Paard gevallen met 'het blok' advies gevraagd!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

doebidon

Re: Paard gevallen met 'het blok' advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 10:03

Dat is toch wat ze zegt panda meisje!!! misschien iets beter de adviezen meelezen!

ik denk dat het zeker een leuke oefening kan zijn om met die mat de plaatsing van zijn voeten te oefenen.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 10:06

ik zeg gewoon wat ik denk. maar ze moet eerst het paard trainen in dingen rustig doen voordat ze echt vanalles gaat doen.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 10:08

Doebidon, dat ga ik ook zeker doen.

Pandameisje, ik zou als ik jou was, eerst eens leren niet meteen te zeggen wat je denkt, en eerst goed te leren lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 10:59

Geen echt letterlijke val, maar die heeft hij ook wel gedaan :+ Inclusief het omkantelen van het blok ;) (heb ik trouwens ook toevallig een filmpje van denk ik *gaat even zoeken* ) Ik ben dus iemand die durft zeggen dat het zeker wel gebeurt :Y)

Moet er ook wel bij zeggen dat ik het blok wel een beetje aan de kant heb geschoven (ook om die reden, hij doet soms zo overenthousiast & daardoor lomp dat ik schrik heb dat hij echt iets aan de hand krijgt) maar dat heeft dan weer als gevolg dat hij overal probeert op te klimmen wat daar hélemaaaaaal niet voor bestemd is .. Dus wat is wijsheid denk ik dan maar. Misschien het blok toch maar terug uithalen, voor die van mij is een matje geen uitdaging, dat is niet hoog genoeg :')

Als hij het leuk vindt gewoon blijven doen, probeer eraan te werken dat je hem rustig er op kan laten stappen, dat je echt elke pas, elke millimeter zeg maar, kan controleren. Ook bv. dingen als hem naar het blok toe laten gaan maar er voor laten staan, of weer achterwaarts, of 1 stapje er naartoe en weer stoppen, etc. Zodat hij niet denkt "oh, daar is dat blok, nu moet ik erop *spurt*". Leren ze ook van nadenken ;)

Edit; filmpje al gevonden..

Dus niet te druk om maken, die van mij leeft ook nog steeds (en gaat ook al tegen de 20 aan en is medisch ook niet in orde te noemen). Zolang ze er zelf geen probleem van maken moet jij dat ook niet doen ;) Natuurlijk wel alles met beleid blijven doen, niet zomaar in het wilde weg iets proberen, maar daar lijk jij mij niet de persoon voor als ik het zo lees :)

Edit 2; wilde ook nog even zeggen dat ik het helemaal eens ben met Amable .. Paarden worden tegenwoordig vaak zo overbeschermd, ze mogen alleen een pas zetten als ze daar uitgebreide goedkeuring van het baasje voor hebben .. Zodra ze aan een touwtje hangen lijkt het wel of ze zelf niet meer mogen nadenken, enkel doen wat baasje zegt.. (ik zeg niet dat iedereen zo is, maar het lijkt wel heel vaak zo, zelfs als het niet zo bedoelt is ;) ). En ja, dan krijg je paarden die inderdaad stoppen met zelf nadenken, en zo'n paarden verongelukken dan met een oefening zoals een blok, want daar zijn ze toch echt zelf verantwoordelijk waar ze hun voeten neerzetten (hetzelfde met een buitenrit .. je gaat toch ook niet bij elk steentje of worteltje of gaatje zeggen dat ze moeten opletten? Of afstappen en ze er overheen begeleiden want ze moesten maar eens ... ? :+ ). Ik doe het zelfs nog extremer, ik laat zelfs mijn blinde pony tegen dingen aan lopen (wat een mishandeling joh! :wow: ). Waarom? Tja, als ik 3x "neen" of "whooo" zeg (dingen die hij echt wel kent) en hij loopt alsnog gewoon gezellig door .. wiens schuld is het dan? En je zou de reactie van de pony in kwestie moeten zien, die schrikt niet eens, die gaat gewoon stilstaan en 'kijkt' mij eens aan en lijkt te denken "damn, je had wel gelijk". En daarna luistert hij eens zo goed (voor korte tijd :') ).

