trainen voor voltigepaard & welke galop? :o

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pluisje88

Re: trainen voor voltigepaard & welke galop? :o

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 20:58

Gewoon normaal, netjes, beheerst tempo, meebuigen in wendingen e.d.? lijkt me stug. Anders zie je dat namelijk aan de longe terug

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-14 21:00

pluisje88 schreef:
Gewoon normaal, netjes, beheerst tempo, meebuigen in wendingen e.d.? lijkt me stug. Anders zie je dat namelijk aan de longe terug

jahoor :)
al heb ik vorige week sinds 3 maand weer voor het eerst weer met d'r gegaloppeerd ja...

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 21:04

Heel eerlijk gezegd heb ik het idee dat jij een ander beeld van normaal en netjes hebt dan wij ;)
Bij dravers is de galop nou eenmaal moeilijk. Om dit redelijk goed te krijgen moet je er gewoon heel veel aan verbeteren en blijven verbeteren, met een geschikte training.....

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-14 21:07

ik denk het ook ja :) maar met dit beeld was ik heel tevreden :)
Afbeelding

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 21:08

Dat bedoel ik ja ;) ik zou daar niet tevreden mee zijn dus ;)
Ziet er gezellig uit, maar heeft in mijn ogen niks te maken met verbeteren ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 21:08

pluisje88 schreef:
Heel eerlijk gezegd heb ik het idee dat jij een ander beeld van normaal en netjes hebt dan wij ;)
Bij dravers is de galop nou eenmaal moeilijk. Om dit redelijk goed te krijgen moet je er gewoon heel veel aan verbeteren en blijven verbeteren, met een geschikte training.....

Dat idé krijg ik ook.

En wanneer je niet eens ziet in welke galop ie zit, betwijfel ik of jij het klaar gaat krijgen.

Als je met dat beeld tevreden bent begrijp ik waarom dit dier nog steeds zo moeizaam galoppeert. :)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-14 21:25

pluisje88 schreef:
Dat bedoel ik ja ;) ik zou daar niet tevreden mee zijn dus ;)
Ziet er gezellig uit, maar heeft in mijn ogen niks te maken met verbeteren ;)

tja... ik ben nu wel bezig met haar verbeteren, de laatste 3 weken misschien? en denk wel dat het gaat lukken..

o en die wedstrijd gaat het niet worden ;) zie dat die over 2 weken al is :(
dan wordt het helemaal niet starten -O-

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 21:29

Kijk het geeft niet, want niemand is perfect. En als je het paardje gewoon hebt voor de lol, maakt het in feite niet uit hoe hij loopt. Dat is helemaal prima. Alleen voltige is heel belastend voor een paard, en zeker als hij niet soepel kan bewegen. Denk dus dat je een keuze moet maken ;) De eerste wedstrijd gaat idd niet lukken

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-14 21:30

pluisje88 schreef:
Kijk het geeft niet, want niemand is perfect. En als je het paardje gewoon hebt voor de lol, maakt het in feite niet uit hoe hij loopt. Dat is helemaal prima. Alleen voltige is heel belastend voor een paard, en zeker als hij niet soepel kan bewegen. Denk dus dat je een keuze moet maken ;) De eerste wedstrijd gaat idd niet lukken

de eerste was morgen ;) :P
en daarna is het in juli dus dan ben ik al gestopt :+
is dus mijn laatste wedstrijd maar ik weet niet of ik op een hobbelende bokkende conditieloze balansloze haflinger wil starten

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 11:17

Deze is ook balansloos als ik dat zo zie op de film ;)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 11:24

Ik snap eigenlijk niet dat je niet inziet dat dit paard echt niet op drie weken een goed voltigepaard kan worden.
Het dier hobbelt met de kop in de lucht in een lachwekkend galopje rond.

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 11:39

Hallo TS, Goed dat je de wedstrijd afgeblazen hebt, dit gaat niks worden, niet in drie weken, niet in twee maanden. Als je hier echt wat van wilt maken moet je onder het zadel flink wat lessen gaan nemen en je concentreren op voorwaarts galopperen (het liefst op rechte stukken in het begin).

Daarbij zou ik erg uitkijken met je stemhulpen. Je bent aan een stuk door aan het klikken en je paard reageert hier totaal niet op, hiervan raakt ze alleen maar gedesensibiliseerd. Probeer eens een paar goede boeken te lezen over longeren, ga bij mensen kijken die het echt kunnen of laat je helpen door iemand die het echt kan.

Succes en wie weet kom je er ooit nog wel.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 11:50

Misschien maar goed dat de wedstrijd niet doorgaat. Want los van het correct laten galopperen aan de longe, hoe reageert ze als er iemand naast haar komt meerennen en op haar rug zal springen???

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 11:51

Als je in het profiel van de ts hebt gekeken zie je daar foto's staan waarop ze voltige oefent terwijl het paard gewoon los loopt. Lijkt me dus dat paardje het kan hebben ;)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 11:56

karijn schreef:
Misschien maar goed dat de wedstrijd niet doorgaat. Want los van het correct laten galopperen aan de longe, hoe reageert ze als er iemand naast haar komt meerennen en op haar rug zal springen???

dan draait ze haar oortje even om en loopt door :) op de hoefslag heb ik ook al opgesprongen in draf en gevoltigeerd in galop hoor :)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 13:39

Ayasha schreef:
Een paard dat zoveel kracht in de rug mist en zo moeizaam galoppeert moet je ook niet in drie weken tot voltigepaard
willen klaar stomen. :n
Hij doet contra en volgens mij ook een paar passen overkruist. Buitenvoorbeen grijpt het verst naar voren en dat moet het binnen voorbeen zijn.

ALS het al doenbaar en eerlijk zou zijn om dit paard klaar te stomen (wat het niet is) is de vraag ook nog maar of iemand die niet eens ziet in welke galop ie zit daar geschikt voor is.

Mijn gedachte :j

Paard mist kracht. Springt verkeerd aan (rechter galop linker hand) en doet ook enkele passen overkruist (Voor linkergalop, achter rechtergalop) De bijzet heeft hier geen zin, maar moet ronder en lager ingesteld worden en strakker. Paar reageert daarnaast niet op de stemhulp. Probeer hier het zweepje bij te pakken. Probeer eerst de ontspanning te vinden in de draf, terug in de snelheid maar wel actief.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 13:40

unihorses schreef:
ik denk het ook ja :) maar met dit beeld was ik heel tevreden :)
[ Afbeelding ]

Hiermee kon je niet ver in de voltige ring. Het paard moet zich rond maken waardoor de galop makkelijker wordt om uit te zitten. Dit is gewoon niets..

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 15:26

Mijn draver vond de galop ook erg moeilijk. Wij hebben hem getraind en trainen hem nog steeds aan de longe, Zonder bijzet of andere rare hulpmiddelen. Het heeft alleen wat tijd nodig. Ik denk dat het goed is dat je niet mee kan doen aan de wedstrijd en hierdoor gewoon lekker rustig aan verder kan trainen met je mooie draver.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 19:22

HAW -> TVG