Sjolvir schreef:Simpel gezegd.. ook voor bij dat zadel en het iemand erop geld, paard moet netjes beleerd worden.
Totaal onverantwoord een 12 jarige zonder begeleiding aan het werk met een verzorgpaard.
Klinkt heel vervelend, maar krijg het idee dat je ouders helemaal niets met paarden hebben,
anders zouden ze dit ook echt niet goed vinden.
Zilfstar had heel mooie post (zie dat hij nu weg is) zij is moeder en heeft haar zoon geholpen met hun paard voor de wagen te krijgen door iemand in te huren en zelf mee te helpen.
Dit soort dingen kan je als je 12 bent en geen ervaring hebt gewoon niet zelf.
Klopt. Vond t bij nader inzien niet verstandig deze 12 jarige van info te voorzien waarmee ze mogelijk toch zelf aan de slag gaat.
Mijn zoon is idd bijna 12 en wilde onze eigen, onder het zadel beleerde betrouwbare 10 jarige Fries voor de wagen zetten. Ik (40, moeder, rij al 32 jaar, heb nog steeds regelmatig les en ben dus volwassene met ervaring) heb het samen met mijn zoon EN hulp van iemand met verstand van mennen dit gedaan. In totaal de voorbereiding duurde 2 jaar. Ik was nml al een tijd bezig met tuig en lange lijnen voor zoon het idee vatte ermee een stap verder te gaan.
Het daadwerkelijk voor de wagen zette heeft enkele maanden geduurd. Stap voor stap, veel geduld. Beleren, onder het zadel of voor de wagen, doe je niet in een paar uurtjes tijd. Jij hebt ook niet leren lopen of leren rekenen in 1 dag. Je verzorgpony heeft dus ook tijd nodig om beleerd te worden. Doe je het te snel dan maak je fouten en wordt het gevaarlijk. Hou het leuk voor jezelf en neem de tijd en neem hulp.
Maar dit betreft ons eigen paard, ik (de volwassene) ben er altijd bij en begeleid mijn zoon altijd. En we hadden dus hulp.