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 11:13

Oh dat ken ik, mijn paard heeft bij de vorige eigenaar op het blok leren staan. Ik heb geen blok en vraag dit kunstje nooit van haar. Nog nooit voor beloond. Maar ze kan het en dus moet en zal ze het laten zien.
Zodoende heeft ze een poosje terug nog een plastic tuinstoel gesloopt toen ze er in een onbewaakt ogenblik op probeerde te klimmen. Idioot. :roll:

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 12:19

Dat is gelukkig met Gas niet. Hij gaat wel echt alleen op dat blok staan, want heb het een keer met een boomstam geprobeerd, en dat wou hij toch echt niet. :n
Nee is (meestal dan) gewoon nee, en als ik dat zeg dan mag het niet. Dat begrijpt hij echt wel, en als ik dan zo met hem aan het werk ben, dan luisterd hij daar ook 9/10 keer goed naar.
In dit geval zette hij 1 been goed neer, en het andere been op het randje. Ik riep NEE, en vervolgens vroeg ik hem het niet goed staande been op te tillen. Echter tilde hij zijn andere been op waardoor hij dus viel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 12:28

Is het niet beter om een groter blok te nemen dan, in plaats van dat hij zijn voeten precies op de millimeter in het midden zet omdat hij anders omvalt/het blok omvalt/eraf schuift?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 12:36

Zelf zit ik daar wel aan te denken :j Al kan het met dit blok ook makkelijk, hij heeft plaats genoeg, staan zelfs trekpaarden op zo'n blok als dit en zo'n grote voeten heeft hij echt niet :+ Maar zou eigenlijk stiekem heel graag zo'n pedestal willen, wat lager en groter, zodat ze er makkelijk met 4 voeten op kunnen.. Maar deze moet wel betaalbaar & makkelijk verplaatsbaar zijn, dus voorlopig hebben we nog niks :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 12:37

Tja er zit een verschil met 'zou moeten kunnen' en 'kunnen' natuurlijk, haha! Als het voor de veiligheid van je paard (en zijn benen) is dan zou ik zeker voor iets groters gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 12:38

Nog even los van het feit dat je het mag van de eigenaar en dat de eigenaar het helemaal tof vind dat je het doet, snap ik best de reactie 'ik mis de eigenaar in dit verhaal'. Daar bedoelen ze niet mee 'mag het van de eigenaar, kunstjes op een blok' maar daar wordt eerder mee bedoeld 'wat wil de eigenaar dat ermee gebeurd nu het dier ongelukkig terecht is gekomen, maar de mazzel heeft gehad nog niks erbij te mankeren ten gevolge van..'.

TS, je geeft dit zelf aan:
Citaat:
maar op dit moment kan hij op het blok, jambette, kusje geven, nee schudden, en een slordige Spaanse pas.

Is het geen idee om eerst een kunst helemaal correct af te ronden (dus geen slordige spaanse pas, maar gewoon een nette, correcte spaanse pas) en dán pas wat nieuws te bedenken/te leren?

Er zijn meerdere dingen om te leren buiten het staan op een blok, dus ik zou daar niet teveel op focussen omdat het anders 'saai' wordt.

Zeker omdat hij toch niet zuiver wegliep, en in eerste instantie dus niet zijn been wilde belasten (althans, zo lees ik het), zou ik daar toch wat voorzichtiger mee zijn; ongeacht de leeftijd. Mijn merrie heeft recent ook een sliding gemaakt alleen dan op de verkeerde manier, en ondanks dat zij dan 7 is en voor zover ik weet, niks mankeert, heb ik wel de opvolgende dagen even niks aan werk van haar verwacht, gewoon even laten lopen en zien hoe het na een paar dagen was. Noem het voorzichtigheid of juist betuttelen, maar over het algemeen ontlasten ze niet voor de lol een been.

