Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Scooby007 schreef:Oeh wat leuk, ik volg. Mijn pony krijgt komend jaar haar veulen, ik wil graag met het veulen VD gaan doen voor een aankomend school project. Welke kunstjes zijn veilig en niet belastend voor een veulen om te doen? En (nog belangrijker) welke zijn dan nog niet veilig om met een veulentje te doen? Wil het diertje natuurlijk niet te veel belasten. Weet wel uit ervaring dat ze vrij soepel kunnen zijn, die jonkies xD mijn vorige veulen leek soms alsof ze van rubber was gemaakt, zo gek dat ze kon doen.
Scooby007 schreef:Oeh wat leuk, ik volg. Mijn pony krijgt komend jaar haar veulen, ik wil graag met het veulen VD gaan doen voor een aankomend school project. Welke kunstjes zijn veilig en niet belastend voor een veulen om te doen? En (nog belangrijker) welke zijn dan nog niet veilig om met een veulentje te doen? Wil het diertje natuurlijk niet te veel belasten. Weet wel uit ervaring dat ze vrij soepel kunnen zijn, die jonkies xD mijn vorige veulen leek soms alsof ze van rubber was gemaakt, zo gek dat ze kon doen.
Ik_Mik_Aaf schreef:leuk topic!!! mijn shetje kan al:
-voetje op stem
-achteruit met knippen in mijn vingers en wijzen
-rondje draaien
-volgen (ook in een drafje (soms heeft ze daar even geen behoefte aan XD))
-flehmen
- en steigeren (nog niet 100 % maar ze komt al aardig opweg!!)
de jambette en buiging willen nog niet zo lukken en shake wil ik haar nu gaan leren
MCSchout schreef:Haha leuk. Voor de afwisseling doe ik het ook af en toe met mijn dame.
Joy kan:
Steigeren
Jambette
Rechts en links kijken op commando (met gespitste oortjes)
Krabben aan de grond
Achteruit
Blok
In de planning:
Flemen
Shake
Compliment
Buiging
Buiging en compliment blijft moeilijk bij ons, Joy wordt nogal gretig en ongeduldig.
Sinds twee weken is het mij wel gelukt om haar te leren de jambette te doen per been. Eerst gooide ze maar gewoon een been wat makkelijk was in de lucht.
miesmermaid schreef:Scooby007 schreef:Oeh wat leuk, ik volg. Mijn pony krijgt komend jaar haar veulen, ik wil graag met het veulen VD gaan doen voor een aankomend school project. Welke kunstjes zijn veilig en niet belastend voor een veulen om te doen? En (nog belangrijker) welke zijn dan nog niet veilig om met een veulentje te doen? Wil het diertje natuurlijk niet te veel belasten. Weet wel uit ervaring dat ze vrij soepel kunnen zijn, die jonkies xD mijn vorige veulen leek soms alsof ze van rubber was gemaakt, zo gek dat ze kon doen.
Ik zou ook klein beginnen dus misschien ook shake leren? is heel makkelijk en verreisd niet te veel van het veulen.