[AR] Riempje om druk over het bit en neus te verdelen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fenny

Re: Riempje om druk over het bit en neus te verdelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 23:18

Heb jaren geleden een haflingermerrie ook zo gereden, ook in de wedstrijden, tot en met de M, nooit commentaar gehad.

Crista

Re: Riempje om druk over het bit en neus te verdelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 19:18

Plaatje uit de o.p. doet het niet meer. Heeft iemand een plaatje voor me? Want ik herken heeel veel van de reacties is mijn pony dus wil het wel eens proberen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 20:04

Eens kijken of t lukt met de bokt upload.
Eerste keer het hoofdstel met riempje om.
Afbeelding

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 20:47

Grainey schreef:
Op wedstrijden kunnen er trouwens wel jury's zijn die hier moeite mee hebben en als je de reglementen er op naslaat hebben die eigenlijk wel gelijk.

OPTOMING
Bitloze optomingen zijn niet toegestaan. Bitloze optomingen in combinatie met bit zijn eveneens niet toegestaan. De bitten hoeven bij meerspannen niet gelijk te zijn.

De functie van het riempje is tenslotte om de druk van het bit te verlichten, dus eigenlijk bitloos in combinatie met een bit, er zijn hier al mensen op aangesproken door een jury.

Je kunt de druk van het bit op zoveel manieren verlichten, door het hoger op te hangen, door er een zeemleertje omheen te doen, door de kinketting een schakeltje losser te doen en dus ook door hem op te hangen met een sporenriempje of sperriempje.
Het zou de wereld op zijn kop zijn: kinketting en sperriem mogen wel loeistrak zitten? Bit mag wel een gaatje lager? Leidsel mag wel op het 2e gat?