Ik zou het dus heel even overleggen met de eigenaar (hiermee zeg ik dus niet dat je dat niet doet, voordat er scheve gezichten zijn), ook om even in de gaten te houden of ie er toch niet wat rottigs aan over heeft gehouden.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 12:43

Mijn paard struikelt al over haar eigen benen zonder opstapjes en deurmatten... Hij leert er zelf ook wel van dat hij beter moet opletten om niet om te vallen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 14:24

LoveUggs schreef:
Hoi lieve bokkers!
Met mijn verzorgpaard doe ik nu ongeveer een jaar VD. (Miss zelfs 2) en t laatste half jaar kent hij het blok.
Gaspard is 25 jaar oud en heeft artrose dus wil wat bij de hand hebben als we niet meer kunnen rijden. (Graag geen commentaar op het feit dat ik deze oefening doe met een paard met artrose. Heb voordat ik aan VD begon aan verschillende mensen met verstand van VD om meningen gevraagd)

9/10x gaat het zonder problemen. De 10e keer gaat hij op de rand staan. Normaal gesproken als ik mijn stem wat verhef en 'NEE' roep gaat hij terug, en over het algemeen weet ik hem prima te sturen zodat ik zijn gewicht kan verplatsen naar het been dat wél goed staat. Vandaag was echter die 10e x en luisterde hij een keer niet naar mijn stemhulp, en plaatste toch zijn gewicht op het been dat op de rand stond, met als gevolg dat dit been er af schoot, en m'n paard op de knieen ging... Het is een paard van 1.60/1.70 dat ineens maar een meter hoog was, + een blok eronder. Ben me rot geschrokken en heb hem meteen mee genomen om te kijken of hij in orde was. De eerste 3 paaien liep hij onwijs kreupel, en hield een voorbeen omhoog, maar daarna liep hij weer zuiver. Heb na 10 min toen ik zelf weer wat rustiger was (en dus van de schrik af was) nog een keer dat blok gedaan om te kijken of hij er niet angstig voor was geworden. (Gelukkig niet) Gas dus niet, maar ik wel.. Ben onwijs bang dat het nog eens gebeurd!

Wat raden jullie mij aan? Gewoon doorzetten en blijven corrigeren? Zijn er manieren om hem zijn hoeven er goed op te laten zetten..? Of zou ik het links laten liggen?

Bedankt alvast!

Die mensen met verstand van VD hebben dan wel verstand van VD maar hebben ze ook verstand van werken met oude paarden van 25 met artrose? >;)

Ik zou eens eerlijk met de eigenaar van het paard praten want misschien vindt die het helemaal niet zo'n leuk idee wat je allemaal doet met dat paard, dat er blijkbaar moeite mee heeft.
Ik heb zo'n oudje ook wel eens zien struikelen vanwege artrose en de eigenaar stuurde dat paard toen gewoon met pensioen voor er meer ongelukken gebeurden. De eigenaar beslist.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 14:32

Een ander idee, een paard zou niet zo snel op de knieen moeten gaan. Ik denk dat hij pijn ervaart en zich daardoor niet op kan vangen. Ik heb al eens eerder gezegd dat ik m toen onder het zadel al slecht vond lopen, wel nu is artrose een progressieve ziekte dus verbaasd het me niet als hij meer last heeft...

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 15:35

Chelle_dora, de Spaanse pas kwam later dan t blok. Verder moet je zo'n moment niet altijd overdrijven. Loopt hij 3 passen kreupel en daarna goed, houd je het even in de gaten, maar vergelijk het met je eigen been als je stoot of valt. Dan doe je ook geen week rustig aan en doe je de volgende dag weer mee.

Zoolgangster, ja, ervaring met veel verschillende paarden. En zij weten heel goed welke oefeningen echt belastend zijn voor je paard en welke niet.
Zoals ik eerder al zei, weet de eigenaresse precies wat ik doe, en staat zij hier volledig achter. Als zij het er niet mee eens zou zijn, zou ik iets niet doen.

Joolien, ik weet idd hoe jij denkt, maar ik ken Gas. Ook ohz geeft hij prima aan wanneer hij een slechte dag heeft met veel pijn. Dan is hij chacherijnig en heft er geen plezier in. Als hij pijn zou hebben bij deze oefening, zou ik dat ook weten. Heb altijd een vrolijk paard als het blok er staat, dus geloof er niet in dat hij daar veel last van heeft.

Ik ben er van overtuigd dat hij zichzelf gewoon niet goed kon opvangen doordat het blok er stond. (Bijvoorbeeld op t moment dat hij ging vallen, zijn been op de andere rand neer zetten waardoor deze ook weg gleed.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 15:36

LoveUggs: Ik vind het nogal wat om te zeggen dat er overdreven wordt. Het is niet jouw paard, maar je verzorgpaard, en uiteindelijk dus niet jouw eindverantwoording of 'jouw probleem'. Enne, als ik zo rottig val doe ik de volgende dag dus écht niet zo makkelijk mee. En dan ben ik geeneens oud. :+ Dus dat is ook nogal een aanname om te maken.

