Zichzelf meteen al een 'showteam' noemen, wat vinden jullie?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 00:23

Ik vind het in dezelfde categorie vallen als al die meiden met een spiegelreflex camera, die zichzelf fotograaf noemen. (Al dan niet met professioneel als voorvoegsel)

Echt kwaad doen ze er niemand mee. Ik vind het soms (of zelfs vaak) wat storend, omdat het wel erg zelfzeker overkomt. Maar zoals gezegd, ze doen er niemand kwaad mee. Is ook een beetje vasthouden aan een droom denk ik.
Een enkeling zal het daadwerkelijk waarmaken wat hij of zij pretendeert, en dat is dan leuk meegenomen...

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 00:25

Ik vraag me af waar we ons druk over maken. Ik vind het alleen maar leuk als die jonge kinderen zo'n plezier hebben met hun pony. Ik heb voor de rest geen verstand van VD (maar dit komt ook voor in het dressuur en springen) maar je kunt dat toch eventueel op hun filmpje een compliment plaatsen (over de leuke pony ofzo) en daarbij de tip zetten die je wil meegeven (wel niet te hard laten aankomen natuurlijk). Als deze kinderen zich geen showteam meer mogen noemen gaan ze net zo goed door met die trucjes denk ik. Ik weet dat mijn vriendinnen en ik ook overal van die groepnamen voor bedachten (ik mocht dan niet met de paarden met mn vriendinnen maar deden dat gewoon met andere dingen) en hadden daar echt geen idee bij dat we profs waren ofzo maar kinderen vinden dat gewoon leuk om na te spelen.

En de mensen die echt denken dat ze prof zijn (ookal lijkt het helemaal nergens op) komen zichzelf wel tegen als later blijkt dat het helemaal niet zo goed gaat. Ken daar genoeg voorbeelden van, die komen zichzelf helemaal tegen ookal duurt dat soms even.

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 08:01

Femke_Tweety schreef:
Ik vind het in dezelfde categorie vallen als al die meiden met een spiegelreflex camera, die zichzelf fotograaf noemen. (Al dan niet met professioneel als voorvoegsel)

Hoe zou ik mijzelf dan moeten noemen? Ik heb een spiegelreflex camera en maak geregeld foto's voor andere en mezelf. Niet tegen betaling maar dan mag ik mezelf toch wel fotograaf noemen? Iedereen die een camera in handen heeft is op dat moment fotograaf, of dat nou hobby/proffesioneel of onproffesioneel is.
Zo zie ik het dan weer hoor.

Ontopic: iedereen maakt fouten in de VD, niet alles is perfect en streven naar perfectie is dan ook fout, want perfectie is voor iedereen anders. Die wil de jambette heel licht en soepel en de ander weer krachtig en lomp. Ik kan je vertellen dat Eva, Jesse, Mark en Lisa misschien zelfs nog fouten maken en hun paarden alle trukjes niet perfect kunnen. (Correct me if i am wrong). Maar dat houd ze ook niet tegen om er te staan?
Ja, zodra die onervaren kinderen echt shows en demos gaan geven met verkeerde informatie vind ik dat ook fout, maar wat ga je eraan doen. Zoals als gezegd ze gaan toch wel door met VD. Enige wat je kan denken is dat ze een grote fout maken, zichzelf tegenkomen en dan een lesje leren

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 08:38

ElsRoosje schreef:
jadeken schreef:
Of dan zie ik in bijna heel bokt z'n profiel staan 'ik hou van vrijhijdsdressuur' en dat terwijl hun paarden nog maar net een voet optillen als jullie begrijpen wat ik bedoel :)
Ik denk dat ik dat ook in mijn profiel heb staan maar ik ben dan ook actief en ik heb ondertussen 3 pony's waarmee ik actief VD doe en dan ook grotere kunsten zoals het ligeen of stijgeren ;)

Maar voor het liggen en stijgeren heb je toch ook eerst de basis moeten doen? Grondwerken, volgen, halthouden of eigenlijk het respect voor elkaar hebben?

