Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Nassie schreef:Hahah dat klopt, ze trekt naar links toe.
Ze zoekt nog heel erg de steun van de persoon/fiets die er normaal naast loopt. Op eigen benen lopen vindt ze moeilijk. Maar we zijn er mee bezig.
In de toekomst komen er ook lesjes en dan hoop ik dit soort dingen te kunnen verbeteren.
Pluttersput schreef:Ik rijd zonder oogkleppen omdat ik het veel fijner vindt dat mijn knollies om zich heen kunnen kijken. Ik zorg dat die van mij bomproof zijn voordat ze voor de kar komen, dus veel het verkeer in. Zodat als ik er mee ga beginnen ze niet snel zullen schrikken en de geluiden gewend zijn.
Ik vind het bovendien veel leuker als ze ook wat om zich heen kunnen kijken. Vind het prachtig als ik naar een groep reeen sta te kijken en Lars kan fijn meekijken. Ik weet dat dat met oogkleppen ook kan, maar zo vind ik het prettiger.
Heb een paard voor de koets gehad en weet zeker dat die zonder oogkleppen lekkerder te rijden was. Idem met wat klein grut wat ik voor de wagen heb gehad.
Lekkere man dan die haar heeft beleerd. Zo te horen inderdaad een kwestie van veel te snel te veel willen. Daarbij vind ik het vaak dubieus als je er als eigenaar niet bij mag zijn, maar goed.
Heel goed dus dat je het zelf zo lekker rustig hebt opgepakt. Rust is belangrijk in een aanspanning. Chapeau!
frgheaven schreef:Pluttersput schreef:Ik rijd zonder oogkleppen omdat ik het veel fijner vindt dat mijn knollies om zich heen kunnen kijken. Ik zorg dat die van mij bomproof zijn voordat ze voor de kar komen, dus veel het verkeer in. Zodat als ik er mee ga beginnen ze niet snel zullen schrikken en de geluiden gewend zijn.
Ik vind het bovendien veel leuker als ze ook wat om zich heen kunnen kijken. Vind het prachtig als ik naar een groep reeen sta te kijken en Lars kan fijn meekijken. Ik weet dat dat met oogkleppen ook kan, maar zo vind ik het prettiger.
Heb een paard voor de koets gehad en weet zeker dat die zonder oogkleppen lekkerder te rijden was. Idem met wat klein grut wat ik voor de wagen heb gehad.
Lekkere man dan die haar heeft beleerd. Zo te horen inderdaad een kwestie van veel te snel te veel willen. Daarbij vind ik het vaak dubieus als je er als eigenaar niet bij mag zijn, maar goed.
Heel goed dus dat je het zelf zo lekker rustig hebt opgepakt. Rust is belangrijk in een aanspanning. Chapeau!
Herman?
Nassie schreef:Hihih lief he dat geklikklak van de hoefjesijzertjes.
Timokyana, Tink heeft een groot hoofd maatje pony. En ook een grote mond 11,5cm.
frgheaven; Tink is zowiezo erg verkeersmak. Enige wat ze af en toe eng vindt zijn skeelersha ha.
Peet_Paneel; Klopt ze loopt in het filmpje in een hoog tempo, ik liet haar even gaan. Andere stukken probeer ik haar rustiger te laten draven. Bedankt voor de tip.