Nogmaals, ik vraag me dus erg af waar de eigenaar is en wat deze ervan vindt dat het paard de dag daarna 'gewoon weer alles kan'. Drie passen kreupel en z'n been omhoog houden vind ik zelf echt geen fijn tegen, maar ik zal ongetwijfeld dan een watje zijn met m'n pony :')

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 15:42

Misschien wel ja.
Nogmaals, voor de laatste keer, de eigenaresse staat volledig achter mij, en weet dat ik weet wat ik doe.
Besluit ik het nog een keer te doen, om in ieder geval zeker te weten dat hij door de val niet bang is, dan is dat goed. Heb hem uitgebreid gecontroleerd, geen wondjes, met stappen niets aan de hand, en ook nog laten draven, om te checken of dit goed ging. Hij liep als een trein. Later de voorbenen afgespoten en gekoeld en nog een stuk gestapt en ook hier liep hij goed. Dus ja, dan ben je misschien een 'watje' zoals jij dit noemt, maar ik houd zeker rekening met mijn paard. En de eigenaresse ook. Een paard is niet van suiker. Ook een oud paard met artrose niet. Valt een paard? Kan gebeuren, even nakijken, dagje vrij, en dan pak je hem weer op. 'Blauwe plekken' zijn dat. Net als dat wij die hebben en ons stoten. En als ik mijn scheenbeen stoot, loop ik ook een paar passen mank, maar daarna trekt dat weer weg. Dit is prima te vergelijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 15:45

Net als dat niet ieder paard hetzelfde is, is ook niet ieder mens hetzelfde én is niet iedere stoot hetzelfde. Maar ik ben blij dat je van mening bent dat jouw verzorgpaard net zo sterk en fit is met zijn artrosebenen als een 7 jarige, maar juist omdat je nu andere dingen aan het doen bent 'voor als je straks niet meer kan rijden', weet je zelf ook wel dat we het hier niet over een geweldig gezond paard hebben. Zolang je geen röntgen ogen hebt, weet je niet of dat dat paard zich wel helemaal lekker voelt.

Als de eigenaresse zegt dat het allemaal goed is, vraag ik me af waarom je hier dan een topic over opent, maar goed. Volgens mij vraag je nog altijd meningen. Mijn mening is, zo'n paard niet meer risicovolle dingen laten doen. Je zadelt deze toch ook niet ineens op om even een cross te gaan rijden? Met de mededeling 'als ie zn been stoot krijgt ie wel een dagje vrij morgen'? :+

Je topictitel bestaat uit "advies gevraagd!", in je OP staat "Wat raden jullie mij aan? Gewoon doorzetten en blijven corrigeren? Zijn er manieren om hem zijn hoeven er goed op te laten zetten..? Of zou ik het links laten liggen?"

Wat ik je aanraad dus, persoonlijk, vanuit mijn watjes belevenis wereld, is dit paard niet meer op het blok te laten klimmen als je weet dat hij dus moeite heeft met dit blok. Bij deze. :+

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 15:49

Wat Joolien en chelle_dora al zeggen is ook wat mij meteen opviel tijdens het lezen van de beginpost.
Natuurlijk is een struikelend of ergens-vanaf-glijdend paard niet het einde van de wereld. Dat doet ieder paard wel eens. Maar het feit dat die van jou meteen op beide knieën belandt (dus de kracht niet meer heeft om zich na een struikeling op de been te houden of gewoon pijn heeft) + dat die daarna ook kreupelend wegliep, zouden voor mij genoeg tekenen zijn om dit kunstje niet meer te doen.
Uiteraard kan je niet alle risico ontlopen en je moet ook niet overbeschermend worden, maar hier heeft het paard duidelijk laten zien dat zijn benen gewoon echt niet meer zijn wat ze geweest zijn en dat moet je respecteren. Er zijn gelukkig heel veel andere kunstjes in de vrijheidsdressuur die niet zozeer focussen op de benen, kan je daarmee niet aan de slag?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 15:54