Tuurlijk maa wij geven ook demo's op verschillende maneges.
Het is om aan te tonen dt onze paarden niet gewoon kusje bv kunnen

Thats_Me

Re: Zichzelf meteen al een 'showteam' noemen, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 08:47

Ik zie er niet zo'n probleem in. Vroeger werd alles uitgeschreven op papier en werd er weggedroomd met vriendinnen over misschien wel een eigen 'showteam' ;) Ouders waren dan de klos omdat zij wel eens moesten kijken.

Tegenwoordig is het hip om alles online te zetten. Is gewoon een andere manier van dromen. Ik vind het wel leuk. Professioneel kun je het niet noemen gewoon lekker hobbyen en dromen.

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 09:18

jadeken schreef:
ElsRoosje schreef:
Maar voor het liggen en stijgeren heb je toch ook eerst de basis moeten doen? Grondwerken, volgen, halthouden of eigenlijk het respect voor elkaar hebben?

Tuurlijk maa wij geven ook demo's op verschillende maneges.
Het is om aan te tonen dt onze paarden niet gewoon kusje bv kunnen
maar ik ben ook sinds een half jaar begonnen en vind t veelst te gevaarlijk om de grote kunsten gelijk te doen, het is niet dat ik die kinderen gelijk wil geven maar je moet toch ergens beginnen? En of je het dan gelijk een showteam is weer iets anders. Maar dat is ieders eigen mening

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 09:28

Wat ik zo jammer vind aan alle "showteams" is dat het lijkt alsof mensen vooral met vrijheidsdressuur starten om er mee op te kunnen treden. Men wil zo snel mogelijk aan de rest van de wereld showen hoe goed ze zijn. Terwijl dat m.i. niet het doel moet zijn om met vrijheidsdressuur te beginnen. Ik zeg ook altijd tegen mensen, doe vrijheidsdressuur vanwege lol met je knol, de band met je paard, de variatie, omdat jullie het beide tof vinden, niet om te laten zien hoe geweldig je bent. En natuurlijk is het tof als je uiteindelijk samen met je paard zo ontzettend goed wordt dat je uiteindelijk gevraagd wordt om ergens een show te geven, maar laat dat niet je doel zijn omdat je dan m.i. met een verkeerde insteek erin gaat, je focus ligt dat scheef.

Daarnaast is het geven van een show natuurlijk veel meer dan enkel alle kunstjes laten zien die je paard kan. Een goede show heeft een opbouw, je zorgt dat je contact zoekt met je publiek, zorg voor een lach, maar ook voor ontroering, timing is ontzettend belangrijk. Een stukje theater achtergrond is heel erg welkom bij het geven van een goede show. Je moet wel performen. Ik ben er altijd trots op als ik een publiek aan het lachen weet te maken, of als ik later van mensen hoor dat ze de tranen in hun ogen hadden staan tijdens mijn show. Dan weet je dat je je publiek geraakt hebt.

Qua lesgeven zie ik idd ook mensen die zich instructeur/instructrice noemen die zelf niet snappen hoe een paard precies leert. Dat ze toevallig hun eigen paard iets hebben kunnen leren maakt niet dat ze inzicht in de leertheorie hebben en volledig begrijpen wat ze aan het doen zijn. Maar goed, daar is de prijs meestal ook naar natuurlijk. Ik vind het wel bijvoorbeeld zo jammer dat er zo hardnekkig geroepen wordt dat de basis van vrijheidsdressuur los mee stappen, draven en galopperen is. Dat is de basis niet, de basis is beleefdheid om het voer en targetten. De link leggen tussen gedrag en beloning, dat is de basis. Los mee lopen, helemaal in hoger tempo, is eerder gevorderd. Er gaat daarin namelijk vaak genoeg van alles mis, juist omdat men wel al beloond met voer, maar nog geen afspraken over beleefdheid heeft gemaakt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 09:44

ElsRoosje schreef:
jadeken schreef:
Of dan zie ik in bijna heel bokt z'n profiel staan 'ik hou van vrijhijdsdressuur' en dat terwijl hun paarden nog maar net een voet optillen als jullie begrijpen wat ik bedoel :)
Ik denk dat ik dat ook in mijn profiel heb staan maar ik ben dan ook actief en ik heb ondertussen 3 pony's waarmee ik actief VD doe en dan ook grotere kunsten zoals het ligeen of stijgeren ;)

Dat hoeft niet per se, als er al respect is en de trainer al ervaring heeft hoeft dat niet. :)
btw die buiging op je profiel is echt slecht voor de rug, ik zou druk geven op de singelplek dan zakt hij vanzelf. :o

Ik erger me ook dood aan al die showteams die bij god niet weten waar ze mee bezig zijn, het is tegenwoordig ook onmogelijk om de goeden er tussen uit te pikken...

