_Kimo_ schreef:Paula raad aan om tempowisselingen in stap te doen. En daarna als dat goed gaat in draf proberen en als dat goed gaat belonenDus ga ik dat maar proberen!
Komt ze bij je langs om je ermee te helpen?
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Rex_Rolfo schreef:Ik weet niet of ik het bij het rechte eind heb en of het de situatie wat kan verduidelijken. Maar als ik het goed heb zijn er bij een groep paarden in de natuur twee leiders: de leidmerrie en de hengst van de kudde.
De merrie bepaald de dagelijkse gang van zaken, waar ze gaan eten, wanneer enz. Zij loopt voorop, de rest volgt. De hengst neem af en toe de leiding, met name als hij de kudde weg wil hebben (b.v. uit de buurt van een andere hengst). Hij loopt achter de kudde en jaagt ze op.
Jij bent de merrie, je pony de hengst. Jij kunt heel veel bepalen, de rest van de kudde inclusief hengst volgt. Prima. Op het moment dat je hem laat draven neem je de positie van de hengst in. Ho even, dat was niet de bedoeling! IK ben de kuddehengst denk pony dan, niet jij, terug naar je gedrag als leidmerrie!
De ene leiderspositie heb je al, nu de andere nog zodat pown degradeerd naar gewoon kuddelid. Hoe je dat kunt doen heb ik geen tips voor, maar ik vermoed dat je dat op een hengst manier moet doen (héél kordaat).
NikkiLoves schreef:Mijn merrie doet dit ook, bijt soms zelfs richting mij. Maar stoppen en achteruit gaat prima en doet ze ook echt meteen. Heel vreemd
flavlip schreef:...achterwaarts en op lichaamstaal/druk wijken