[AR] mennen met een gebroken bitje

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dannon

Re: mennen met een gebroken bitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 10:03

Ik voel mij een beetje laat bij het feestje, maar goed... wederom /nog/ iemand die met een dubbelgebroken trens rijdt. :)

Heel veel drama gehad met de liverpoolstang. Ze accepteerde hem op zich wel, maar was heel onrustig; luisterde op zich wel naar de hulpen maar bleef veel te gespannen.

Uiteindelijk hebben we een van de trensjes die we onder het zadel gebruiken er bij gepakt, en vanaf de eerste minuut was ze met je pinken te sturen en staat helemaal relaxt voor de wagen. Dan maar voorlopig door met deze :) Hoewel ik wel overweeg om voor het mennen nog eens een vierring trens te willen proberen, om te zien of dat ook goed gaat. Dan heeft mijn groom eventueel ook nog wat meer in te brengen mocht er een echte stop gemaakt worden.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 10:08

Wat ik me wel afvraag als ik hier lees, zijn er ook mensen met paarden die op trensje rijden of alleen maar mensen met (kleine) ponys?

Dannon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 10:11

*zwaait* KWPN'er :) Maar, wel met de kanttekening dat ik toch serieus een 'tussenoplossing' aan het overwegen ben, just in case.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 10:56

En wat voor niveau rijd je? Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor.

Dannon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 11:17

Niks mis met nieuwsgierigheid! Geen wedstrijdniveau nog ;) Voorlopig is het nog lekker als beginner rustig rondjes rijden op de manege en in de directe omgeving.

Paardje zelf heeft echter grootste deel van haar leven voor de wagen gestaan, dat maakt de boel natuurlijk wel weer wat makkelijker.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 12:49

Ik heb een grote d welsh cob d pony die best af en toe sterk is
ik heb daar 1 x een wedstrijd dressuur mee gereden en had toen netjes 2 winstpunten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 14:23

Ik rijd met de pony nu M. Ik ben benieuwd of er ook mensen op hoger niveau nog met (dubbel) gebroken trensje de proeven goed rond kunnen rijden.

Dannon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 15:06

Nou Tine, als ik ooit op hoger niveau kom, laat ik het je weten ;) (en ik blijf stiekem meelezen; ik ben ook benieuwd!)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 11:33

Ik heb wel ZZ gereden op een dubbel gebroken trens, met winst. Maar Roos loopt net ff fijner op haar liverpool met tongboogje.
Caya loopt op een myler trens, nu L (maar ze moet nog 5 worden, dus dat nivo komt van zelf wel ;) ).

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 12:28

tine10 schreef:
Ik rijd met de pony nu M. Ik ben benieuwd of er ook mensen op hoger niveau nog met (dubbel) gebroken trensje de proeven goed rond kunnen rijden.

Ik heb er M dressuur mee gereden, maar ook marathons in tandem, en de voorpony liep op de trens :D

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 20:52

Hmmz.. Lastig dan hoor!
Denk dat ik eerst vrolijk verder ga met mijn enkelgebroken trensje met mijn shet.
Ze reageert er goed op met lange lijnen en straks toch eerst alleen in de wei voor de sulky.
Als ik ooit de weg op ga kan ik natuurlijk altijd iets anders overwegen..
Wat denken jullie?

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 17:54

Ik men op het moment met een dubbelgebroken bit.
Mijn pony is lang bitloos gereden, enkele jaren geleden ben ik erachter gekomen dat ze een litteken op haar tong heeft en daarom last zou hebben van een bit (aldus dierenarts). Met het mennen vind ik het onverantwoord om bitloos te mennen, toch een dubbelgebroken bit weer geprobeerd. Dit accepteert ze prima, dus voorlopig houd ik het zo.

Simone1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 19:23

ga er van uit dat het gewoon kan. Zelf heb ik wel zo'n stang, maar dat was het bit waar de pony altijd al mee gelopen had.