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 09:50

Wat mij eraan stoort is dat ze meestal de kennis zelfs niet hebben om een paard (op de juiste manier) "gewoon" te trainen.
Ik ken een geval waarbij het paard een pak te mager staat (want krachtvoer mag hij niet want dan wordt hij te wild ;-)), zijn lichaam op een volledig verkeerde manier gebruikt maar ze gaan wel aan de piaffe beginnen... En het sterkste is dat ze dan ook nog eens les gaan geven.

Vd is een leuke afwisseling maar als het alles is wat je doet met een paard vind ik het mentaal erg afstompend want het is en blijft pure conditionering.

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 09:52

MarlindeRooz schreef:
ElsRoosje schreef:

Dat hoeft niet per se, als er al respect is en de trainer al ervaring heeft hoeft dat niet. :)
btw die buiging op je profiel is echt slecht voor de rug, ik zou druk geven op de singelplek dan zakt hij vanzelf. :o

Ik heb voor die buiging ook goed eerst de rug los gemaakt maar bedankt voor de tip! Hier kan ik iets mee

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 09:55

Alsjeblieft, probeer ook een wijdere spagaat, dan heeft je paard meer ruimte om zijn benen echt recht te houden en te gaan zakken als je druk geeft op de singelplek. :D

Ik heb straks een presentatie over vrijheidressuur haha, in het engels (voor school). Maar dat is niet omdat ik zo goed weet hoe het allemaal moet maar ik heb wel veel theoretische kennis (meer dan praktische) en ik wilde een origineel onderwerp. :P

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 09:57

MarlindeRooz schreef:
Alsjeblieft, probeer ook een wijdere spagaat, dan heeft je paard meer ruimte om zijn benen echt recht te houden en te gaan zakken als je druk geeft op de singelplek. :D

Ik heb straks een presentatie over vrijheidressuur haha, in het engels (voor school). Maar dat is niet omdat ik zo goed weet hoe het allemaal moet maar ik heb wel veel theoretische kennis (meer dan praktische) en ik wilde een origineel onderwerp. :P

Daar ben ik ook heel druk mee bezig op et moment en deze foto is van 3 maanden geleden ofzo! Succes bij je presentatie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 10:08

Wat mij voornamelijk stoort is dat sommigen zich neerzetten als zeer getalenteerd en zeer ervaren en dat ook wel even aan een ander willen leren en dan vervolgens foto's plaatsen waarvan ik (als niet zo heeeel ervaren zijnde) zelfs denk: wowwwww dat ziet er belabberd uit!!

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 11:07

Amable schreef:
Wat ik zo jammer vind aan alle "showteams" is dat het lijkt alsof mensen vooral met vrijheidsdressuur starten om er mee op te kunnen treden. Men wil zo snel mogelijk aan de rest van de wereld showen hoe goed ze zijn. Terwijl dat m.i. niet het doel moet zijn om met vrijheidsdressuur te beginnen. Ik zeg ook altijd tegen mensen, doe vrijheidsdressuur vanwege lol met je knol, de band met je paard, de variatie, omdat jullie het beide tof vinden, niet om te laten zien hoe geweldig je bent. En natuurlijk is het tof als je uiteindelijk samen met je paard zo ontzettend goed wordt dat je uiteindelijk gevraagd wordt om ergens een show te geven, maar laat dat niet je doel zijn omdat je dan m.i. met een verkeerde insteek erin gaat, je focus ligt dat scheef.

