Een beetje gay is okay!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KingChay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 12:14

xSlvna schreef:
Joolien schreef:
Toch, en dat bedoel ik niet banketstaaf, zou ik nog wachten om met hem aan het werk te gaan onder het zadel. Ik vind hem nog te schraal en jou er nog steeds te zwaar voor. En dat bedoel ik echt niet banketstaaf, ik vind dat je onwijs goed bezig bent, en zet dat echt door! Maar heb geduld :D

Dit wilde ik ook al zeggen, hij oogt nu nog te iel om bereden te worden door iemand die uberhaubt zwaarder is dan een kilo of 55 (en eerlijk, dan zou ik er zelf met mijn ondergewicht niet op mogen). Ik zou er dan ook zelf niet (snel) op stappen.

Lekker longeren en wandelen, hulpteugeltje erbij zodat die bovenlijn wat sterker wordt en dan erop.

Maar hey, dat zou IK doen. Het is wel ontzettend gaaf om te zien hoe leuk hij én jij het VD vinden! Vooral mee doorgaan. :)

Ik vind hem trouwens wel écht mooi uit zien, dat lichaam, die schouders en billen, alleen zonde van de rug (maar dat is niet jou schuld).

Dat doen we ook allemaal hoor. Longeren, met of zonder pessoa, wandelen, vd en gw.

Maar ik zie wel hoeveel mijn paard geniet om nog eens echt te werken.
Vroeger hadden we een vertrouwensprobleem en bv het opstappen ging niet goed.

Ik stap op met stoeltje en hij vond dat niets en wou niet blijven stilstaan.
Nu was ik wat aan het experimenteren en hij stond in de paddock en ik vraag aan m'n vriendvoor een voetjes te geven voor er een ' op te leunen ' hij bleef superstil staan en liet het allemaal toe dus besloot ik nog eens te rijden en hij had er super veel plezier in!

Dus ondanks de mindere bespiering was waar is toch aan z'n rug, vindt hij het echt leuk om eens te rijden en dan heb ik het over wat? Een half uurtje waarbij het meeste in stap voor zo wat recht te richten.

Maar hij vindt het zelf superleuk dus jha :D

KingChay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 12:15

xSlvna schreef:
Dat 'overdreven' uitstrekken zie ik ze hier op de wei ook vaak doen hoor, zo een brede spagaat en dan van voren naar achteren wiebelen, even strekken en dan lopen ze verder. Als die het zelf aangeeft kan het best. :j

Hij wankelt niet hier :p
En daar ben ik blij om. Hij is nog wat onwennig met zijn eigen poten en struikelt vaak en met vd is zijn balans al veel groter geworden ! :)

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 12:16

Ziet er leuk uit!
Probeer alleen de voorbenen nog iets meer onder de massa te krijgen ;)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 12:18

Wauw wat ben je goed bezig! Ziet er goed uit hoor!
Zou wel nog even wachten met erop gaan zitten :j De combinatie:
jouw gewicht en zijn conditie is nog niet helemaal juist imo, maar dat
is een mening :)
Laatst bijgewerkt door xApple op 28-06-14 12:55, in het totaal 2 keer bewerkt

KingChay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 12:25

Anke98 schreef:
Ziet er leuk uit!
Probeer alleen de voorbenen nog iets meer onder de massa te krijgen ;)

Met wat bedoel je het?

VenoSnorlax

Re: Een beetje gay is okay!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 12:29

Met de spagaat, hij lijkt een beetje te wijd. Door de voorbenen meer onder de massa te krijgen gaat hij zich ook niet overstrekken ;)

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 12:30

Wat top, TS, dat je bent gestopt met er op gaan zitten en je hebt verdiept in VD, zo te zien heeft paard er ook aanleg voor en plezier in!
Voordat je er zelf op gaat raad ik je aan hem eerst aan de longe spieren te doen opbouwen (balkjes lopen, ove de rug laten gaan), intussen kun je zelf ook nog verder werken aan je afvallerij.
Ook vind het zichtbaar dat je sowieso al afgevallen bent, super van je, echter nog niet voldoende om hem nu OHZ met jou er op aan het werk te gaan zetten.

Ga gewoon nog even een tijdje fijn zo door met hem, zo te zien doet het jullie beiden goed, zoals jullie nu bezig zijn. Samen plezier hebben en grondwerk/oefeningen doen... krijg je ook een super-band met je paard van!

En hey, mooi roze is niet lelijk, he? Staat hem nog ook!

Tot slot: complimenten dat je door het vorige -niet malse-topic niet helemaal de deur op slot hebt gesmeten, maar weer iets van jullie plaatst, dat vind ik wel heel sterk.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 12:38

Wat een onzin allemaal dat de conditie van dit paard 'zoo slecht' is?

Ik zie hier helemaal geen paard in slechte conditie hoor? Tis een volbloed he, die zijn nou eenmaal wat hoekig, maar moet je kijken wat een spieren die op zijn reet heeft lopen. En mager? Ribben hoor je iets te zien he.

Denk dat de meeste paarden in NL niet bespierder zijn dat dit hoor, en dat alle andere dat verstoppen met vet, waar paard alleen maar last van heeft, zie ik t liever zo hoor.

Leuk paard, lekker bezig :D

KingChay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 13:11

Wau, bedankt allemaal voor de leuke complis.

Ik heb deze vurige volbloed veranderd in een makke puppie :p

Tis een echt schatje nu!

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 13:15

OMG! Ik zal het wel niet mogen zeggen maar ik vind het er heel naar uitzien :x

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 13:17

Sjira schreef:

En waarom dan? Volgende keer even je mening onderbouwen zonder zomaar dingen te roepen.

