Slome Shetlander

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 17:19

JonnaLP schreef:
Mag je met hem naar buiten? Vaak willen ze dan sneller draven dan in de wei. Toen ik mijn verzorgshet net verzorgde, had ze dit ook heel erg. En inderdaad met consequent zijn kom je al een heel eind. Bij mij hielp het ook op erg goed te oefenen met stoppen, weer stappen, achteruit, weer wegstappen enz. Zo leert je pony je te volgen, en zal hij dus waarschijnlijk ook gaan draven als jij dat ook doet.
Uiteindelijk lukt het wel!

We staan meestal in de wei, misschien dat ik kan vragen of ik naar buiten mag.
Dankjewel voor je tips:)

deempjeXxXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:24

op onze stal staat ook een shetje ook een hengst maar hij wilde ook niet in draf en galop
ik mag hem longeren en buiten stappen en poetsen hij wild ook niet draven ik gaf eerst een kleine tikje en toen zei de eigenaar sla eens met de zweep op de grond en hij reageerde meteen er op en toen draafde hij vlot !! ik oefen met hem heel vaak ik ben hem nu aan het steigeren te leren (ik weet het maar ik doe het toch )heb hem bijna alle spaanse passen geleerd

Arc_En_Ciel

Re: Slome Shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 17:15

Niet gaan slaan hoor :n Daar bereik je het tegendeel mee.

Als je hem in draf wil kun je rondjes naar hem gaan draaien met het uiteinde van het halstertouw, het commando 'draf' geven als hij dat al kent, en voor hem uit gaan rennen. Wanneer hij draaft kun je teruggaan naar je normale positie, dus in het midden. Probeer hem dan in draf te houden door hem goed te belonen met je stem, maar wel met je tong te blijven klikken/rondjes draaien met het uiteinde van je lijn naar hem toe als hij zachter begint te draven.