[AR] Ervaringen met tuigen van Vroegop...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 09:45

En dan eigelijk nog iets ergers....Er zijn nog zoveel mensen die wel wat bij hem kopen en hem helemaal geweldig vinden. Hij heeft er geen problemen mee mensen een beetje op te lichten igg. Dat is me al duidelijk geworden uit zoveel verschilllende verhalen.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 10:22

Ik kom en ken Vroegop al zo wat 20 jaar en heb totaal geen problemen. Ik krijg nieuwe zadels mee om te passen, als er iets kapot is gegaan na een hele korte tijd, wordt het vernieuwd, is er iets niet, dan wordt het besteld en krijg netjes een telefoontje dat het er is. Sommige verkopers zijn nu niet zo op de hoogte en hebben niet of nauwelijks verstand van bepaalde artikelen. Je houdt dat toch op een 1 of andere manier. Reparaties worden netjes gedaan.

Met leer hou je verschil van kwaliteit. Je heb A, B en C merken. Vroeg-op of andere ruitersportzaken moeten voor ieder budget iets in huis hebben. Is je budget laag dan kan je geen A merk kwalitiet verwachten.

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 13:23

PhiaBink schreef:
Met leer hou je verschil van kwaliteit. Je heb A, B en C merken. Vroeg-op of andere ruitersportzaken moeten voor ieder budget iets in huis hebben. Is je budget laag dan kan je geen A merk kwalitiet verwachten.

Nee maar als je op het advies afgaat van een zogenaamd "deskundige" dat je een A merk zadel koopt en het blijkt een zadel te zijn dat nog niet eens 25 euro waard is bij welk andere ruitersportzaak, dan vind ik dat niet netjes

Maar zoals ik al zei, hij is mooi in zijn eigen valletje gelopen bij mij Haha!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 13:44

napoleon"]
[quote="PhiaBink schreef:

Nee maar als je op het advies afgaat van een zogenaamd "deskundige" dat je een A merk zadel koopt en het blijkt een zadel te zijn dat nog niet eens 25 euro waard is bij welk andere ruitersportzaak, dan vind ik dat niet netjes

Maar zoals ik al zei, hij is mooi in zijn eigen valletje gelopen bij mij Haha!
[/quote]

In de ruitersportzakenbranche is het vaak andermans spullen afzeiken. Dat heb je eigenlijk met alle soorten branches.
Als je een nieuw A-merk zadel koopt weet je dat het kwaliteit moet zijn. Koop je een tweede hands A-merk zadel moet je toch kunnen zien of het een knap zadel is Verward
Ik heb zeker al in die 20 jaar 3 A merkzadels en 1 B merkzadel bij Vroegop gekocht en met geen van alle problemen gehad. Zelfs hele goede service gehad.

Zou een winkel troep verkopen, dan houdt hij het niet zo lang uit. Vroegop bestaat al meer dan 100 jaar.
Denk je dat er bij de Hypo winkels geen troep wordt verkocht of bij Divoza. Als je er een beetje van verstand heb, zie je zo of voel je zo of het troep is of niet.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 13:40

Hij verhandeled alles alsof het geweldig is, of het nu nieuw of tweedehands is.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 13:45

Tsja dat is handel Haha!. Aan de koper om daar doorheen te prikken en zichzelf goed te laten informeren.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 15:50

Nuv schreef:
Als je een trailer huurt waarvan je het deurtje met een schroevendraaier open moet maken, de verlichting het op alle fronten af laat weten en je vervolgens ook nog eens een lekke band krijgt terwijl de reserveband ook niet helemaal je van het is, dan wordt je daar inderdaad niet vrolijk van..

En als je je sjabrakje laat borduren en er staat een heel andere naam op je duur betaalde sjabrakje, of ze kunnen het gewoonweg niet meer vinden dan ben je helemaal klaar met ze.

Dan heb ik het nog niet gehad over beugelriemen en teugels die boven een sprong zomaar breken......

Maar wie ben ik?

Als ik een trailer waar dan ook zou huren, dan zou ik de trailer helemaal nakijken en inspecteren op gebreken. Zie ik dat er dingen niet kloppen, dan lekker laten staan en verder gaan kijken. Een reserve band valt op bij een trailer, als die er al niet hangt, dan zocht ik al verder.

Weet je nog de rit van Harrie Smolders bij de Derby van Eindhoven???? Zijn teugel brak. Het waren gloednieuwe teugels. Zoiets kan gebeuren.

Als je in een winkel iets koop, dan ben je zelf erbij en kan het produkt vast houden, voelen, betasten en kijken of het wel het juiste kwalitiet heeft wat jij wil. Voldoet het niet aan je eisen en je koopt het, dan ben je zelf de schuldige van de miskoop die je heb gedaan. Of je nu bij Vroeg-op, Divoza of 1 van de Hypo winkels iets koop, dat maakt helemaal niks uit.

