Brendaaaa schreef:Die link hoefde je me niet eens te sturen, die heb ik al heeeel lang geleden gelezen:-) Het is niet iets wat ik nu wil toepassen, ik heb een jaarling, maar dit kan over een tijdje wellicht nodig zijn. Daarom wil ik er nu vast alles over weten, incl. de door mij gestelde vraag. Ik draai inmiddels al een jaar of 30 mee in paardenland, en weet echt wel dat het niet de oplossing is in alle gevallen, maar ik vind het een boeiende materie, en er komt denk ik wel een moment dat ik dit wil gaan gebruiken bij mn paard. Ik ben al jaren bezig mezelf op alle vlakken ter verrijken, en dit hoort wel bij mijn way of thinking wat paarden betreft. Op dit moment heeft mijn veulen nog alle respect voor mij en ik hoor van een ieder dat hij al zo goed opgevoed is, maar ook dat heeft te maken met hoe ik heb geleerd met paarden om te gaan. Monty Robberts en Pat Parelli hebben mij heel veel geleerd in dat opzicht door alle materie die ik van hen heb gelezen en gezien.
Je hebt een jaarling/veulen en je denkt nu al dat je dat later misschien nodig is, maar hij is volgens anderen wel keurig opgevoed? Ik mis iets denk ik? Als je paardje in een fijne opfok staat, waarom zou je er dan nu al mee bezig zijn hoe je je paddock gaat aanpassen voor een eventuele round-up???