[AR] shetlander actiever op de hulpen krijgen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:56

xTesske schreef:
heb op het moment nog geen instructeur
heb wel een kennis die me begeleiding geeft maar die zegt dat dat tijd nodig heeft en dat dat
aan de pony zijn conditie ligt.

Ik zou gewoon wél eens een instructeur inschakelen, iemand die je aanspanning eens controleert en waar nodig e.e.a. verstelt, en je een paar lesjes op weg helpt tot je zelf uit de voeten kunt.
En dan bedoel ik niet "iemand uit het dorp die zelf al jaren ment" (want die kan uiteraard ook al jaren verkeerd bezig zijn zonder dat het verkeerd uitgepakt heeft), maar iemand die op verschillende niveau's al jarenlang vele aanspanningen naar een hoger men-niveau toe helpt. Dat hoeft echt geen IJsbrand, Koos of Gerard te zijn, maar gewoon iemand die gewend is les te geven.

xTesske

Re: shetlander actiever op de hulpen krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 19:10

Ik was ook al van plan op lessen te gaan volgend, weet alleen nog niet wanneer

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 08:39

Ben benieuwd naar een foto.
Als ik zo tussen de regels door lees... Hoor ik dat hij alleen actief is als hij dit zelf wil.
Daar zit dan vooral een stuk training.
Conditie komt vanzelf als je meer met hem gaat werken.
Longeren is daarbij erg belangrijk.
Hier kun je duidelijke afspraken met hem maken.
Voor 25,- / 35,- per uur heb je al les van een zeer bekwaam persoon.
Dat is wel aan te raden.

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 09:28

Ben nog niet aan een foto toegekomen.
Weet iemand een goede instructeur in midden limburg?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 09:31

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 10:41

Denk idd dat je of in Zuid-Limburg uitkomt of in Brabant.
Leonne van Gestel zit in Eindhoven. Goede lesgeefster!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 10:42

In Weert zit ook iemand, die staat ook in de link die Gem heeft gegeven.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 11:04

Riny kost wel iets van 70,-/uur

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 13:58

Ik woon in roermond

DjayDjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:18

Ik heb het zelfde gehad, zaphir wilde niet echt actief zijn, nu heb ik idd passend tuig, en een passende kar aangeschaft ( jaja.. laten keuren en doen door tuigmakers, koetsenmaker, ervaren menner en zelfs een dierenarts.. voor diegenen die daar belang bij hebben)
Maar de pony wilde voor de kar en de lange lijnen niet veelmeer dan een slakkengangetje

Wat bleek nou, de pony had liefdesverdriet, of nouja , miste zijn maatje, dit heeft hij nooit enorm laten blijken omdat het een vreselijk makkelijke pony is, maar goed, die pony een paar keer mee en alles ging een stuk beter, het geeft dan ook een stukje meer zelfvertrouwen als hij een paar keer met een andere pony meekan

(Deze pony liep gewoon onder het zadel mee trouwens)

Daarbij, nu deze pony ook meer doorliep met de andere pony erbij, kreeg hij ook meer conditie, ook omdat we steeds het zelfde rondje reden, en op de zelfde stukken draaften en eens halt hielden.

Nu kunnen we gewoon met een pony ritjes rijden, de zaphir weet nu dat het goed is dat hij dus alleen op pad gaat

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:33

Dan is het redelijk om het even of je richting zuid of Brabant gaat. In zuid zitten o.a. Anke (zie boven) en Stan van Eijk (zie FAQ lijst) en richting Brabant is Leonne betaalbaar. Behalve R. Rutjes, die idd een hoger uurtarief rekent, zou ik niemand dichterbij Roermond weten.

edit: lees ik hierboven nou echt liefdesverdriet :') ?
TS, ik zou niet aan eerste instantie aan een spycholoog of spychiater denken ;) .
Laatst bijgewerkt door Gem op 05-11-13 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 14:34

Haha ik denk niet dat het daar an ligt. Bij de vorigenaar heeft hij volgens mij appart gestaan en mijn merrie kent hij pas een weekje. Of het moet zo'n charmeur zijn dat hij haar hartje al heeft veroverd haha

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 19:17

In Limburg zou ik niemand weten. Maar in Someren zit Berry van den Bosch www.vdbstables.nl

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 00:54

Ik heb je topic op AR - ITP gezien. Wil ik je toch aanraden om maar gewoon les te gaan nemen. Je pony is doodbraaf :) , maar je hulpen zijn voor verbetering vatbaar. Wanneer je een aantal lessen hebt gevolgd, zal je pony je veel beter begrijpen en wordt het mennen voor jou en de pony een stuk leuker :) .

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 01:56

Beste TS,

naar aanleiding van de, zacht uitgedrukt, totaal niet nette en zeer onaardige pb die ik van jou heb ontvangen op mijn reacties in je AR-ITP topic waarbij ik je uitdrukkelijk adviseerde niet met de leidsels op de kont van je pony te klapperen en les te nemen, heb ik bijna achteraf spijt dat ik je ook in dit topic hier van tips en adviezen heb voorzien, puur om je te helpen.

Ik wil je ook meegeven dat het idd zeer zeker is aan te raden om toch menles te nemen van een ervaren, professioneel persoon en/of een mencursus te gaan volgen.