Daarnaast is het geven van een show natuurlijk veel meer dan enkel alle kunstjes laten zien die je paard kan. Een goede show heeft een opbouw, je zorgt dat je contact zoekt met je publiek, zorg voor een lach, maar ook voor ontroering, timing is ontzettend belangrijk. Een stukje theater achtergrond is heel erg welkom bij het geven van een goede show. Je moet wel performen. Ik ben er altijd trots op als ik een publiek aan het lachen weet te maken, of als ik later van mensen hoor dat ze de tranen in hun ogen hadden staan tijdens mijn show. Dan weet je dat je je publiek geraakt hebt.

Qua lesgeven zie ik idd ook mensen die zich instructeur/instructrice noemen die zelf niet snappen hoe een paard precies leert. Dat ze toevallig hun eigen paard iets hebben kunnen leren maakt niet dat ze inzicht in de leertheorie hebben en volledig begrijpen wat ze aan het doen zijn. Maar goed, daar is de prijs meestal ook naar natuurlijk. Ik vind het wel bijvoorbeeld zo jammer dat er zo hardnekkig geroepen wordt dat de basis van vrijheidsdressuur los mee stappen, draven en galopperen is. Dat is de basis niet, de basis is beleefdheid om het voer en targetten. De link leggen tussen gedrag en beloning, dat is de basis. Los mee lopen, helemaal in hoger tempo, is eerder gevorderd. Er gaat daarin namelijk vaak genoeg van alles mis, juist omdat men wel al beloond met voer, maar nog geen afspraken over beleefdheid heeft gemaakt.

Amen _/-\o_

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 00:39

De VD teams schieten inderdaad als paddenstoelen uit de grond. Nu wordt het ook wel makkelijk gemaakt door de veelheid van informatie op internet alsmede het publiceren van boeken met trainingsmethodes. Ik weet niet wat ik daarvan moet vinden; 'vroegah' leerde je dat soort dingen van iemand die het al kon - als je het geluk had zo iemand te vinden. Daardoor waren er minder mensen die het deden, was de sfeer eromheen nog een beetje mysterieus en de kwaliteit van de 'shows' daarom vaak hoger. Anderzijds is er, juist nu het opengegooid is, wel discussie mogelijk over trainingsmethodes etc., waardoor bijvoorbeeld misstanden aan het licht komen maar waardoor ook zinnige dialoog mogelijk is over technieken/oefeningen.

Waarbij gezegd moet worden dat de écht grote jongens - en dan denk ik aan mensen als Luraschi en Bartabas - hun geheimen nog steeds gewoon voor zich houden en alleen delen met een select few leerlingen.

Ik vind het vooral vervelend voor de profs in het veld die moeten concurreren met allerlei types die voor niets of voor reiskosten wel even een showtje draaien. Zeker in een tijd waarin de economie slecht is, interesseert het evenementen vaak niet of ze kwaliteit neerzetten en dat is jammer. Geeft ook een vertekend beeld van de discipline.

Wat ik zelf bijzonder storend vind is dat je tegenwoordig ook op grote evenementen (bijvoorbeeld een FHE of Equitana) echt prutsers ziet staan die nauwelijks iets voor elkaar krijgen (gelukkig wel alleen in de dagprogramma's en niet in bij de showproducties!). Ook bij bijv. een Appassionata heb ik weleens mensen zien klungelen waar ik persoonlijk mijn vraagtekens bij heb en dat doet voor een productie met zo'n grote en goede naam toch wel een beetje af.

Het wordt wel vervelend als je amateurs hebt die denken wel even een show te kunnen geven - niet alleen VD maar bijvoorbeeld ook meer bijzondere disciplines - en die daarbij echt een grens over gaan wat betreft diervriendelijkheid. Ik heb, ook in Nederland, groepen aan het werk gezien waarvan ik me niet kan voorstellen dat een evenementen organisatie niet ziet wat voor een puin ze in hun showring hebben gezet. Dan is zo'n organisatie of compleet ignorant of het interesseert ze niet omdat ze goedkoop belangrijker vinden dan kwaliteit.

