zal ik mijn pony steigeren aanleren ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lotte2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 20:34

NEE nooit doen
Mijn verzorgshet kan het en gebruikt het tegen me in jet begin inmiddels niet meer vanwege straffen maar pas nieuw verzorgertje gekomen 7 jaar komt samen met moeër maar pony steigers haar eraf en denk nie dat je dat wil meemaken dus NOOIT DOEN!!!

pipaxpuzzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:53

heey, heel veel mensen zeggen dat je het niet moet aanleren, maar als je het goed doet, is er niks aan de hand:)

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:55

Ik zou het ook niet doen, het paard kan het idd verkeerd gebruiken. En sommige paarden laten zich achterop de rug vallen tijdens het aanleren. Zo proberen ze eraan te ontkomen...

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:53

Jij twijfelt er heel erg aan, dus dan zou ik er nu helemaal niet aan beginnen. Pas als je er zeker van bent zou ik het proberen. Of bel Eva Roemaat :D

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:53

Als je geen risico wilt, moet je het niet doen.

Ook zal ik er dan maar is goed over nadenken wat voor commando je wil gebruiken.
Als je je handen in de lucht gooit als commando, ben je er niet zeker van dat niemand in het openbaar dat doet.

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 14:14

Vjestagirl schreef:
Mijn paard sloeg ook nooit haar voorbeen uit totdat ik haar spaanse pas aanleerde. Toen heeft ze het een tijd lang gedaan in de hoop dat ze er koekjes voor kreeg. En dat is iets relatiefs onschuldigs, tenzij je er net verkeerd voor staat...

Maar dat ligt toch volledig aan jezelf?
Mijn paard had de gewoonte te gaan schrapen als hij ongeduldig werd. Ik strafte dit altijd af.
Toen ik was begonnen met vrijheidsdressuur ben ik ook begonnen met de jambette, en de spaanse pas. Sinds hij dit op commando kan, doet hij het nooit meer buiten het trainen om. Omdat hij nu weet wanneer hij er wel beloond voor kan worden.

Ik denk dat als je van jezelf zeker bent dat je consequent genoeg bent naar je paard toe, kan je het doen natuurlijk. Maar je moet wel zeker weten dat je het wilt, en doorzetten tot het geoptimaliseerd is. Ga geen half werk doen, want dan is de kans groter dat hij het gaat misbruiken.