Paard tijdens longeren met de neus over de grond!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Joscaa

Re: Paard tijdens longeren met de neus over de grond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:17

Kan geen kwaad hoor, alleen maar lekker voor het oprekken van de rug. Zou wel veel overgangen maken, onwijs veel schakelen, tempowisselingen etc dat het paard niet gigantisch op de voorhand gaat lopen. Maar een laag neusje, kan nooit kwaad. :)

PenS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 20:44

Als je paard zo laag loopt met zijn hoofd komen de rugspieren mooi op rek en spannen de buikspieren. Dat is inderdaad een mooie basis om vanuit die ontspanning naar steeds meer oprichting te werken. In een tijdsbestek dat bij de fysieke ontwikkeling en trainingstoestand van je paard past. Fijn dat je fysio hierin mee denkt!

Het is belangrijk te onderscheiden of je paard uit ontspanning zo loopt of probeert buiging te voorkomen. Door zijn hoofd zo ver naar beneden te doen kan hij ook lengtebuiging ontwijken. Let er goed op dat hij in het longeren zijn gewicht draagt op het binnen achterbeen, anders is het lopen op een cirkel erg belastend voor zijn gewrichten. Overgangen en tempowisselingen gebruik ik ook in mijn training. De volte vergroten en verkleinen werkt ook goed.
Als je denkt dat hij in de ontspanning zich goed draagt op het achterbeen, lekker zo doorgaan en in overleg met je fysio gaat dat vast goedkomen!

SG1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 17:53

Vandaag ging het niet zo best.... Linksom viel ze ernstig naar binnen, wilde niet buigen in haar lijf... Poeh!

24 november komt de fysio... misschien was het vandaag enkel even... maar ik vond het niet prettig!