En wie garandeert dat je bij een fotoshoot niet een keertje wat harder in moet komen om hem bij je te kunnen houden? Een touwhalster is gemaakt voor extra scherpe inwerking, dat is de bedoeling ook van een touwhalster. Wat denk je dat extra kraaltjes gaan doen? Wie zegt dat ts het touwhalster alleen maar voor de fotoshoots gaat gebruiken?
Ik draai al wat jaartjes mee op Bokt en zie de nodige vragen langskomen. Dat kan bijv. de vraag zijn om een zadel als decoratiemateriaal, of om zadelmak te maken. Desnoods met een gebroken boom, want het is toch maar voor de sier en er gaat gegarandeerd (en wie gaat dat controleren?) nooit meer iemand opzitten.
Ik zie een dergelijk zadel gewoon het liefste vernietigd, omdat je dan zeker weet dat het zadel NOOIT meer op een paardenrug komt te liggen. Puur voor de veiligheid van het paard. Want je kunt niet zeker weten of er toch niet iemand ooit dat zadel in handen krijgt en denkt dat op een paard te kunnen leggen of er een keertje op te stappen, want een keertje kan toch geen kwaad. Net zoals ik soms foto topics zie van zadels die niet passen en waar de plaatser een beetje makkelijk over doet want "het was toch maar voor de foto" of voor "dat ene ritje per week".
En als het dan om zelfgeknutselde spullen gaat als een touwhalster, dan moet ineens alles kunnen? Ook als het niet past? Ook als je er voor de leuk wat kraaltjes opdoet? Dan is het leuk om te doen en de critici moeten niet zo zeuren?
Ik wil iedereen die van plan is om zijn eigen touwhalster te maken heel veel succes wensen, en wees kritisch over je eigen product en hang het niet zomaar lukraak om een paardenhoofd. Ook niet voor alleen een fotoshoot. Met of zonder kraaltjes.