[AR] HCA sulky aan tuig vastmaken?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 16:42

Zojuist eindelijk mijn nieuwe Hca binnen gekregen *\o/*

Is er eigenlijk, los van een veiligheidssluiting, nog een andere optie om de staalkabel aan de strengen te bevestigen? Bv met een ander soort haak die je ook bij (bv) de Gamma kan krijgen?

Keet

Re: HCA sulky aan tuig vastmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 16:54

Ik had ze met karabijnhaken aan het borsttuig zitten :)

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:16

Keet schreef:
Ik had ze met karabijnhaken aan het borsttuig zitten :)

Dat kan natuurlijk ook!
Dan heb je zeker een extra dikke oid? Zo'n normale lijkt mij namelijk niet erg sterk

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:30

Beetje stevige van de bouwmarkt :)

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 17:59

Nadeel van karabijnhaken lijkt mij dat je ze niet snel los kunt maken in een paniek situatie. Als er spanning op staat krijg je ze niet los.. Ik heb gewoon paniekhaken van halstertouwen gehaald, maar die zijn ook wel bij de bouwmarkt te koop. Heb niet speciale voor mennen.

Ik vind zelf de staalkabel niet vervelend in bochten, maar ik men niet veel/snel. Misschien dat als je veel ment je wel last krijgt.

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 19:04

Ik heb de staalkabels ook direct aan het borststuk vast. Gaat prima! Ik gebruik wel veiligheidssluitingen EN karabijnhaken. Bij mij lopen er twee verschillende pony's voor. Met die karabijnhaak kan ik de staalkabel iets langer maken.

Ik zou je een veiligheidssluiting wel willen adviseren!

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 19:12

Oke, dank jullie wel! :)

Ik kan alleen sowieso de staalkabel niet aan het borsttuig bevestigen omdat de staalkabel die bij m'n Hca sulky is geleverd, te kort is. Ik denk dat ik voor een maandje even een karabijnhaak ga halen en bij het horse event ga ik denk ik dan even langs het kraampje van De Menner om daar dan alsnog een panieksluiting te kopen.
Ik weet alleen nog niet hoe ik de karabijn haak aan het uiteinde van mijn streng kan gaan bevestigen, iemand een idee?

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 19:17

_suus19_ schreef:
Nadeel van karabijnhaken lijkt mij dat je ze niet snel los kunt maken in een paniek situatie. Als er spanning op staat krijg je ze niet los.. Ik heb gewoon paniekhaken van halstertouwen gehaald, maar die zijn ook wel bij de bouwmarkt te koop. Heb niet speciale voor mennen.

Ik vind zelf de staalkabel niet vervelend in bochten, maar ik men niet veel/snel. Misschien dat als je veel ment je wel last krijgt.

Zo'n paniekhaak voor een halster is ook niet zo'n gek idee, maar hierbij vraag ik me dan weer af hoe je het aan de staalkabel bevestigd én hoe je ook die aan de streng kan bevestigen?

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 23:20

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 23:26

Die onderste kon ik zo bij de plaatselijke bouwmarkt kopen. Zal je vast wel bij karwei oid kunnen halen, maar zou je even plaatje mee moeten nemen bijv op telefoon.

Kabels rechtstreeks aan borsttuig kan, vind het zelf niet ideaal, mede omdat je dan vast zit aan dezelfde maat, niet elke pony past er dan nog goed voor, en ff verstellen kan dan ook niet..

Heb nu karabijnhaken aan de haakjes. Met eventueel beleren bijv had ik wel veiligheidssluitingen (kleintjes) eraan. Kan beide prima. :j

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 08:57

Oke, thanks, alleen nog ff kijken hoe ik het aan de strengen kan gaan bevestigen. :j

dewilderoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 14:53

hoe sla ik dit topic op?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 19:10

Hij staat nu bij je eigen berichten