[AR] weinig controle over paard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dirkjedirk

Re: weinig controle over paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 17:02

Al mijn paarden willen altijd zo snel mogelijk naar huis! haha. Ik kan je als tip alleen maar meegeven om inderdaad zo veel mogelijk structuur proberen te houden en haar hier aan te laten wennen zover mogelijk. Stel het belonen thuis gewoon uit zoals hierboven ook al genoemd werd, dat kan na een tijdje zeker weten helpen (niet bij allemaal echter... heb ik zelf ook al gemerkt ):)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 17:10

justdiesel schreef:
Misschien een heel stomme vraag maar bestaat er ook een slof voor aangespannen rijden?
Misschien als dat bestaat dat zoiets werkt?
(Heb totaal geen verstand er van hoor :o )

Als je er geen verstand van hebt, adviseer dit dan niet, er zijn mensen die het aannemen.

Pony moet leren haar zin niet door te drijven. Veel paarden zijn onderweg naar huis vlotter, maar het moet wel te controleren blijven.
Pony dus leren wachten. Gaat ze drammen, halt of terug. Op die manier leert ze dat het alleen maar langer duurt als ze zich niet gedraagt.
Dit is niet iets wat in 1 x gebeurt, en voor de wagen heb je hier ook zeker een groom bij nodig. Maar het is zeker te trainen

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 20:41

Ik adviseer niks, zie jij dat staan?
Ik schrijf: een stomme vraag bestaat dat?......en als dat er is of dat werkt?.....
Ik zou de laatste zijn die iets gaat adviseren als ik er zelf niet eens iets vanaf weet.....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 21:01

Ooit bij onze snuitje hetzelfde gehad waar het veel beter van werd was kleine stukjes mennen altijd ruim voor stal in stap en gewoon doorrijden als hij niet (een beetje) normaal deed. Scherpere bitten of trekken had totaal geen zin.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 21:15

Ik heb voorheen een volbloed van vriendin gereden (onder de man) en die had ook dat soort fratsen. Ik deed wat Gypsy deed: terugrijden richting stal en dan dóórrijden. Gewoon nog een rondje (of 2, of 3 of 4) en dan pas weer teruggaan. Elke keer als hij versnelde richting stal gewoon weer doorrijden en niet toegeven. Dat kostte me de eerste keer een dik uur extra.
Eerstvolgende buitenrit hetzelfde, niet het stalterrein op, ook niet als hij in één keer braaf was. Aanleren dat richting stal niet automatisch betekent dat hij klaar is.

Hippe_Hannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:47

Heb je op stal een bak waar je in kunt rijden? Is het dan een mogelijkheid om haar na haar buitenrit, daar nog even aan het werk te zetten? Dan heeft ze haar concentratie weer bij jou, en weet ze dat 'thuis' niet per definitie hetzelfde is als: "Uitspannen en eten.".

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 10:45

Naast de stal voorbij rijden wat hierboven is aangehaald kwam Bij mij nog op: zodra ze het richting huis op een lopen zet, omdraaien en weer aan het werk zetten, bijv. Nog n rondje rijden of n galopje op een recht pad. Dan weer richting huis. Begint ze opnieuw, dan weer omdraaien en aan het werk. Zo zou het kwartje moeten vallen dat jullie alleen naar huis gaan als ze rustig is, en dat er anders weer gewerkt moet worden.

Skittlez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 21:30

Is het niet slim als je wat meer tijd met haar doorbrengt? Of laat je paard checken bij de paardenarts. Ik weet dat het helaas heel duur kost :( maar is je paard aan de bovenkant en beetje afgeschoren? ;) want het zadel kan niet lekker zitten en als er dan ook iemand op gaat zitten zou ik me ook niet perfect voelen haha. :(:)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 16:15

Skittlez schreef:
Is het niet slim als je wat meer tijd met haar doorbrengt? Of laat je paard checken bij de paardenarts. Ik weet dat het helaas heel duur kost :( maar is je paard aan de bovenkant en beetje afgeschoren? ;) want het zadel kan niet lekker zitten en als er dan ook iemand op gaat zitten zou ik me ook niet perfect voelen haha. :(:)

Even opletten skilltz het gaat om een AANGESPANNEN paard!
Dus niks zadel enzo.

Skittlez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 07:58

Even opletten skilltz het gaat om een AANGESPANNEN paard!
Dus niks zadel enzo.[/quote]

Nou sorry hoor! :(