terpentijn schreef:Een hengst van 1,5 jaar hoort absoluut niet opgestald te staan, maar zich merendeels (van de 24 uur) buiten, in de wei, in een paddock, of in een opfoksituatie te bevinden, waarbij er ook sociaal contact met andere paarden mogelijk is.
Een merrie van 1,5 jaar trouwens ook.
Ik ben steeds weer verbaasd dat goedbedoelende nitwits het opstallen van zulk jong grut een acceptabele gang van zaken vinden, dat is het namelijk IMO niet.
Rust geven is niet: ophokken, maar: het jonge paard met rust laten.
Waar is de paardenkennis in dit hele verhaal..?
Zodra het kan, gaat hij de weide weer op. Gaat nu gewoon niet, punt.
Er is genoeg sociaal contact met andere paarden hier.
Ik vroeg gewoon om een advies, aangezien er met die andere 1,5 jarige merrie ook al zo ontzettend veel gedaan word, wat mij niet goed leek. Er werd gezegd dat dat geen kwaad kan, dus vraag ik het hier. Helaas zijn er bokkers die ontzettend uitgaan van hun eigen idee. En die niet alles goed doorlezen of het verkeerd opvatten.
En zoals ik eerder ook al zei, het is het plaatje wat mensen in hun hoofd hebben : Jonge parden de weide op, af en toe er eens afhalen.
Nou niet op elke stal gaat het zo. Hij staat absoluut niet opgesloten, want ik gooi m zo vaak en lang mogelijk los in de bak, meestal met een ander paard. Jammer maar helaas dat jullie niks kunnen veranderen hier.
Er is genoeg paarden kennis in dit verhaal, komt alleen niet naar boven, omdat ik door vele van de bokkers finaal de grond in wordt geboord met hun ideetjes.
Misschien is het beter als bokkers eens leren goed te lezen, zou ontzettend fijn zijn.