Niet bang , maar waarom dan wel?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

eline1991

Re: Niet bang , maar waarom dan wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 20:53

Ik heb niet alles gelezen maar een hengsteketting kan hier een hele goede optie voor zijn.
Mijn merrie had namelijk precies hetzelfde en die kreeg de ketting over haar neus, op het moment dat ze wat probeerde een klein rukje eraan en het was klaar. Uiterst effectief!

DianXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 22:57

Ik vind het vervelend dat veel mensen zeggen 'geen respect' en 'uitproberen' en 'haflinger eigen'.
Hier ben ik het dus totaal niet mee eens.
Ze zegt dat hij op het terrein altijd erg braaf is, dus daar zal het niet aan liggen.
Er is echt wel een reden waarom hij dit wel buiten doet.
En in de bak schriktraining is heel anders dan alleen naar buiten waar het voor hem onbekend is.

Neem eens een paarden vriendje mee met het wandelen. Een stabiel en rustig paard waar hij wat aan heeft. En ga niet meteen ver wandelen maar een klein stukje en bouw dat op.

Je hoeft echt niet de scherpste dingen om je paard te hangen.

eline1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 00:21

Zo zacht als kan, zo hard als nodig.
Hengsteketting is bij juist gebruik beter dan dat je paard onveilige situaties creëert.

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 22:42

Morgen gaan we een 'test'doen.
Ik ga erop, en dan gaat mijn moeder met de braafste pony, ook vriendje van hem mee voorop.

We gaan dan een stukje langs de weg stappen, niet de kant op waar hij wegrende, maar de andere kant waar hij wél braaf deed.

Woensdag dus ook even buiten gestapt, 5 minuten en we moesten terug omdat de pony van een ander meisje niet meer wou, mn pony wou wel verder. Hopen dat het morgen goed gaat.