Dat het helemaal alleen jou angst is ben ik het niet helemaal mee eens.
Ik heb zelf ook een pony die bang was voor de galop, ik wist dit niet, ik galoppeerde ook nog eigenlijk niet met hem voor de wagen (jong diertje en laten beleren bij een professional), tot hij ineens vanuit draf per ongeluk in de galop viel en direct aan de kletter ging, ook wij zijn omgevallen met kar en paard. Daarna weer opgepakt, super braaf, lekker rechtuit buiten getraind waar veel ruimte is. De eerste drie keer dat we hem in galop zette ging hij weer aan de hol, in stap en draf niks aan de hand, en hij was ook gauw weer terug te krijgen maar je moet wel rechtuit kunnen om de tijd te kunnen hebben, en het aandurven natuurlijk, ik heb wel hulp gevraagd aan een professional. Nu pak ik elk ritje de galop er even bij, hij is er nog niet helemaal ontspannen onder, maar dat komt wel met de tijd. In een bak galoppeer ik nog niet met hem, ik wil wel de ruimte hebben om rechtuit te gaan.
Als die van jou erbij bokt zou ik uiteraard een bokriempje gebruiken, mijne bokte niet, die ging alleen rennen.