Je kunt het niet tegen gaan, maar het is wel schrijnend als diervriendelijkheid en de veiligheid van het publiek in het gedrang komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:24

Rider je zegt dat de kwaliteit toen hoger was, daar ben ik het niet mee eens. ik keek laatst de show van Jean Francoise pignon op horse event in 2009 geloof ik. vond het er nou niet echt heel goed uitzien, door veel concurrentie krik je júist de kwaliteit omhoog. misschien vonden mensen het toen al speciaal, maar dat kan komen omdat ze het nooit zagen dus als een paard een keer steigerde dat het al bijzonder was.

wat betreft werk wegnemen van de profs, helaas zie je dat overal!

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 19:05

Frederieke_ schreef:
Rider je zegt dat de kwaliteit toen hoger was, daar ben ik het niet mee eens. ik keek laatst de show van Jean Francoise pignon op horse event in 2009 geloof ik. vond het er nou niet echt heel goed uitzien, door veel concurrentie krik je júist de kwaliteit omhoog. misschien vonden mensen het toen al speciaal, maar dat kan komen omdat ze het nooit zagen dus als een paard een keer steigerde dat het al bijzonder was.

Dat zou ik niet weten, die show ken ik niet. Ik baseerde mij vooral op Equitana zo'n 10/12 jaar geleden (hoewel de kwaliteit daar nog steeds hoog is, maar ik de dagprogramma's tegenwoordig toch tegen vond vallen) waar toen echt de ene na de andere grote naam in de piste kwam. En ik mee me te herinneren dat het evenement dat je toen in de Brabanthallen had (geen idee meer hoe dat heette) ook altijd wel echt degelijke shownummers had.

Horse Event vind ik sowieso niet echt een topper op het gebied van showaanbod. Ze kunnen niet wedijveren met FHE, Equitana of Salon Du Cheval. De overige paardenevenementen al helemaal niet, ik weet nog dat ik twee jaar terug op Paard&Koets was waar het niveau gewoon echt bedroevend was. Ik vind het jammer dat er in Nederland geen enkel evenement is met een hoogwaardige avondshow, zoals HopTopShow. Chapeau in dat respect voor Jumping Amsterdam 2(?) jaar terug toen ze Luraschi's Horses of the Silver Screen als productie hadden. :)

Izabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 15:36

Achja er zullen wel 500 showteams zijn en maar 5 daarvan worden ook echt geboekt voor shows dus ik maak me er geen zorgen over :')
Iets waar ik me wel zorgen over maak zijn de vd sites waar slechte iformatie opstaat en dan ook nog lessen aanbieden :n

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 15:40

Is dat niet een beetje hetzelfde met veel dingen? Ik zie zo-veel fotografen met een eigen website en portfolio en weet ik het allemaal meer, die gewoon net hun eerste spiegelreflex hebben en nog niet (veel) kwaliteit leveren.

Ik zelf vind het van belang om eerst goed te zijn in wat ik doe, voor ik het een naam ga geven, of zelfs reclame ga maken voor mezelf.

Wat andere mensen doen, moeten ze zelf weten, uiteindelijk komen de "rotte" appels vanzelf bovendrijven.
Dit gewoon als spreekwoord bedoeld en niet ten nadele van die mensen.

MartyMcflyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 15:44

Ik vind het allemaal een beetje irritant worden met dat vd gedoe.. :') ik bedoel oké hartstikke leuk meid dat je dat doet, en leuk dat ze dan van die fb pagina's aanmaken. en dan zien ze een foto van een paard wat gewoon nageeflijk loopt met een iets scherper bitje dan hun zogenaamde watertrensje.. lopen ze al te zeiken.. ik vind niet dat je als 'kind' (al ben ik het zelf ook daarnietvan) tips over vrijheidsdressuur moet gaan geven... dit kan bij sommige paarden echter gewoon verkeerd uitpakken.. ik doe niet aan vrijheidsdressuur omdat ik de gewone takken van de paardensport al leuk genoeg vind haha.. :)

Izabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 15:51

Ik ben het in principe met Luciaatje eens. Ik ben zelf ook pas 14 maar ik doe nu ook al ruim 4 jaar aan vrijheidsdressuur en dat kunnen de meeste niet zeggen. Sterker nog toen ik begon heten het gewoon nog trucjes leren. Ik ben er ook niet bewust aan begonnen maar had gewoon het schrapen op commando gezet zodat hij zou stoppen het te doen als ik het niet vraagde (ongeduld) en ben het toen gaan uitbreiden.
Wat ik ook erg vervelend vind zijn het aantal meisjes die nog geen 2 maanden aan vrijheidsdressuur doen hun pony 3 dingen hebben geleerd dan leren steigeren. En dan maar van mening zijn dat ze andere al les kunnen geven. :n

wes2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 15:55

ik vind het hele vrijheidsdressuur tien keer niets. :P Snap er nog steeds de lol niet van.
Showteams is net als met fotograven. Er zijn er veel, maar je hoeft ze niet allemaal serieus te nemen. Gewoon kijken wat je wel leuk vindt en de rest negeren. :)

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 15:58

Ik vind de hele vrijheidsdressuur-hoek van de paardensport een groot rommeltje :=
Allemaal jonge meisjes die hun shetlander een paar trucjes aan hebben geleerd en nu vinden dat ze experts zijn in het onderwerp en allerlei mensen foute tips gaan geven of zelfs lessen gaan geven.
De enige goede vrijheidsdressuur-showteams die ik ken in heel Nederland ken zijn Nalanta en Amable van Bokt. En zelfs daarbij ben ik het zeker niet eens met alles wat ze doen. Vind het heel jammer van die hoek, het lijkt me best leuk maar door het imago zijn er al veel mensen die afhaken denk ik.

MartyMcflyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 16:07

Narita schreef:
Ik vind de hele vrijheidsdressuur-hoek van de paardensport een groot rommeltje :=
Allemaal jonge meisjes die hun shetlander een paar trucjes aan hebben geleerd en nu vinden dat ze experts zijn in het onderwerp en allerlei mensen foute tips gaan geven of zelfs lessen gaan geven.
De enige goede vrijheidsdressuur-showteams die ik ken in heel Nederland ken zijn Nalanta en Amable van Bokt. En zelfs daarbij ben ik het zeker niet eens met alles wat ze doen. Vind het heel jammer van die hoek, het lijkt me best leuk maar door het imago zijn er al veel mensen die afhaken denk ik.

dit dus..!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 16:19

VivaByoux schreef:
Femke_Tweety schreef:

Hoe zou ik mijzelf dan moeten noemen? Ik heb een spiegelreflex camera en maak geregeld foto's voor andere en mezelf. Niet tegen betaling maar dan mag ik mezelf toch wel fotograaf noemen? Iedereen die een camera in handen heeft is op dat moment fotograaf, of dat nou hobby/proffesioneel of onproffesioneel is.

Je kan ook iedereen die kookt in principe op dat moment bestempelen als kok, maar je ook meteen als kok te gaan adverteren als je een ei hebt gebakken is natuurlijk wel een beetje vreemd. Ik heb het idee dat dat in veel takken wel gebeurt, paarden die kunnen flemen en een rondje los meelopen zijn ineens een show, "fotografen" die alles op de auto stand fotograferen maar wel een flinke site aanmaken met hun 10 lucky shots...
Ik heb trouwens idee dat het meer komt omdat het makkelijk is om jezelf te adverteren, niet zo zeer omdat perce zoveel meer mensen op een klungelige manier hun paard een kunstje leren oid. Je maakt zo een website, facebook pagina etc. aan en als je een beetje handig bent (of een leuke template gebruikt) is het soms ook niet van "echt" te onderscheiden .

Het is opzich niet erg maar ik denk dat je wel steeds kritischer moet worden als je mensen in gaat huren. Ik ken bijv wel mensen die erg teleurgesteld waren omdat ze zo'n "fotograaf" hadden ingehuurd voor een bruiloft en daardoor uiteindelijk geen fatsoenlijke foto's van zo'n bijzondere dag hebben, dat is toch echt wel balen. Lijkt me ook als je een feest of showtje op wil zetten wel lastig dat je je door een heleboel een beetje arrogante amateurs moet waden om een echte show te vinden ^)
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 23-02-14 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt