[AR] Sulky's in de mendurance

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Lindy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 22:07

Thanks voor de info! Gaaf zeg, klasse 4 met een shet, echt super! *\o/*

_suus19_

Re: Sulky's in de mendurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 23:44

Leuk initiatief. Ik denk zeker wel dat er belangstelling voor is! Ik heb mijn pony vorig jaar onder het zadel gestart in de Endurance. Op dit moment wordt hij voor de kar beleerd en mendurance leek me ook altijd wel heel gaaf maar heb idd ook maar plek voor 1 persoon op de sulky. Geen idee of hij tegen die tijd nog zou kunnen starten (is al wat ouder) maar het lijkt me leuk om te proberen!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 23:51

Hoe oud is hij? Ik ga met mijn 17 jarige starten en mij 21 jarige gaat ook nog prima mee

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 08:38

Hij is 17, maar hij heeft cushing en chronische hoefbevangenheid. Dus hopelijk gaat dat nog 10 jaar goed, maar dat kan ik niet voorspellen.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 13:46

Wie wil mag in Etten-Leur starten met een sulky.
Ik heb groen licht vanuit de KNHS.
Geldt ook voor DFW. De KNHS heeft mij laten weten dat dit seizoen op alle mendurancewedstrijden gestart mag worden met sulky.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 14:05

Ik ben sowieso bij jou van de partij. Hebben jullie ook hekken in de route??? En een waterpunt???

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 14:18

Goh wat leuk! Ik ben mijn sulky aan het opknappen en wil straks ook grotere tochten maken.
Wellicht toch een manier om in de wedstrijden weer te starten? Ik heb een grote grove haflinger.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 14:39

Napie schreef:
Ik ben sowieso bij jou van de partij. Hebben jullie ook hekken in de route??? En een waterpunt???

Nee hoor, geen hekken.
Waterpunt onderweg hebben we nog nooit gehad. Wel op het terrein zelf.
Heb jij standaard waterpunten in je route?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 14:57

Hekken? Dat betekent dus dat de menner van een eenpersoons-sulky van de wagen af moet. Of zie ik dat verkeerd?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:02

Gem schreef:
Hekken? Dat betekent dus dat de menner van een eenpersoons-sulky van de wagen af moet. Of zie ik dat verkeerd?

Of het is de taak van de organisatie om te zorgen dat de hekken geopend worden voor en gesloten worden achter elke menner.

Ik ben benieuwd of deze pilot meer animo oplevert voor de mendurance.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:10

Okee, dank je wel.

Ik zou best eens mee willen doen (Ysselsteyn), maar het staat me tegen dat het dan wrs bij één jaarlijkse wedstrijd blijft, terwijl er op hetzelfde terrein en in hetzelfde weekend ook een impuls-marathon georganiseerd wordt. Dan moet je dus toch weer kiezen.
De overige mendurances liggen allemaal veel te ver uit de buurt om serieus die sport in te duiken.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 15:13

Ik moet hekken door in mijn terrein daarom heb ik een sulky gekocht en mijn marathonwagen uiteindelijk weggedaan. Met de sulky kan ik me prima redden met een hek. In het DFW komen vrijwilligers bij de hekken als er sulky's starten.
Bij droog en warm weer heb ik waterpunten in de route. Eind augustus was het nooit nodig want het was altijd koud en nat maar afgelopen juni was het geen overbodige luxe.
Zal waarschijnlijk toch wel een groom in de auto mee hebben in Etten Leur gezien de tijd van het jaar

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:15

Dus voor de sulky's staan de hekken open, maar de tweepersoonswagens moeten stoppen, groom afstappen, hek open, hek dicht, groom erop en dan pas verder rijden.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 19:53

Als er toch vrijwilligers staan bij de hekken neem ik aan dat deze de hekken ook open kunnen doen voor menners met wagen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 20:32

Dan is het uiteraard voor iedereen. Gelukkig nog maar twee hekken in de route ipv 6 zoals vorig jaar

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 21:04

Misterylady schreef:
Wie wil mag in Etten-Leur starten met een sulky.
Ik heb groen licht vanuit de KNHS.
Geldt ook voor DFW. De KNHS heeft mij laten weten dat dit seizoen op alle mendurancewedstrijden gestart mag worden met sulky.

Ik wil dan ook, wanneer is die?
En nanda ik ga dan graag achter je aan met mijn racemonster hihi of mag je andere klasse starten.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 21:25

Ik ga kennismakingsklasse starten. Normaal starten combi's niet samen maar misschien kan er een uitzondering worden gemaakt. Lijkt mij wel gezellig. Kunnen we ook een groomauto delen want het is 28 juni en dan is het eigenlijk geen shetlanderweer

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 21:33

zou leuk zijn, hier zou het ook om de kenniamakingsklasse gaan. Wil met tum dan gaan rivaldo heeft al snel een te hoog hartslag en is ook langzamer weer op adem, dus mag turbo tum mee hihi

start je normaal om de zoveel tijd? is aan de ene kant ook fijn of kom je andere wel snel weer tegen?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 22:24

Ik sluit altijd graag aan bij iemand. Normaal start je om de 3 tot 5 min. Het is namelijk soms moeilijk om elkaar in te halen

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 22:25

leuk leuk ben druk aan het zoeken naar een auto.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 12:11

Fijn dat het gelukt is met de knhs wat betreft de sulky's. Is er toch nog iets gelukt waar ik voor heb gestreden. Top!

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:10

fijn dat het gelukt is voor de sulky's!
Ik heb juist vorig jaar een sulky uit duitsland gekocht, die daar gebruikt was voor de mendurance, mede omdat ik mij daarmee alleen kan redden, dit vind ik met mn marathonwagen toch wat onverantwoorder.
Toch maar eens kijken of ik dit jaar kennismakingsklasse kan gaan starten met die muts van mij..

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:15

Super idee!
Want dan kunnen de kleinere pony's ook mee doen zonder dat er zo'n zware kar achter hoeft +:)+

Zit er ook een minimale stokmaat aan de mendurance?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-14 12:42

Er is geen minimale stokmaat. Wel moet je in gedachte houden dat als je met kleintjes meerij je moet meerijden voor jezelf en niet voor de klassering. Je start namelijk in dezelfde groep als pony, s van 1.45.

Maar bij deze: als ik weer veel kleintjes heb komt er weer een miniprijsje net als afgelopen jaar!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 23:50

Fijn om te lezen dat er assistentie is bij de hekken, want dat vond ik nog wel een puntje zeg maar.
Ben heel benieuwd hoe het gaat lopen met de sulky's en mendurance :j

Ik ben zelf niet echt positief eerlijk gezegd. Ik heb met mijn sulky geprobeerd flink tempo te rijden in bos, maar vind het echt heel instabiel. Heb een D pony en een (Finntack, dus echt geen 'zooi') jogcart. Over de vlakke weg gaat het prima, helemaal top, maar met wat kuilen moet je gewoon in stap anders word je gelanceerd, of je moet met een niergordel om op je sulky zitten of zoiets?
Met mijn Cavelier tweewieler en mijn welshjes ging dat veel beter. Maar dan nog hoor...

Dus ik ben benieuwd naar ervaringen van 20km+ ritten op een HCA of eenzittertje en dan op tempo. Want dat is nog heel wat anders dan even een ritje van een km of 10/15 over de weg :7 en wat voor tempo er dan wordt gehaald, plus de hartslag dan daarna natuurlijk.

Wie de perfecte tweewieler weet voor een combinatie D pony, bestand tegen kuilen en dan ook flink doordraven, laat het me weten :list:

En hoe graag ik ook kilometerslange ritten doe met mijn pony, zonder groom, overal langs en door .... mwah... is uitdaging. Met mijn pony kan ik in principe 'alles' maar als ik bijv quads tegenkom of knetterende crossmotoren (ja, dat is mogelijk) dan ben ik blij als mijn groom ernaast kan. Met onder het zadel stap je er dan even af, maar met sulky is dat toch ff nog andere koek :7 vond dat met kleinere pony handiger, met wat groter pony is dat toch anders....
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 23-02-14 00:00, in het totaal 3 keer bewerkt