lange teugelen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Thirza_99

Re: lange teugelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-13 21:02

Ik rijd al op het paard. Hij vindt het sinds moeilijk te snappen met aandrijven. Sturen gaat met kingekruist hoofdstel wel aardig. Bit minder. Ik wilde ook graag lange teugelen om te oefenen met de hulpen. Hij moet ze nog iets beter leren snappen.

andafries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 23:25

Jong paard moet je natuurlijk altijd aanpassen. Rustig aan beginnen en natuurlijk geen moeilijke oefeningen vragen, net zoals met rijden. Maar niet alleen voor het paard kan het inspannend zijn ook voor de ruiter te voet. Lange teugel kan zeker een goede aanvulling zijn op het rijden.

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-13 09:08

Oké bedankt.
Ik ga natuurlijk geen moeilijke zijgangen doen etc.
willen de mensen die hier zeiden dat ze les gaven ook even vertellen wat ze per les vragen?
Ik had namelijk ook al iemand die voor 8 euro les gaf.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 09:15

Ik lange leidsel meer dan ik lange teugel (maar dat komt vooral omdat ik ook men), vind het ideale aanvulling op rest van het werk.

Bv als je paard na een blessure weer op gaat pakken, ideaal, toch aan het werk zetten zonder extra belasting op zijn rug.
En iets wat ik ook ideaal vind, je kan je paard zien lopen! Kortom je kan zien of hij recht loopt of niet,
je kan zien of hij zijn rug wegdrukt of opbolt etc.
(Ik heb kleintjes daar kan je dus makkelijk overheen kijken als je zelf 1.84 lang bent)

Denk wel dat het handig is om in het begin in ieder geval wat dingen geleerd te krijgen waar je op moet letten.

Mij lijkt het overigens dat een goede lange teugel les hetzelfde kost als bv gewoon een les op je paard.
8 euro kan bijna niet als iemand dat voor zijn werk doet en ook nog reiskosten heeft.

andafries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 15:08

Lange teugel les vraag ik hetzelfde als een gewone les. Prive les 15 euro per half uur en 25 euro per uur, dat is hier bij mij thuis. Kun je gebruik maken van een leerpony of eigen paard of pony meebrengen, overdekte rijbaan, we zijn te bereiken per openbaar vervoer( bushalte voor de deur) Op locatie vraag ik 30 euro per uur plus reiskosten.

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-13 19:37

Ik vond 8 euro ook weinig
Dat is ex reiskosten, maar ze moet eerdaags hier in de buurt zijn en vraagt daarom geen reiskosten.
Ze geeft wel al 3 jaar les.