achterhand recreatie draver trainen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 00:18

TS, top dat je er zo bewust mee bezig bent! Dat is altijd al een belangrijke stap :j

Bizzybijtje schreef:
Natuurlijk is er een link tussen een zwakke achterhand en galopperen moeilijk vinden... Daarom gaat ie ook zo hard; hij kan simpelweg zichzelf niet fatsoenlijk dragen in galop. Het is immers een draver, natuurlijk kunnen ze uiteindelijk galopperen maar ze hebben hun bouw niet in hun voordeel.

Ik vergelijk dat hard gaan in galop bij paarden die het net leren onder hetzadel altijd met een kindje die leert fietsen zonder zijwieltjes. Die gaan ook in het begin hard omdat ze hun balans nog niet op orde hebben wat nodig is voor langzaam fietsen.
Bij dravers is het ook een kwestie van kracht en balans. Als je wilt galoperen probeer dan een nette overgang te maken en dan rustig een paar passen galop en weer terug naar draf. Dat werkt eter dan ze hard laten gaan en uit elkaar laten vallen.

De bouw van een draver is nogal wisselend dus daar kan ik zo geen uitspraken over doen.

Het werk aan de hand heeft mijn draver ook veel goeds gedaan om meer te leren dragen. Dravers hebbeneen stuwende manier van bewegen en de omschakeling van stuwend naar meer dragend kost tijd (dus geduld) en weten waar je mee bezig bent.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 20:41

VEgruizinga schreef:
nou ja, mocht je die van ons ooit willen knuffelen (exciting king & vanity fame B voor de kenners) laat maar horen

Bedankt voor je aanbod en lief van je.

Ik knuffel dagelijks met mijn paard en zie dagelijks hopen paarden, dus dat zit wel goed hoor hihi.

sahronaappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 10:33

Mijn paard had hetzelfde, ietsje minder.
Bij de vorige eigenaar had ie alleen geleerd te galopperen door keihard te draven waardoor hij wel in galop moest. Op het begin hebben wij voornamelijk overgangen gedaan. stap draf stap halt stap draf. en ga zo maar door. Later, toen hij een beetje zn balans begon te vinden, zijn we de galop gaan proberen en oefenen op een volte.
Ons heeft het niet zo lang gekost, nog geen twee maanden. Je paard moet je vertrouwen, omdat hij denkt dat hij niet màg galopperen. En uiteraard het trainen van de achterhand. Want die van mij had ook totaal geen balans op het begin!
Heel veel succes!

VeerleYero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 21:50

Ik heb ook een draver, hij heeft niet op de baan gelopen en had hierdoor ook wat minder moeite met de galop. Hij had geen bespierde achterhand dus daar zijn we op gaan trainen. Bij mij werkte het heel goed om heel langzaam te draven zodat hij meer op de achterhand werd gezet, toen deden we dat in galop en het ging steeds beter. Toen gingen we kleine voltes maken en contragalop. Ook dit werkt echt goed! De galop gaat super en we rijden L2 en hebben 13 winstpunten dus we mogen naar de M1 :)