Nuv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 13:57

Lieve Phia, je hoeft niet zo in de verdediging te schieten hoor...
Wat een mooie wereld schets jij hier, een wereld waarin de consument ten alle tijden verantwoordelijk is voor de kwaliteit van het product. Helaas is dit beeld een beetje naief, en dat is in alle branches goed te merken. Als ik een klant een bosje bloemen verkoop, en hij/zij komt er later mee terug omdat het geen goed bosje bleek, dan zeg ik toch ook niet mevrouw/meneer, u heeft er voordat u het kocht net zolang naar mogen kijken, aan ruiken en voelen als u zelf wou? Nee, ik heb geleerd dat netjes op te lossen, de schuld bij jezelf te leggen en die mensen tevreden stellen met iets nieuws. En ja, bij bloemen hebben ze ook A en B kwaliteit...
Dit heb ik bij vroegop helaas nog nooit meegemaakt. Als ik met m'n gebroken teugels een dag na aankoop terugkom zeggen ze inderdaad: Tja, dat kan gebeuren.... Dit is niet gebaseerd op een eenmalige ervaring hoor...

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 16:47

Sorry Nuv, maar bloemen kan je niet vergelijken met leerwerk of trailers. De ene bos staat 2 weken en de andere 1 week. Leerwerk of iets anders hoop de jaren lang plezier van te hebben.

Als concument ben je zelf verantwoordelijk de aankoopt die je doet. Niemand kan je verplichten om dat artikel te kopen. Koop je het artikel, dan heb je zelf besloten dat het een goede aankoop is. Blijkt de aankoop niet goed te zijn, het vertoont gebreken of zo, dan is de winkelier nog altijd een tussen persoon. De fabriekant van het produkt is nog altijd de maker ervan en heeft ook de eind verandwoording. Een winkelier koopt in bij fabriekant, Achteraf blijkt dat het artikel niet deugt, dan kan de winkelier de fabrient erop aanspreken en een nieuw artikel terug eisen dat wel goed is.

Heb het meegemaakt met een paar Ariat schoenen. Bij Vroegop gekocht. Na 3 weken brak er een stukje van de zool af. Schoen is terug gegaan naar Ariat. De schoen was te strak gestikt en is gescheurt. Ik heb gewoon een paar nieuwe gekregen. Een fabrikagefout, kan gebeuren!

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:39

PhiaBink schreef:
Als ik een trailer waar dan ook zou huren, dan zou ik de trailer helemaal nakijken en inspecteren op gebreken. Zie ik dat er dingen niet kloppen, dan lekker laten staan en verder gaan kijken. Een reserve band valt op bij een trailer, als die er al niet hangt, dan zocht ik al verder.

Wat voor een man ben je dan om dit uberhaupt te verhuren? Of slechte zadels verkopen met grote poeha aan mensen waarvan je weet dat ze nul verstand hebben? Lekker integer is het niet. Een vergelijking met ariat gaat niet op. Hij verkoop veel tweede hands sjit en hij weet mensen te naaien met niet zozeer een ariat schoentje of een dekje of wat dan ook; maar wel met te dure slechte tweedehands zadels (of 'gejat' tuig van fugers) die je als je echt dierenliefhebber bent gewoon zou moeten vernietigen. Het is een bedriegertje. Hij past iig goed op de paardenmarkt in utrecht!

Ook een goeie klantenbinding noem ik aan iemand die net een paard heeft een zweep te verkopen en zeggen dat tie nergens zo goedkoop is, dan bij hem in zijn wagen. Overal hingen ze dus voor 5 euro minder in de winkel. EN zeggen: voor jou doe ik hem weg voor 20 euro, terwijl hij normaal 25 is! Ook een mooi voorbeeld van integer zaken doen. Tuurlijk mijn schuld, want ik had eerst moeten zoeken, maar ik vind dat je zo niet met mensen omgaat eerlijk gezegd. Uiteindelijk heeft tie zichzelf ermee!

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:58

Ik ben ook heel vaak in deze winkel geweest en je kan er op zich leuke spullen vinden. Je moet alleen op je verstand af gaan en een leek kan zich van alles aan laten praten. Maar dat geldt niet alleen voor deze winkel, dat geldt voor alle ruitersportzaken (iig de meeste). Ik heb zelf bij een ruitersportzaak gewerkt als bijbaantje en we moesten de grootste sh|t, rommel die niet verkocht werd, verkopen aan mensen die er niets van af wisten en op onze raad afgingen. Ik deed daar uiteraard niet aan mee, maar ik denk dat het dus bijna overal wel gebeurt.

EstherSi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 22:33

Ik ben niet zo heel tevreden over de kwaliteit die vroegop levert.
hij probeert veel mensen met slechte spullen af te wimpelen omdat hij denkt dat niemand het door heeft. (eigenlijk is het een grote eikel!!) maar dat terzijde, ik zou voor het ideal tuig gaan..

ik heb verder geen verstand van tuigen maar weet wel dat hij de duurdere merk artikelen beter onderhoudt (een vriendin van mij werd gevraagd om te komen werken --> ze mocht zadels van de zolder afhalen, afstoffen en invetten dat lijkt mij toch wel iets vaker nodig)

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 21:39

Sorry hoor, elke ruitersportzaak heeft A, B, C en sjit kwaliteit artikelen. Je bent er nog steeds zelf bij.!!!! JIJ koopt en hij verkoopt en aan jou de keus of het een A,B,C of sjit kwaliteit is.

