moet ik dit doen???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 13:53

In de winter is een weiland hartstikke onhandig!
Het water in de waterbakken bevriest, moeilijk erheen komen als er sneeuw ligt (ik neem aan dat het op het platteland ligt).
En wil je dan maar een keer per dag komen om eten te geven?
En denk aan de mest en onkruid ... mest valt nog wel bij te houden iedere dag. Maar ik zelf had een pesthekel aan de onkruiden die in onze huurwei groeide.

Nee, ik zou zelf eten kopen voor je paardjes als ze te weinig krijgen vanuit de stal, en dan aan de staleigenaren vragen of ze dit voer aan jouw paard willen geven. Dan hoeven ze het alleen nog maar te geven en hebben ze verder geen kosten.

kimskelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 10:05

Ik ben wel met je eens dat het een beetje weinig hooi is..
En inderdaad misschien kun je beter hooi bijkopen en dan in je eigen garage /schuur thuis opslaan en dan elke dag in" vuilniszakken "bijvoorbeeld meenemen naar stal en bijvoeren?.
En een voorbeeld over voer en eten gericht:
Ik heb een oudje staan die verder niet intensief gereden wordt..
Op 1 kg basis brok half om met muesli sochtends krijgt en savonds ook weer 1 kg brokmet muesli. ( dit omdat ze anders heel erg dun wordt ) en ze heeft onbeperkt hooi. Nou en mevrouw die is ENORM voergericht en wordt cchagrijnig als ze niets krijgt als ik kom.
Dus die is gewoon een enorme vreetzak en komt absoluut niets te kort.daarin tegen staat mijn jonkie op 1 kg per dag en onbeperkt hooi en zeurt nooit ergens om.

Foundtheone

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 10:31

Je kunt eventueel ook extra bij betalen zodat ze de paarden meer geven?
Een eigen wei is wel veel werk... In de winter bevriest het water, je móet wel elke dag heen, anders moet je iemand regelen. Ik zou gewoon op stal blijven staan en om de tafel gaan..

ls1983

Re: moet ik dit doen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 19:11

Ik ben daar gebleven en voer ze zelf bij. Gelukkig maar want nu is 1 van mijn paarden spierbevangen en heeft rust en medicatie nodig wat hier wel kan en op de eigen wei in mijn geval niet. Volgend jaar koop ik zelf extra hooi in. Gelukkig is de verstandhouding met de eigenaren nu wel weer goed al blijft het nog wat op de tenen lopen!

Bedankt voor jullie meedenken! :-)