nog niet zo lukken en shake wil ik haar nu gaan leren :D

y12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 13:30

op www.startlijsten.nl staat een VD dag van Jesse Drent en nog 2 scholieren van het groenhorst college.
je kunt je opgeven voor demo's VD/spiegelen en je kunt spelletjes doen. je kunt je eigen paard meenemen maar dat hoeft niet.

Ropa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 20:40

Ik_Mik_Aaf schreef:
leuk topic!!! mijn shetje kan al:
-voetje op stem
-achteruit met knippen in mijn vingers en wijzen
-rondje draaien
-volgen (ook in een drafje (soms heeft ze daar even geen behoefte aan XD))
-flehmen
- en steigeren (nog niet 100 % maar ze komt al aardig opweg!!)

de jambette en buiging willen nog niet zo lukken en shake wil ik haar nu gaan leren :D

Wow, leuk dat je shetje dat allemaal kan, maar ze kan eigenlijk bijna geen grote kunsten en dan leer je het steigeren al aan?..

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 22:21

Mijn shetlander kon dat truucje ook als een van de eerste, maar ze bood het zelf aan.
Dan kan het best toch :)

Ropa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 08:16

FelineNanet schreef:
Mijn shetlander kon dat truucje ook als een van de eerste, maar ze bood het zelf aan.
Dan kan het best toch :)

Dat is vooral verschillend bij iedereen, ma dan is ze nog helemaal niet sterk. En kan ze het tegen je je gaan gebruiken

MCSchout

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 10:39

Haha leuk. Voor de afwisseling doe ik het ook af en toe met mijn dame.

Joy kan:
Steigeren
Jambette
Rechts en links kijken op commando (met gespitste oortjes)
Krabben aan de grond
Achteruit
Blok

In de planning:
Flemen
Shake
Compliment
Buiging

Buiging en compliment blijft moeilijk bij ons, Joy wordt nogal gretig en ongeduldig.

Sinds twee weken is het mij wel gelukt om haar te leren de jambette te doen per been. Eerst gooide ze maar gewoon een been wat makkelijk was in de lucht. :+

elisexoxo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 20:02

ik zie gelukkig dat dit topic een succes is :o maar ik heb een vraag: ik ben bezig met vd met mijn d-pony (welsh x arabier) nou vroeg ik me af of jullie nog wat makkelijke kunstjes hebben voor me :D

elisexoxo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 20:04

MCSchout schreef:
Haha leuk. Voor de afwisseling doe ik het ook af en toe met mijn dame.

Joy kan:
Steigeren
Jambette
Rechts en links kijken op commando (met gespitste oortjes)
Krabben aan de grond
Achteruit
Blok

In de planning:
Flemen
Shake
Compliment
Buiging

Buiging en compliment blijft moeilijk bij ons, Joy wordt nogal gretig en ongeduldig.

Sinds twee weken is het mij wel gelukt om haar te leren de jambette te doen per been. Eerst gooide ze maar gewoon een been wat makkelijk was in de lucht. :+

das nog wel aardig wat!! als ik vragen mag, hoe kan je achteruit nou ECHT GOED aanleren? :P :D

daphiena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 21:25

ts heb je mijn post gelezen :D?

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 21:41

Meld me ook, mijn Friese jaarling kan nu achterwaarts op commando, volgen, voedsel weigeren, touch (hand of bv de Bal) en nu voetje optillen, ik doe alleen dingen die geen grote inspanning vergen vanwege zn leeftijd, maar hij vind het prachtig :)

Scooby007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 11:08

miesmermaid schreef:
Scooby007 schreef:

Ik zou ook klein beginnen dus misschien ook shake leren? is heel makkelijk en verreisd niet te veel van het veulen. :j

Dankje, die ga ik erbij zetten op het lijstje. ;)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 12:02