@ Chelle_dora
Ik ken mijn paard toch?
Daarbij, zit artrose in gewrichten, niet in de rechte botten. Laat hij zich nou net niet op een gewricht stoten.
Ten tweede, nee dit paard is niet 100% gezond, maar ondanks zijn artrose is hij onwijs fit, en sterk. Misschien nog aardig te vergelijken met een 7 jarige.
Ik vraag ook niet om vragen wat de eigenaar er van vind. Dat regel ik zelf allemaal wel.
Ik vraag om adviezen. Doorgaan en de tijd nemen om hem te leren waar hij zijn benen neer mag zetten, of er helemaal mee stoppen.
Jouw mening is duidelijk, maar ik twijfel nog.
Rijden is ook een risico, en een buitenritje ook, dus moeten we hem volgens jou eigenlijk maar in het land gooien. Vind ik dan weer onzin. Het is een paard hoor, geen konijntje. Daarbij gaat zijn eigenaresse al 15 jaar met zijn artrose om, en ik inmiddels 3 jaar, dus ik weet DONDERS goed wat ik wel en niet van hem kan vragen. En weet ik het niet, vraag ik het aan zijn eigenaresse, en dan weet ik het wel.

Misschien had ik dit topic idd niet moeten openen, maar het laat wel zien dat ik om hem geef, en de meningen van andere wil horen. Het laat niet zien dat ik vraag om gezeur over of ik dit wel met de eigenaresse heb overlegd. Komop zeg. T staat op internet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 15:57

Ja, je geeft enorm om hem. Maar eigenlijk wil je alleen horen dat je prima verder kan gaan. Jij vraagt adviezen, je krijgt alleen niet compleet lovende adviezen. Op het moment dat een paard valt, valt hij niet alleen op een bot, maar zijn gewrichten moeten die klap net zo goed opvangen.

Wederom weer een behoorlijke aanname om te roepen dat ik vind dat je hem op de wei moet gooien; waar zeg ik dat je er niet meer aan mag komen en dat hij alleen nog maar op de wei mag lopen en verder niks?

Ik zeg enkel dat IK hem niet meer op het blok had laten staan.

Maar goed, je weet het allemaal zelluf... Dus snap ik echt de reden van dit topic niet.. Behalve; ahw, zielig paard.. Hij is gevallen..

Succes d'rmee.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-06-14 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 15:58

Gini schreef:
Wat Joolien en chelle_dora al zeggen is ook wat mij meteen opviel tijdens het lezen van de beginpost.
Natuurlijk is een struikelend of ergens-vanaf-glijdend paard niet het einde van de wereld. Dat doet ieder paard wel eens. Maar het feit dat die van jou meteen op beide knieën belandt (dus de kracht niet meer heeft om zich na een struikeling op de been te houden of gewoon pijn heeft) + dat die daarna ook kreupelend wegliep, zouden voor mij genoeg tekenen zijn om dit kunstje niet meer te doen.
Uiteraard kan je niet alle risico ontlopen en je moet ook niet overbeschermend worden, maar hier heeft het paard duidelijk laten zien dat zijn benen gewoon echt niet meer zijn wat ze geweest zijn en dat moet je respecteren. Er zijn gelukkig heel veel andere kunstjes in de vrijheidsdressuur die niet zozeer focussen op de benen, kan je daarmee niet aan de slag?

Nee niet op beide knieën. 1 Knie, en het andere voorbeen gestrekt naar voren. Deze wou hij waarschijnlijk vlug neerzetten, maar schoof weg op t blok. Hij is dus op het andere been terecht gekomen, dat aan de kant van zijn lichaam van het blok afschoot, dus met het onderbeen tegen het blok aan. Daarna kon hij zich met het gestrekte been omhoog drukken, zodat hij zijn andere been kon aansluiten om op te staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 15:59

Hij is dus op z'n knie gevallen. Maar misschien ben ik heel achterlijk, maar een knie is toch gewoon een gewricht? Dan klapt ie toch op een gewricht? Fijn voor een artrosepaard. Althans, dat is zoals ik het lees.

maar goed. Ik ben uberzuunig op m'n pony, dus bij mij is vallen en daarna weer doorgaan een no-go :+

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 16:01

chelle_dora schreef:
Ja, je geeft enorm om hem. Maar eigenlijk wil je alleen horen dat je prima verder kan gaan. Jij vraagt adviezen, je krijgt alleen niet compleet lovende adviezen. Op het moment dat een paard valt, valt hij niet alleen op een bot, maar zijn gewrichten moeten die klap net zo goed opvangen.

