paard leren steigeren en knielen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bleekje3

Re: paard leren steigeren en knielen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:31

Dit zijn grote oefeningen om mee te beginnen. Maar ik heb het knielen geleerd vanuit het liggen. Dus heb mijn paarden eerst leren liggen en toen ze dat konden op tijd belonen. Deze oefeningen veel veel tijd, geduld en ervaring.

verwijderd13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:32

poetssarah schreef:
hoe leer dan compliment??? sorry maar ik ken echt niet veel van vrijheidsdressuur

a.j.b de beste VD site voor jou ;)
http://nalanta.nl/index.php?p=27

verwijderd13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:36

MAAR ik doe al 2 jaar aan vrijheidsdressuur, en ik ga binnenkort men eigen showteampje beginnen (Horsetraining Utah) en ik heb het in deze volgorde aangeleerd :
1. kusje, terug lopen, volgen.
2. flemen
3. voetje
4. scharpen
5. klassieke buiging
6. spagaat
7. compliment
8. rondje lopen om mij heen

verder zit ik nog niet :P Je paard moet de oefeningen niet meteen feilloos kennen ( verwacht dit ook niet)

pb voor verdere info ;) Ook rijd ik neckrope enzooo
succes !!

verwijderd13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:40

o, ja op het blok kan ie ook XD even vergeten ;p

DjayDjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 15:17

Hoe zit dat dan eigenlijk met al die filmpjes en foto's van de haflinger hengst nibbit? (Nouja hij heet anders, maar zijn naam vind ik zo lastig om te typen :$)
Is dat ook niet ontzettend gevaarlijk?

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 15:22

Liza (volgens mij) is een erg ervaren vrijheidsdressuurster, net zoals Eva. Natuurlijk blijft het een risicovolle oefening, maar Liza weet wat ze doet. Dus de kans dat een paard het tegen haar gaat gebruiken is kleiner, dan dat iemand het steigeren gaat aanleren die er 0 verstand van heeft :)

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 16:48

Nibbit is een prof showpaard die vooral voor shows en producties word ingezet, getraind door een ervaren trainer, dan ligt het net wat anders want hij is namelijk in handen van ervaren trainers :)

DjayDjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 23:57

Okeoke, weet ik dat ook weer, nibbit zijn ruiter lijkt me zo jong, vandaar dat ik ook wel twijfelde of ze er echt professioneel mee bezig was, of succesvol mee aan het experimenteren was.
Maar omdat ze zo jong lijkt, spreekt dat jonge paardenliefhebbers ook meer aan deze trucs uit te oefenen , niet?