Longeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

HarmonieC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 22:47

Ik heb nu ook het andere topic gelezen en ik denk dat het beter is om professionele hulp te gaan zoeken. Even alles uitsluiten. DA enz. En zoeken naar een goede instructeur. Goed dat je om hulp vraagt (erkent dat er een probleem is), maar op bokt ga je het antwoord niet vinden ben ik bang. Te veel meningen en toch te weinig kennis van het paard (is namelijk niet te beoordelen via een tekstje).

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 11:55

Brainless schreef:
ijssnuiver schreef:
Het lijkt me ook wat gevaarlijk om meteen die extra lijn te pakken. Longeren aan de dubbele lange lijnen is een kunst en een vaardigheid opzich.
Daar moet je niet aan beginnen als je paard op de enkele lijn nog niet gehoorzaam op de cirkel wil blijven lopen...

Het werkt juist super bij paarden die onbekend zijn met longeren.
Maar je moet daar dan wel zelf ervaring mee hebben.

TS komt op mij over alsof ze er niet veel ervaring in heeft. Dus vandaar dat ik schreef het gevaarlijk te vinden.

Los daarvan zou het nooit mijn keuze zijn, maar zou ik het heel anders aanpakken.

Koekeroekus

Re: Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 12:05

In TS haar geval is het idd niet zown goede opmerking nee. Ik heb er wel goede ervaring mee maar dan moet je er wel handig mee zijn.

ulion90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 20:37

Het gaat al twee dagen heel goed met longeren, ze heeft al twee dagen niet gebokt of gesteigerd

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 09:21

jaja gisteren vroeg je nog wat te doen.
TS echt die blok beton voor jouw hoofd zit jouw paard ontzettend in de weg.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 23:10

Ik zet hier even een gastslotje. TS lijkt een SA van de een of de ander te zijn :+