Wederom weer een behoorlijke aanname om te roepen dat ik vind dat je hem op de wei moet gooien; waar zeg ik dat je er niet meer aan mag komen en dat hij alleen nog maar op de wei mag lopen en verder niks?

Maar goed, je weet het allemaal zelluf... Dus snap ik echt de reden van dit topic niet.. Behalve; ahw, zielig paard.. Hij is gevallen..

Succes d'rmee.

Jezus.. Hoe duidelijk moet ik zijn?
Jij vind dat ik geen risicovolle dingen meer met hem moet doen. Rijden heeft ook risico's. Buiten wandelen aan de hand heeft ook risico's, dus kan je in feite niets meer met hem. Dus zelfs op t land heeft dan een risico, want hij kan zich daar ook verstappen.

Ik vraag wat ik het beste kan doen. Niet om een preek. Dus had me gewoon gezegd dat jij persoonlijk t paard niet meer op t blok had laten gaan staan. Dan was t klaar. Dat is wat jij zou doen, en dus je advies.
Nee, er moet een heel verhaal omheen hangen waar ik niet om gevraagd heb.

Verder doe ik wel wat met de adviezen (maar niet met die van jou). Misschien nog even doorlezen? Dan kom je er achter dat ik dat namelijk gezegd heb. Daag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 16:03

LoveUggs schreef:
chelle_dora schreef:

Succes d'rmee.

Jezus.. Hoe duidelijk moet ik zijn?
Jij vind dat ik geen risicovolle dingen meer met hem moet doen. Rijden heeft ook risico's. Buiten wandelen aan de hand heeft ook risico's, dus kan je in feite niets meer met hem. Dus zelfs op t land heeft dan een risico, want hij kan zich daar ook verstappen.

Ik vraag wat ik het beste kan doen. Niet om een preek. Dus had me gewoon gezegd dat jij persoonlijk t paard niet meer op t blok had laten gaan staan. Dan was t klaar. Dat is wat jij zou doen, en dus je advies.
Nee, er moet een heel verhaal omheen hangen waar ik niet om gevraagd heb.

Verder doe ik wel wat met de adviezen (maar niet met die van jou). Misschien nog even doorlezen? Dan kom je er achter dat ik dat namelijk gezegd heb. Daag.

Joh, misscihen zelf ook even goed lezen, en zelf ook geen heel verhaal eromheen hangen/danwel verzinnen, nergens voor nodig.

Ik zeg niet dat je er niet meer mee mag wandelen, waar heb ik dat letterlijk gezegd? :+ Als we het toch over lezen gaan hebben, dan zou ik daar als ik jou was (advies! ) zelf ook een middagje voor uittrekken. :j

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 16:04

chelle_dora schreef:
Hij is dus op z'n knie gevallen. Maar misschien ben ik heel achterlijk, maar een knie is toch gewoon een gewricht? Dan klapt ie toch op een gewricht? Fijn voor een artrosepaard. Althans, dat is zoals ik het lees.

maar goed. Ik ben uberzuunig op m'n pony, dus bij mij is vallen en daarna weer doorgaan een no-go :+

Citaat:
Nee niet op beide knieën. 1 Knie, en het andere voorbeen gestrekt naar voren. Deze wou hij waarschijnlijk vlug neerzetten, maar schoof weg op t blok. Hij is dus op het andere been terecht gekomen, dat aan de kant van zijn lichaam van het blok afschoot, dus met het onderbeen tegen het blok aan. Daarna kon hij zich met het gestrekte been omhoog drukken, zodat hij zijn andere been kon aansluiten om op te staan.

Dat ik in de tweede zin over 1 knie praat, wil niet meteen rechtstreeks de knie zeggen, als je even verder leest zie je namelijk mijn dikgedrukte stuk. ONDERBEEN TEGEN HET BLOK AAN. Niet de knie op het blok.

Verder wil ik even geen reacties meer van je, want t loopt toch uit op gezanik. Nogmaals; jij praat over geen risico meer nemen. Dan mag ik er dus niks meer mee doen, want overal zit een risico aan vast. Moeilijk he?