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 13:20

Omdat je op de foto waar ze erop zit kan zien dat het paard haar gewicht in die houding (nog) niet kan dragen met zijn rug..... Er moet ergens wel een grens zijn (combinatie ruiter/paard)

Ik ben normaal helemaal niet zo maar hier schrik ik wel een beetje van :=
Laatst bijgewerkt door Sjira op 28-06-14 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 13:21

Leuke foto's! Die bandages zijn ge-wel-dig :D
Spagaat onder de man/vrouw zou ik wel mee uitkijken, lijkt t me niet zo goed voor z'n rug ( of zeg ik nu echt onzin? ;) )
Vind wel dat je echt op de goede weg bent, je werkt aan jezelf en aan je paard +:)+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-06-14 13:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 13:25

Leuk dat je lekker met hem bezig bent zo. :)

Maar toch zou ik nog even wachten met rijden, zoals ik las ben je lekker bezig met jouw gewicht en met het gewicht van je paard. Ik zou pas weer gaan rijden wanneer jouw overtollige kilo's er af zijn en er meer kilo's bij jou paard aan zijn gekomen.

Want de combinatie van iemand die overgewicht heeft op een paard die ondergewicht heeft is te veel, misschien kan je in de tussen tijd lekker op een paard rijden die wel in top conditie is? :)

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 13:29

Nee Dreamer, je zegt geen onzin, ik keek ook met fronsende wenkbrauwen naar die foto.
Is inderdaad niet aan te bevelen voor de rug.
Maar om -nu TS zo goed bezig is voor het overige - er nu niet weer een kritiek/afkraak topic van te maken, heb ik daar maar niets over gezegd. zal wel een momentopname voor de foto geweest zijn. Hoop ik.
Ik wil TS niet demotiveren door ALLEEN kritische noten te plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 13:32

Nee, daarom, niet eens naar TS alleen, maar voor een paard lijkt me een spagaat onder de man sowieso helemaal niet fijn, ongeacht wie erop zit en hoe bespiert het beestje ook mag zijn.
T was meer als tip ofzo, misschien had TS er helemaal niet op deze manier over nagedacht :)

_Orlando_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 13:35

Ik heb je vorige topics ook gevolgd, maar wil je even zeggen dat je goed bezig bent!
Leuk dat je aan de slag bent gegaan met vrijheidsdressuur, jullie hebben er plezier in :)

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 13:39

Daar gaan we weer -O-

TS, wat ontzettend goed dat je afgevallen bent *\o/*
Je bent er nog niet maar het begin is gemaakt, ga zo door.
Ik vind het prachtig om te zien hoe king en jij naar elkaar toe gegroeid zijn +:)+
Wat zul jij nu blij zijn dat je hem hebt gehouden.

Ik zie helemaal geen paard in slechte conditie, ik zie een volbloed met meer spieren dan mijn 2 paarden bij elkaar.
Volbloeden zijn hoekiger en schraler gebouwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 13:41

spieren heeft ie zeker, en nog op de goede plek ook :D complimenten daarvoor! is die van mij nog jaloers op ;)

KingChay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 13:46

Bedankt voor de toffe reacties. Bij spagaat onder de vrouw ging het eigenlijk heel snel. Ik was aan het praten met iemand en een vriendin vroeg spagaat aan King en hij stond direct al zo. Toen ik het doorhad zei ik dat ze niet verder meer mocht vragen omdat dit belastend is voor de rug. Maar het was wel even een foto waard eh.

Ik zal zo eens een foto zetten van King enkele maanden geleden.
Hij was een tijd ziek en is in de winter ferm afgevallen en dat tegen over nu is.een serieus verschil.

En bedabkt we hebben hard gewerkt aan de spieren. Enkele maanden vanaf de grond. Ik ga binnenkort ook beginnen aan longeren met dubbele lijnen en rechtrichten vanaf de grond.
Ik werk graag met hem vanaf de gtond maar longeren wordt na een tijd wel heel saai na een tijd voor mij maar ook voor hem eh dus afwisseling is ook belangrijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 13:50

ik ging er eigenlijk wel van uit dat het alleen voor de foto was, maar wou het toch even zeggen :o
jaa leuk, een vergelijkingsfoto :)

romyamb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 13:59

Sjira schreef:

en jij bent zeker zo`n dunne spriet?
het was volgens mij gewoon om uit te proberen, het is haar paard en ik vind ze top samen. +:)+

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 14:05

Je had het niet tegen mij, maar ik ben ieg WEL een dunne spriet, hahaha. Wat heeft dat er mee te maken, alsof je daar je standaard aan afmeet. Kortzichtig, Ik kijk naar beiden, paard en ruiter-in-spe.

Dat neemt niet weg dat ik TS en haar paard samen een ontzettend leuke match vind, het plezier spat er af, als ze nu alleen fysiek nog een beetje elkaar kunnen vinden, is het NOG leuker. zeker als TS voornemens is het paard te gaan rijden.

KingChay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 14:16

Voor ik deze vergelijkingsfoto's erop zet. Wil ik zeggen dat hij ferm is afgevallen in de winter en hij was wat ziek. Hij had ook niets bespiering niet meer. Dus gelieve geen commentaar hierop te zetten. Hij was ook te kort gekapt en had hier heel veel last van, dus moest een tijd stilstaan. ( ik heb nu een andere, betere, ervaren hoefsmid :) )

Afbeelding

Afbeelding

Dan was hij weer wat bijgekomen en was hij zo:

Afbeelding

Afbeelding

En nu ziet hij eruit als op de foto's!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 14:23

Ik vind het prachtig om te zien hoe hij veranderd is, t'is echt een heel ander paard!
Z'n uiterlijk, maar ook z'n uitstraling! Knap gedaan, doorzettingsvermogen mist iig niet :D