GENOEG INFO

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 10:32

RainbowDance schreef:
NesxNas , meelopen is mij nooit aangeleerd omdat het paard/pony dan wel netjes leert longeren maar met iemand ernaast , is het niet handig als een eraren iemand op stal je helpt ? Desnoods zelfs longeerles nemen met je shet ? (klinkt raar maar je schiet er veel mee op)

Ik had ook geen idee hoor, maar leek mij wel handig :')
Edit: typoo's
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-10-13 10:33, in het totaal 2 keer bewerkt

jitskenienke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-13 10:32

PowerReiner schreef:
Sorry maar als je begeleiding hebt dan zie ik niet in waarom je de simpelste vragen hier moet stellen.

ze is er niet elke dag?
en ze is er meestal alleen met rijden enz en longeren af en toe?
dus wat moet ik doen als ze er niet is?
mag ik dat dan niet vragen.

RainbowDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 10:34

jitskenienke schreef:
PowerReiner schreef:
Sorry maar als je begeleiding hebt dan zie ik niet in waarom je de simpelste vragen hier moet stellen.

ze is er niet elke dag?

Mee eens , en als je problemen hebt met longeren waarom neem je dan geen les ofzo ?

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 10:34

jitskenienke schreef:
PowerReiner schreef:

ze is er niet elke dag?

Dan vraag je aan haar of ze je misschien een keer goed kan uitleggen wat je moet doen, en of jullie het de eerste keren samen kunnen doen zodat ze je echt kan helpen. Het schiet niet op als je met een pony moet gaan longeren terwijl je de beginselen niet eens kent.

RainbowDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 10:36

NesxNas schreef:
RainbowDance schreef:
NesxNas , meelopen is mij nooit aangeleerd omdat het paard/pony dan wel netjes leert longeren maar met iemand ernaast maar niet alleen , dan schiet je er nog niets mee op..
Is het niet handig als een eraren iemand op stal je helpt ? Desnoods zelfs longeerles nemen met je shet ? (klinkt raar maar je schiet er veel mee op)

Typoo's ? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 10:38

RainbowDance schreef:
NesxNas schreef:

Typoo's ? :+

Typefoutjes ;)

RainbowDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 10:40

NesxNas schreef:
Typefoutjes ;)

Oh haha

danielle8027

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:19

Hee Nienke!

Ik kom je volgende week wel een keertje helpen! Dan kan ik even zelf kijken wat Jitske niet goed doet/niet snapt/niet kan. Dan kunnen we samen even wat puntjes zoeken waar je aan kan werken!
Dat werkt iets makkelijker dan dit topic. want niemand hier kent Jits, en weten dus ook niet hoe de situatie is.

YOURLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:50

danielle8027 schreef:
Hee Nienke!

Ik kom je volgende week wel een keertje helpen! Dan kan ik even zelf kijken wat Jitske niet goed doet/niet snapt/niet kan. Dan kunnen we samen even wat puntjes zoeken waar je aan kan werken!
Dat werkt iets makkelijker dan dit topic. want niemand hier kent Jits, en weten dus ook niet hoe de situatie is.

Dat vind ik nou lief! :)
Veel succes!

danielle8027

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:54

YOURLOVER schreef:
danielle8027 schreef:
Hee Nienke!

Dat vind ik nou lief! :)
Veel succes!

Dankjewel! Dat komt goed!
Ik ken het paardje, dus we komen er wel uit! :)

NoorW

Re: GENOEG INFO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 21:05

Het paard reageert dus wel op ho wanneer je erachter staat/zit (bij het mennen)? in dat geval kan je ook van mennen langzaam de overgang maken naar longeren. Dus je begint met dubbele lange lijnen en je loopt gewoon achter je pony aan, dan zou ze op ho moeten reageren want die situatie is vrijwel identiek aan mennen. vervolgens verplaats je je gaandeweg steeds meer naar naast haar ipv achter haar en dan laat je haar net als bij longeren gewoon een cirkel om je heen lopen, nog steeds met dubbele lange lijnen. Dan zou ze ook nog steeds op die ho moeten reageren omdat je het heel geleidelijk doet. en als dat helemaal goed gaat kun je ook op een gegeven moment 1 lijn slap laten hangen en dan er afhalen, en dan ben je gewoon aan het longeren en zou ze de ho toch echt moeten begrijpen. ik zou dit niet in 1 sessie proberen want dat gaat wel erg snel, maar misschien lukt het al in 2 keer of in 5 of hoe vaak je er ook voor nodig hebt. En als ze goed reageert op ho, en jij bent tevreden, stop dan! heel belangrijk. De rust die ze dan krijgt is haar beloning en als je eindigt als het goed gaat, onthoudt het paard dat voor de volgende keer.

Kaula

Re: GENOEG INFO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 11:11

Omdat je al een topic over hetzelfde onderwerp hebt geopend, hier een slotje.