Van een Ariat schoenen van 99 euro, verwacht je niet dat ze na 3 weken kapot gaan. Je verwacht kwaliteit. Helaas is dat niet zo geweest. Een fabrikagefout was de oorzaak. Vroegop of wie dan ook die de schoenen heeft verkocht kan er helemaal niks aandoen.

EstherSi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 21:54

PhiaBink schreef:
Sorry hoor, elke ruitersportzaak heeft A, B, C en sjit kwaliteit artikelen. Je bent er nog steeds zelf bij.!!!! JIJ koopt en hij verkoopt en aan jou de keus of het een A,B,C of sjit kwaliteit is.

Van een Ariat schoenen van 99 euro, verwacht je niet dat ze na 3 weken kapot gaan. Je verwacht kwaliteit. Helaas is dat niet zo geweest. Een fabrikagefout was de oorzaak. Vroegop of wie dan ook die de schoenen heeft verkocht kan er helemaal niks aandoen.

Ik ben het helemaal met je eens! maar als ik 3 hoofdstellen daar vandaan heb gehaald die allemaal na 3 maanden alweer wat mankeerde, pff daar wordt ik een beetje moe van. natuurlijk ligt dat ook wel aan de fabriek maar ook aan de manier van onderhoud!

en sint pancras (waar vroegop gevestigd zit) is een klein dorp, en in een klein dorp gaan de verhalen snel rond. ik heb les gehad van zijn dochter en weet dus hoe hij écht in elkaar zit.. en hij probeert je dus echt snel dingen te verkopen..

Nuv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 09:39

PhiaBink schreef:
Sorry Nuv, maar bloemen kan je niet vergelijken met leerwerk of trailers. De ene bos staat 2 weken en de andere 1 week. Leerwerk of iets anders hoop de jaren lang plezier van te hebben.

Je zal ze de kost moeten geven die terug komen in de winkel met de opmerking: Deze bos heeft maar 2,5 week gestaan.......

Jij hebt gewoon een heel andere kijk op kopen en verkopen als ik denk ik...

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 20:19

Ik ga alleen naar Vroegop als ik precies weet WAT ik nodig heb en VAN WELK MERK ik iets nodig heb.
Vaak ga ik onverrichter zaken weer naar huis, omdat het niet op VOORRAAD is. Als je dan toevallig 5 weken later eens langsrijdt om het product alsnog te kopen, is het nog niet op voorraad. Dit vind ik superslecht.
Of ze hiervan afhankelijk zijn van (buitenlandse) leveranciers of niet, dat is hun probleem en ze moeten van HUN probleem niet MIJN probleem maken.

2 recente voorbeelden: Passier Lederbalsam hebben ze ruim 2 maanden niet in huis gehad en een Kieffer neoprene dressuursingel, 70 cm, was niet op voorraad en 5 weken later werd ik (netjes!, maar zo hoort het ook) gebeld dat het niet meer leverbaar was, terwijl ik 3 weken daarvoor de bedoelde singel bij een concurrent gekocht had, welke nog ruim op voorraad was ook!

Verder vind ik dat Vroegop teveel mensen in dienst heeft die de ballen verstand hebben van paarden en alles erom heen.

Mij 'iets aansmeren' zal ze bij Vroegop nooit lukken!

Maaruhhh... heb laatst wel van ' de Kerstman' een prachtige rij jas gekregen die bij Vroegop vandaan komt! Knipoog

Kyan01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-04 12:06

Uhh het gaat over de kwaliteit tuigen..... Jullie hebben het nu over van alles behalve tuigen Verward Ik heb hem niet laten komen maar besloten om mijn spullen zo te verkopen en van het geld een beter tuig te kopen bij iemand waarvan ik zeker weet dat ik geen shi t krijg. Wat mij betreft mag er een slotje op dit topic ik heb de info gekregen die ik wilde.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 14:49

fsoudan schreef:
Ik heb hem niet laten komen maar besloten om mijn spullen zo te verkopen en van het geld een beter tuig te kopen bij iemand waarvan ik zeker weet dat ik geen shi t krijg.

Verstandig dat je de spullen zelf probeert te verkopen. Persoonlijk zou ik het tuig zelf naar Ineke terugbrengen en het geld terugvragen.

Waar ga je nu een tuig kopen?

Kyan01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-04 22:32

Tessebes"]
[quote="fsoudan schreef:
Ik heb hem niet laten komen maar besloten om mijn spullen zo te verkopen en van het geld een beter tuig te kopen bij iemand waarvan ik zeker weet dat ik geen shi t krijg.

Verstandig dat je de spullen zelf probeert te verkopen. Persoonlijk zou ik het tuig zelf naar Ineke terugbrengen en het geld terugvragen.

Waar ga je nu een tuig kopen?
[/quote]

Of bij van Rijs of de site van ideal die jij me hebt doorgegeven. Het tuig wat ik nu heb ben ik mee aan het oefenen Knipoog gaat goed dus van het voorjaar koop ik een leuke wagen met een goed tuig.