Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
JoyCiej007 schreef:oomens schreef:Het zal allemaal perfect kloppen en menners zullen inderdaad niet meer zomaar het Amsterdamse Bos in mogen, maar wat hier door "Amsterdamse Bos" op Facebook als argumenten wordt aangedragen raakt kant noch wal.
Met paard en wagen ben je inderdaad wettelijk gezien een bestuurder, maar dat ben je als ruiter ook (en zelfs als je ernaast loopt en je paard aan de hand meevoert).
Met paard en wagen mág je niet eens op de autoweg komen aangezien je geen motorvoertuig bestuurt dat harder kan en mag dan 50km/h.
Inderdaad............ cursusje verkeerstheorie voor degene die dit zo beredeneerd is niet overbodig zeg![]()
Dit zou ik ze zeker even terug mailen!
En de autoweg.......(voor mensen die niet zo in verkeerstermen zitten: als men het heeft over 'de autoweg', bedoelen ze een weg met dit bordje: [ Afbeelding ]
waar vaak 100 km. per uur gereden mag worden, en waar je pas op mag rijden als je motorvoertuig(!) harder kán en mág dan 50 km/uur.
Ze zullen vast bedoelen dat ruiters én menners verplicht zijn op de rijbaan (tussen de auto's op 'normale wegen') te rijden. Want dát is idd wel waar. Maar dat betekent niet dat je niet in een bos mag rijden, en nergens staat (wettelijk) aangegeven dat als een bepaald pad een ruiterpad is, dat je daar met je aanspanning níet zou mogen komen.
Romy_tessa schreef:Er is een tijd geleden al veel actie geweest rondom het mennen in het A'damse bos.
Er is ook een artikel over verschenen in de mensport, zie hier voor de tekst van het artikel: http://mennenadamsebos.hyves.nl/blog/35 ... port/p7zp/
Marg schreef:Romy_tessa schreef:Er is een tijd geleden al veel actie geweest rondom het mennen in het A'damse bos.
Er is ook een artikel over verschenen in de mensport, zie hier voor de tekst van het artikel: http://mennenadamsebos.hyves.nl/blog/35 ... port/p7zp/
Ik heb helaas geen hyves
gaucho schreef:Ik heb persoonlijk veel meer moeite met de bootcampers op 'mijn' ruiterpad, die kunnen verder overal in het bos prima terecht. Laat mij dan lekker galopperen op het ruiterpad zonder om de haverklap in de remmen te moeten omdat ik anders een zich-door-het-zand-slepende-bootcamper om ver rijd.
brighteyes85 schreef:Zoals ik ook al aangaf op fb vraag een symbolisch bedrag voor een jaarkaart voor het bos voor zowel menners als ruiters (5 euro bijv.) en geef voor een x aantal menwagens een vergunning op naam af. Dan beperk je de groep menners in het bos, door de opbrengst kan het onderhoud van de paden worden gedaan en kan het toezicht worden verbeterd. Geen boskaart is een boete.